Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dringend hulp gevraagd 1DMK II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dringend hulp gevraagd 1DMK II

    Het aantal resterende opnames op het bovenste LCD scherm wordt bij het veranderen van CF of sd kaart niet meer gereset. Het aantal resterende staat momenteel op 200,en wanneer ik een opname verwijder blijft die op 200 staan. Wanneer ik een nieuwe opname maak vermindert de teller wél
    Of ik er nu een kaart van 256MB insteek; of een van 4GB, niets verandert...
    Heb al alles geprobeerd: batterij gewisseld, kaarten geformateerd....
    wispreventie is uitgeschakeld.
    Iemand een idee?

  • #2
    Re: dringend hulp gevraagd 1DMK II

    Heb het zelf gevonden
    bestandsnummering stond ingesteld op 'continue nummering' en ik zat aan nummerke 9804. nummering loopt maar tot 9999, vandaar
    automatische reset ingesteld en alles is opgelost.
    Is een keer iets anders: zelf antwoorden op de vragen die je hebt gepost op een forum

    Comment


    • #3
      Re: dringend hulp gevraagd 1DMK II

      als je iets zelf vindt, vergeet je het nooit meer
      je bent er precies nog snel achtergekomen ook
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: dringend hulp gevraagd 1DMK II

        Dit zijn toch twee dingen, die totaal niets met elkaar te maken mogen hebben
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: dringend hulp gevraagd 1DMK II

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Dit zijn toch twee dingen, die totaal niets met elkaar te maken mogen hebben
          Dat lijkt me ook ja, en ik zou zeker continuous numbering gebruiken om misverstanden met files in je cataloog te voorkomen, zo blijven bestandsnamen tenminste uniek.
          Mijn foto's
          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

          Comment


          • #6
            Re: dringend hulp gevraagd 1DMK II

            Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
            Dat lijkt me ook ja, en ik zou zeker continuous numbering gebruiken om misverstanden met files in je cataloog te voorkomen, zo blijven bestandsnamen tenminste uniek.
            Ik gebruik opnieuw continuous numbering hoor, ben nu terug begonnen met nummertje één (ondertussen alweer 167).
            De automatische reset heb ik enkel gebruikt om m'n teller opnieuw op nul te zetten.

            Comment


            • #7
              Re: dringend hulp gevraagd 1DMK II

              Ik denk ook dat je bepaalde dingen door elkaar haalt hoor, de uiteindelijke nummering heeft niets te maken met wat op je display komt, maar wat op je display komt moet je nemen met een korrel zout, de electronica maakt aan de hand van de gebruikte geheugenkaart een schatting van het aantal foto's die er normaal zouden op passen, maar ieder fotobestand is niet even groot, vandaar dat die telling wat kan afwijken.

              Comment


              • #8
                Re: dringend hulp gevraagd 1DMK II

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Ik denk ook dat je bepaalde dingen door elkaar haalt hoor, de uiteindelijke nummering heeft niets te maken met wat op je display komt, maar wat op je display komt moet je nemen met een korrel zout, de electronica maakt aan de hand van de gebruikte geheugenkaart een schatting van het aantal foto's die er normaal zouden op passen, maar ieder fotobestand is niet even groot, vandaar dat die telling wat kan afwijken.
                Ik denk niet zozeer dat ik de dingen door elkaar haal, maar dat ik eerder nogal een ongelukkige uitleg heb gegeven , vandaar het volgende uit de handleiding van de 1D:
                In plaats van de automatische reset had ik evengoed de geforceerde reset kunnen gebruiken
                Methoden voor bestandsnummering:
                1. Automatische reset: Steeds wanneer u de geheugenkaart vervangt, begint de nummering opnieuw bij het eerste bestandsnummer (XXXX0001). Aangezien het
                bestandsnummer van de opname bij iedere geheugenkaart bij 0001 begint, kunt u de afbeeldingen per geheugenkaart archiveren.
                2. continue nummering: De volgorde van de bestandsnummering wordt niet onderbroken, zelfs niet wanneer u de geheugenkaart vervangt. Zo wordt voorkomen dat
                opnamen hetzelfde bestandsnummer hebben en is het gemakkelijker om de opnamen met een pc te beheren.
                Let op: Na bestandsnummer 9999 kunt u geen opnamen meer maken. Ook niet als er nog ruimte is op de geheugenkaart. Volg in dit geval de instructies op het LCD-scherm, houd de knop <X> ingedrukt en draai aan het instelwiel <5> om [OK] te selecteren. Er wordt nu een nieuwe map aangemaakt en u kunt weer opnamen maken. Voorkom bovenstaande situatie door van te voren de methode voor bestandsnummering in te stellen op [M- reset].Als er op de geheugenkaart die u gebruikt een DCIM-map is
                aangemaakt, kan de bestandsnummering doorgaan vanaf de laatste opname in deze map.
                3. geforceerde reset: Hierbij wordt automatisch een nieuwe map aangemaakt en begint de bestandsnummering opnieuw vanaf XXXX0001. Alle volgende opnamen worden in deze nieuwe map opgeslagen. De methode voor bestandsnummering (auto reset of continu) die voorafgaand aan deze geforceerde reset werd gebruikt, wordt hierna voortgezet.

                Comment


                • #9
                  Re: dringend hulp gevraagd 1DMK II

                  Oorspronkelijk geplaatst door defender110 Bekijk bericht
                  Ik denk niet zozeer dat ik de dingen door elkaar haal, maar dat ik eerder nogal een ongelukkige uitleg heb gegeven ,
                  Inderdaad, verkeerd begrepen, succes.

                  Comment

                  Working...
                  X