Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mail CPS over AF en Err99 problemen Mark3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mail CPS over AF en Err99 problemen Mark3

Nog iemand de mail van CPS gekregen? Bij Canon zijn ze blijkbaar uit hun winterslaap ontwaakt en gaan ze de problemen op de 1D III en 1Ds III eindelijk aanpakken. Wie problemen heeft met de AF of Err99 meldingen krijgt mag een afspraak maken om zijn camera te laten nakijken en bij vaststelling van het probleem te laten repareren. Hebben ze dan eindelijk de fout gevonden?

http://cpn.canon-europe.com/content/...ror_repairs.do

Re: Mail CPS over AF en Err99 problemen Mark3

Oorspronkelijk geplaatst door subby Bekijk bericht
    Bij Canon zijn ze blijkbaar uit hun winterslaap ontwaakt
    En jij bent zeker ook net uit je winterslaap?
    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      En jij bent zeker ook net uit je winterslaap?
      http://forum.belgiumdigital.com/f9/f...ii-251557.html
      Het is pas sinds gisteren dat je als CPS lid een mailtje hebt gekregen van Canon Europe , de eerdere aankondiging kwam vanuit de US
      Ik heb me nog niet aangemeld, ik heb ook niet direct problemen en wacht nog even af...
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
        Het is pas sinds gisteren dat je als CPS lid een mailtje hebt gekregen van Canon Europe
        Ja, en? Dat neemt toch niet weg dat de informatie uit dat mailtje hier al eerder gepubliceerd is?

Ik heb dat mailtje gisteren trouwens zelf ook ontvangen, heb ook nog geen problemen met de AF ondervonden maar ik denk er wel over om de camera nu toch maar op te sturen. Ik gebruik nu namelijk vooral het centrale AF-punt en wie weet komt daar ooit verandering in.

Comment

Ik gebruik nu namelijk vooral het centrale AF-punt en wie weet komt daar ooit verandering in.
          Ik ook. Hou ons op de hoogte van je bevindingen aub,
          mvg,
          Wim

Comment

ETB komt hier op 07 april men 1D ophalen en na een week zou hij teruggebracht worden, baat het niet, dan schaad het ook niet, hoop ik toch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
              ETB komt hier op 07 april men 1D ophalen en na een week zou hij teruggebracht worden, baat het niet, dan schaad het ook niet, hoop ik toch
              Mijn toestel wordt op maandag 6 april opgehaald en zou aan het einde van die week terug moeten zijn.Ik profiteer er ook liever van om de AF grondig te laten nazien alhoewel ik een toestel heb van juli 2008 (gratis omruil van Canon van m'n vorige MKIII uit de eerste batch van mei/juni 2007 vanwege herhaaldelijke error 99 - problemen).Mogelijk nadeel kan natuurlijk wel zijn dat je na het nazicht weer al je lenzen moet bijregelen met andere instellingen wat betreft mogelijke front- of backfocus.
              Danny's Photosite

Comment

De AF-fix (bij sommigen nodig,bij anderen niet) werkt blijkbaar prima: HIER
                Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                  De AF-fix (bij sommigen nodig,bij anderen niet) werkt blijkbaar prima: HIER
                  De meesten die hun toestel terug hebben zijn heel erg enthousiast , nu eerst zelf zien en dan geloven , ik ben nu al heel kontent maar als het nog beter kan waarom niet... Eind deze week komen ze de mijne halen en een klein week later zal ik hem terug hebben zeggen ze , we zullen zien ...
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                    De meesten die hun toestel terug hebben zijn heel erg enthousiast , nu eerst zelf zien en dan geloven ,
                    Klopt.Sommigen moeten zelfs na de fix geen correcties meer aanbrengen wat betreft front- en/of backfocus.Dat zou echt wel fantastisch zijn
                    Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                      Hou ons op de hoogte van je bevindingen aub,
                      Haha, wij zijn nog aan het dubben wanneer we de komende tijd lange weekendjes weggaan - dus wanneer ik 'm het best kan missen - en ondertussen zijn jullie al bezig... Hou mij dan maar op de hoogte van de bevindingen, aub.

Hoe zit dat met ophalen, zorgen zij voor de juiste verpakking of moet dat in de originele doos opgestuurd worden?

Comment

Hoe zit dat met ophalen, zorgen zij voor de juiste verpakking of moet dat in de originele doos opgestuurd worden?
                        In originele doos (draagriem en batterij verwijderen).
                        Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                          In originele doos (draagriem en batterij verwijderen).
                          In ORIGINELE doos is mij niet gevraagd hoor, wel van het toestel degelijk te verpakken ...

Ben ook eens benieuwd of ik verschil ga merken.

Comment

Dit weekend heb ik gesproken met een CPS-lid die binnenkort zijn 1D Mark III laat ophalen. Grote klachten had hij niet maar vond het toch beter om het toestel in te leveren.

Naar aanleiding hiervan is er een aantal vragen bij me opgekomen:

- is er nu sprake van een nieuwe AF-fix of niet? In het bericht van Canon http://cpn.canon-europe.com/content/...ror_repairs.do lees ik iets over een slecht functionerende mirror en nieuwe firmware 1.2.5 (meer onderscheid in typen foutmeldingen) maar niets over een verbetering van de AF en dan specifiek de niet centrale punten.
                            - als je geen pro/CPS-lid bent wordt je kennelijk niet ingelicht maar dat betekent toch niet dat je de kosten van de eventuele fix voor je in garantie zinde Mark III moet betalen?
                            - gaat het bij de fix om specifieke serienummers of kan iedereen de "gelukkige" zijn?

Bedankt voor de reacties ...

Comment

1) Die slecht werkende spiegel is nu net hetgeen de AF parten speelt.
                              2) Niet CPS leden zullen volgens mij niet moeten betalen voor de fix, toch niet als het toestel nog in garatie is. Canon geeft duidelijk toe dat er een probleem is met sommige toestellen. Maakt dus niet uit of je Pro of amatuer bent.
                              3) Er is hier geen sprake van serienummers. Iedereen die problemen heeft, of denkt te hebben met AF of err99 mag hem binnen doen.

Comment

Working...
                              X