Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oudere semiprocamera - nieuwe instapper?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oudere semiprocamera - nieuwe instapper?

Heb ondertussen al een klein jaartje de Sony A200 in mijn bezit. Ik beklaag me mijn merkkeuze eigenlijk niet, ik werk veel liever met mijn Sony dan met zowel de 400D als de D60 die vrienden van mij hebben. De moeder van een vriend van me heeft al een tijdje de Fujifilm S3, die ze recent vervangen heeft door de D300 maar welke ze wel nog steeds als backup houdt. Ik moet eerlijk toegeven dat ik die zalig vind om mee te werken: de bediening, maar evengoed het feit dat hij een pak groter en robuuster is, staan me echt wel aan.

Ik ben de laatste tijd meer en meer aan het twijfelen om over te stappen naar Fuji/Nikon. Mijn budget is echter vrij beperkt, en ik weet dat de S3 tegenwoordig vrij goedkoop te vinden is. Is die overstap kwalitatief een goede stap, of presteert mijn A200 beter op fotografisch vlak? Ik wil me meer en meer op concertfotografie gaan 'smijten', en begin de beperkingen van mijn Sony meer en meer in te zien. Probleem is dan weer dat die beperkingen misschien ook bij de S3 te vinden zijn? Zijn zo'n twee camera's met elkaar te vergelijken?

Klaas
    "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
    website fotoblog

Re: Oudere semiprocamera - nieuwe instapper?

Hoi, Als je voor Fuji gaat zou ik de S5pro zoeken, als je een nieuwe wil toch.
    Over de beeldkwaliteit van de Fuji's is al veel geschreven, die is bekend en zal je A200 overtreffen. Hij heeft ook een groot dynamisch contrast. Maar het is ook een héél andere prijsklasse alhoewel de S5pro nu wel goedkoop verkocht word aan 6 á 700 €(heeft ooit 1750€ gekost) Kijk maar eens op het forum; de Fuji eigenaars zijn er meestal vol lof over.
    Maar hij presteert blijkbaar niet zo goed op hogere iso's en als je zegt dat je concertjes wil gaan doen zal je dat waarschijnlijk wel al eens nodig hebben.(i.s.m. lichtsterke lens)
    Voor zover ik weet presteert momenteel de D90 goed qua prijs/ruisprestaties. ik heb echter nog geen vergelijk gezien.
    Dat is echter een kleine body t.o.v. de S3/ S5/ D300.
    Maar zoals altijd is het ,zeker met een beperkt budget, moeilijk om te kiezen. Persoonlijk vind ik momenteel de S5pro een koopje en als ik nu moest kopen ipv een jaar geleden dan was het een S5pro en geen D300 . De Fuji was toen nog véél duurder.

mvg Jozef
    Last edited by Jozef68; 3 maart 2009, 21:56.
    D800 en een goed glasservies

Comment

Re: Oudere semiprocamera - nieuwe instapper?

er staat toevallig een nieuwe S5 Pro in " aangeboden " aan een zacht prijsje !

RichKE.
      Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Working...
      X