Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji s5 pro, een paar vragen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fuji s5 pro, een paar vragen

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine
    Ik gebruik nog steeds de Fuji S3 als backup voor de D3 . . . 't is mischien subjectief maar de kleuren van Fuji . . .mmmm . . . toch net iets anders en mooier.

Bij mij is het eigenlijk net anders om...
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door s5034454 Bekijk bericht
      Kben 'm net gaan halen sè. Spijtig genoeg was de battery grip niet voorradig, die heb ik besteld. Positief nieuws was dat de Nikon-batterijen blijkbaar wel werken met deze grip op de fuji, wat al de nood elimineerde om een extra batterij bij te kopen. Kvraag me af of je ook één fuji en één nikon batterij mag gebruiken ... Zal wel in de handleiding staan zeker?
      Toevallig stootte ik op dit topic van een aantal maanden geleden. Iemand een idee of dit klopt? Zonder de batterygrip weet ik dat de EN-EL3e van Nikon niet werkt in de Fuji. Ik heb zelf een S5-pro, als eveneens een batterygrip en twee NP-150 accu's, maar ik heb nooit getest of er in combinatie met die batterygrip wel EN-EL3e accu's bruikbaar zijn op de Fuji. Iemand die dit geprobeerd heeft?

Comment

Spijtig genoeg moet ik mijn vorige post wat nuanceren. Bij het aankopen van de batterygrip bleek dat, hoewel Nikonbatterijen in deze grip WEL werken, zijn het alleen die van het type voor in de D200 (geen idee van het typenummer). (dus D200 en alle toestellen die met hetzelfde batterijtype werken). Aangezien ik van een D50 kwam, kon ik mijn batterijen spijtig genoeg niet gebruiken.

Echter, uit één fuji batterij haal ik zeker 800 tot 1000 shots, dus voorlopig nog geen nood voor een extra batterij. De batterygrip is vooral handig voor de algemene "feel" en dat extra knopje heb ik toch ook al een paar keren zeer dankbaar gebruikt.
        http://www.dennisclaes.be

Comment

Deze aankoop ga je nooit betreuren hoor, een topcamera voor een echt prijsje, ik gebruik deze als backup voor mijn D3.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim 76 Bekijk bericht
            Toevallig stootte ik op dit topic van een aantal maanden geleden. Iemand een idee of dit klopt? Zonder de batterygrip weet ik dat de EN-EL3e van Nikon niet werkt in de Fuji. Ik heb zelf een S5-pro, als eveneens een batterygrip en twee NP-150 accu's, maar ik heb nooit getest of er in combinatie met die batterygrip wel EN-EL3e accu's bruikbaar zijn op de Fuji. Iemand die dit geprobeerd heeft?
            Intussen heb ik eens zelf getest of de EN-EL3e accu's bruikbaar zijn met de Fuji in combinatie met de batterygrip, maar blijkbaar is dat niet het geval. Enkel de NP-150 accu's of 6 AA batterijtjes werken in de grip.

Comment

Ikzelf heb de S5 Pro ook een tijdje geleden gekocht, maar moet eerlijk zeggen dat ik het toestel niet lang heb gebruikt om verschillende redenen

Terug bij Nikon en heb er totaal geen spijt van (van zowel de Fuji weg te doen als de Nikon weer binnen te halen ). Zal wel met persoonlijke smaak te maken hebben I guess..

Om even terug te komen op je batterijen compatibiliteit -> http://en.wikipedia.org/wiki/FinePix...attery_systems
              Website/portfolio/blog: http://ab-p.be

Comment

Heb ook een vraagje:

Werkt de batterij van de S5pro dan in een van de nikon camera's zoals D90,200,300,700.

Heb mijn fuji batterij al in mijn D50 geplaatst en dit werkte toch zonder problemen, maar of deze in de hogere versies werkt is voor mij nog een grote vraag.

En volgende vraag: kan je een fuji batterij opladen in een nikon lader?
                Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Working...
                X