Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat is een 1DmkII waard tegenwoordig?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wat is een 1DmkII waard tegenwoordig?

ik zou mijn 1DmkII verkopen om een andere body te financieren (welke dat weet ik nog niet maar voorlopig behelp ik met dan wel met mijn 40D)
    hij heeft 47.000 clicks, is nog in zeer goede staat en komt met 3 batterijen

hoeveel zou ik er nog voor kunnen krijgen? hij staat momenteel te koop in aangeboden met een te bespreken richtprijs van 1400 euro
    Last edited by Matthias; 16 februari 2009, 08:49.
    5DmkIII en wat glas

Re: wat is een 1DmkII waard tegenwoordig?

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
    ik zou mijn 1DmkII verkopen om een andere body te financieren (welke dat weet ik nog niet maar voorlopig behelp ik met dan wel met mijn 40D)
    hij heeft 47.000 clicks, is nog in zeer goede staat en komt met 3 batterijen

hoeveel zou ik er nog voor kunnen krijgen? hij staat momenteel te koop in aangeboden met een te bespreken richtprijs van 1400 euro
    hmmm , ik ben er vrij zeker van dat 1400 heel hoog gegrepen zal zijn Mathias... Ik zie ze toch regelmatig voor tussen de 900 a 1200 passeren... Schandalig weinig ik weet het
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
      hmmm , ik ben er vrij zeker van dat 1400 heel hoog gegrepen zal zijn Mathias... Ik zie ze toch regelmatig voor tussen de 900 a 1200 passeren... Schandalig weinig ik weet het
      ik had ook zoiets gehoord, vandaar dat ik "te bespreken" erbij zette

inderdaad schandalig weinig voor zo'n toptoestel
      5DmkIII en wat glas

Comment

Voor een 10d krijg je nu nog ~100 (nieuw in 2005, 1500,- betaald)

Electronica daalt enorm in waarde, glas niet.
        Ik heb m'n 1ds verkocht aan 650,- onlangs, 1,5 jaar ervoor zelf een goeie 1000,- betaald.... er zijn er nog die ze aan 1200-1600 willen verkopen (die geraken dan ook niet verkocht) Dat vind ik schandalig veel...

Kwestie van beetje realistisch zijn... een 1dII is nu nog max. 1000,- waard naar mijn mening, tenzij het om een exclusief exemplaar gaat; zo goed als nieuw, weinig op de teller, ... als dat belangrijk is voor een koper tenminste... een sluiter laat je voor een goede 100,- vervangen... onlangs was er op marktplaats.nl iemand die een 1dII met een 28-135IS erbij verkocht heeft voor 900,- (hij was vlug verkocht trouwens, de waarde daalt ook alsmaar terwijl je toestel te koop staat...)

Mijn piste is nu, up to date blijven en tijdig die body vernieuwen, dan 'verlies' je op lange termijn veel minder...

Als er in 2009 een nieuwe 1d uitkomt zal ik m'n 5dII waarschijnlijk al weer verkopen, voor ~1800 ... Als je dan het verlies op de kostprijs (voor mij~700,-) door het aantal maanden gebruik (zal iets meer dan 100,- per maand zijn...) deelt dan valt dat goed mee...

Comment

Ik heb zelf een 1D MkII met 2 oude & 2 nieuwe batterijen en een RRS L-plate. Ik zou hem nog liever zien roesten in de kast dan hem voor 1000€ te moeten verkopen . In 2004 heeft dat ding verdorie 3.700€ gekost, met één batterij. Hou je die niet beter als back-up of 2de toestel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            Ik heb zelf een 1D MkII met 2 oude & 2 nieuwe batterijen en een RRS L-plate. Ik zou hem nog liever zien roesten in de kast dan hem voor 1000€ te moeten verkopen . In 2004 heeft dat ding verdorie 3.700€ gekost, met één batterij. Hou je die niet beter als back-up of 2de toestel?
            het punt is juist dat ik al een 40D als backup toestel heb, en 3 toestellen vind ik een beetje teveel van het goede

mijn besluit staat vast dat ik hem weg doe en tot ik een interessant nieuw toestel vind, mij behelp met mijn 40D

