Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 450D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EOS 450D

Hallo

Ik heb net mijn eerste canon gekregen...
    Ik heb tot nu toe met een Kodak Easyshare gebruikt met 6mp
    Het is dus een grote stap voor mij en kan echt niet wachten om ermee te beginnen.

Ik heb een lens van 18mm 55mm

Ik vroeg mij af of hier mensen zijn die deze gebruiken en mij paar nuttige tips kunnen geven?
    Kan ik met deze lens ook macro shots doen? ik las ergens op een website dat als je de lens omgekeerd erop bevestigd dat je dat dan makkelijk kan doen.

Zijn misschien domme vragen maar ik wil wat beter geinformeerd, dus alle tips en tricks zijn welkom

Groetjes
    Nella
    Nella Balda Photography

Re: Canon EOS 450D

Proficiat met je aanschaf!
    Het lijkt erop dat je deze lens hebt: EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II, de "oude kitlens". Ik denk dat ik dit objectief ook nog in de kast heb liggen, maar intussen reeds lang vervangen heb door een lichtsterke 17-55 f/2.8.
    Met de lens die je hebt kun je binnen (bij voldoende licht, of gebruik van flits) en buiten foto's maken, portretten, groepen, landschappen, noem maar op.
    Voor een macro zul je toch naar een specifieke macrolens moeten uitkijken vrees ik. Dat kan ik ook niet met de lenzen die ik heb.
    Er zijn manieren om met betrekkelijk eenvoudige onderdelen zelf zo'n macro-dinges te bouwen, maar niet door zomaar je lens omgekeerd te gaan monteren. Dat zal niet werken, vrees ik.

Maar ga met deze lens aan de slag, leer je toestel (en je lens) kennen, en dra zul je weten waarnaar je interesse uitgaat, en welke dus je eerstvolgende lens zal worden.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
    X