Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera upgrade, graag advies nodig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Camera upgrade, graag advies nodig

Hallo,
    waarom vertrek je niet van wat je nu hebt met uw 'oude spiegelreflex' ? Welke lenzen heb je er nu bij, en voldoen die van brandpuntafstand ?
    Wil je superieure kwaliteit en volstaan uw huidige brandpuntafstanden , kies dan wellicht full-frame
    (zelf geen ervaring mee, maar lijkt wel logisch)
    Heb je precies grotere brandpuntafstanden nodigen wil je die voor een redelijke prijs , dan zal die D300 wellicht beter zijn. ( Zijn uw oude lenzen nog bruikbaar ?).
    Als je optredens van uw dochter wil fotograferen veronderstel ik dat de sfeer capteren belangrijker is dan de ultieme scherpte bekomen.
    Wat die 3200 of 6400asa betreft : laat uw niet misleiden : klinkt veel, maar het gaat tenslotte maar over 1 of 2 stops meer, wat je wellicht met lichtsterkere lens ( zeker niet met een convertor) en/of statief of stabiliteitscontrole ( geen ervaring mee) kunt compenseren.

Als gebruiksgemak, gewicht en prijs ev ook een rol spelen, waarom geen olympus overwegen ?

groeten, Geert

mat : nikon D70, nikon FE, pentax mx en nog twijfelend tussen digitaal en ouderwets.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
      Ik begrijp niet hoe ik ooit zo'n barrel heb kunnen kopen als een D300
      Daar is toch geen goeie foto mee temaken
      Ik krijg zo langzamer hand een minderwaardigheidscomplex dat ik geen D700 heb

Meen je dat nu echt ??
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        Bij mij ook niet want daar zat een 28mm lensje op i.p.v. een 40 of 50mm......

Dat begrijp je best.
        U bent kennelijk de Minolta, Nikon en Canon APS reflexcamera's van het einde van de vorige eeuw vergeten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          Daarmee erken je expliciet het door jou nogal eens ontkende "tele-effect "van een kleinere sensor.
          Welke naam je eraan geeft doet er niet toe
          Ik heb zelden iemand met uw hardnekkigheid een onmogelijke stelling zien verdedigen.
          Laten we wat betreft woordgebruik het dan maar houden op "tele-illusie" en een kleinere sensor een tele-sensor noemen.

Comment

Er wordt een camera afgekraakt, maar het is nog altijd zo dat de kwaliteit van de fotograaf nog altijd de doorslaggevende faktor is...........
            [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
              Ik heb zelden iemand met uw hardnekkigheid een onmogelijke stelling zien verdedigen.
              Laten we wat betreft woordgebruik het dan maar houden op "tele-illusie" en een kleinere sensor een tele-sensor noemen.
              Hoezo?
              Ik heb nog nimmer stelling genomen in deze kwestie....
              Het is dan ook helemaal geen kwestie.
              De enige die er wel eens (te vaak) over zeurt ben je zelf.
              Maar dan moet je wel consquent blijven....

Comment

Weer veel zitten lezen en kom toch steeds weer tegen dat je altijd een afweging moet maken wat je het meeste denkt te gaan fotograferen.

Begin nu langzaam aan meer naar een D700 te neigen. Een 28-70f2.8 zou een prima lens zijn om mee te beginnen. Maar welke (tele)zoom zou hier goed bij passen ?
                Want als ik nog wat bereik wil hebben komt de 70-200f2.8 dus net even te kort. Of toch gewoon voor deze lens gaan en een teleconverter erbij kopen.

Comment

Dat laatste is een oplossing, anders ga je naar de 70-300 VR of de 80-400mm toe.
                  [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                    Dat laatste is een oplossing, anders ga je naar de 70-300 VR of de 80-400mm toe.
                    Dus de 70-200f2.8 + bijv. de 1.4x convertor is een betere oplossing dan te kiezen voor de 80-400mm ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MennodK Bekijk bericht
                      Dus de 70-200f2.8 + bijv. de 1.4x convertor is een betere oplossing dan te kiezen voor de 80-400mm ?
                      de 70-200 is een professionele toplens, de 80-400 is een zeer goeie amateurlens. De 80-400 is een D-lens, de 70-200 is een AFS. De 80-400 gaat trager scherpstellen en wat meer chasen dan de 70-200 zelfs met de 1.4 TC. Voor sport ben je beter af met de 70-200 die ook ietsje lichtsterker is (F2.8, met de TC wordt dat F4; de 80-400 is F4.5-5.6): de 80-400 geeft je wat meer bereik.
                      erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Working...
                      X