2 1D's vind ik ook wat teveel. ik heb liever een 1D serie en dan een 1.6 croptoestel als backup. Op die manier kan ik mijn heerlijke 10-22 blijven gebruiken
            en dat crop toestel is dan ook wel iets interessanter voor als ik licht wil reizen
            5DmkIII en wat glas

Comment

en 3 toestellen vind ik een beetje teveel van het goede
              Ik heb natuurlijk het excuus dat ik kinderen heb, daardoor kan ik die 5 DSLR's goedpraten . Ik heb o.a. nog een oude Canon D60 die nieuw méér dan 2.600 gekost heeft. Wat krijg je daar nog voor? Nochtans kan je daar nog steeds schitterende foto's mee maken.

Comment

ik heb een maandje geleden een 1D2 gekocht met 2 extra batterijen, 2 draadontspanners, een brede draagriem & zo'n handriem. Toestel had toen +- 40000 kliks...

Normale gebruikssporen... 1100 € betaald.
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                  ik heb een maandje geleden een 1D2 gekocht met 2 extra batterijen, 2 draadontspanners, een brede draagriem & zo'n handriem. Toestel had toen +- 40000 kliks...

Normale gebruikssporen... 1100 € betaald.
                  dat is zowat exact gelijk aan de mijne.

heb momenteel ook een bod van 1100 euro en dus gaat hij waarschijnlijk daarvoor de deur uit.

Ik ga hem missen
                  5DmkIII en wat glas

Comment

Ik heb natuurlijk het excuus dat ik kinderen heb, daardoor kan ik die 5 DSLR's goedpraten .
                    leg me dat eens uit want ik heb ook kinderen en een nieuwe body kan er steeds bij
                    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Ik heb natuurlijk het excuus dat ik kinderen heb, daardoor kan ik die 5 DSLR's goedpraten . Ik heb o.a. nog een oude Canon D60 die nieuw méér dan 2.600 gekost heeft. Wat krijg je daar nog voor? Nochtans kan je daar nog steeds schitterende foto's mee maken.
                      Da's knap. Volgens mij is dat toch de wereld op z'n kop . Ik heb ook een gezin en juist omdat die mondjes ook moeten worden gevoed heb ik geen budget meer voor een tweede body (bij voorkeur een 5D of 5D II). Overigens niet dat ik verder wat te klagen heb hoor
                      www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                        Da's knap. Volgens mij is dat toch de wereld op z'n kop . Ik heb ook een gezin en juist omdat die mondjes ook moeten worden gevoed heb ik geen budget meer voor een tweede body (bij voorkeur een 5D of 5D II). Overigens niet dat ik verder wat te klagen heb hoor
                        ik weet het zo niet

als ik een oude body heb liggen die je nog maar voor een paar tientjes kwijt geraakt, dan laat ik hem ook liever aan mijn (toekomstige) kinderen om daar wat mee te leren fotograferen
                        5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                          leg me dat eens uit want ik heb ook kinderen en een nieuwe body kan er steeds bij
                          Ewel, die zijn 10 & 14 en die moeten toch leren fotootjes nemen hé . Dus ipv te verkopen krijgen zij de "afdankertjes" (alhoewel... op reis fotografeert Babette liefst met de 450D + 24-70 2.8L ).

Comment

ik weet het zo niet

als ik een oude body heb liggen die je nog maar voor een paar tientjes kwijt geraakt, dan laat ik hem ook liever aan mijn (toekomstige) kinderen om daar wat mee te leren fotograferen
                            Hetzelfde sentiment hier met m'n 10d, m'n vrouw en kinderen hebben er plezier aan.
                            Momenteel heb ik wel geen backup maar ik overweeg een 50d wel als backup -of een Nikon d700, maar dat brengt weer kosten mee voor lenzen natuurlijk...
                            Als de 1dIIIn, 1dIV,... whatever de upgrade van 5dII het me niet waard is wacht ik op een goede 2e hands 1dIIn of 1dIII.

Comment

Wat is de richtprijs voor een 1DsmkII
                              Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.

>> Join me on Facebook <<

Comment

Working...
                              X