Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eos 20D als tweede camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eos 20D als tweede camera

ik speel met de gedachte om een tweedehans EOS 20D bij te kopen om het wisselen van lenzen te beperken.
    momenteel heb ik een EOS 400D
    die 20D zou ik dan gebruiken voor mijn Canon EF-S 17-85mm F:4.0-5.6 IS USM
    en die 400D hoofdzakelijk voor mijn Sigma 70-200mm EX II DG HSM Macro F: 2.8 Canon AF en mijn Sigma 50-500mm EX DG HSM F: 4.0-6.3 Canon AF

is dit een goede keuze
    of zijn dit zotte kosten

Re: eos 20D als tweede camera

Tja, ieder voor zich hè, maar ik deel je wens voor een tweede body. Lijkt me écht ideaal. Ik ga dan ook zeker dit jaar nog een body erbij kopen. Ik twijfel alleen nog tussen een cropcamera en een 5D. (dus niet de 5D II, die zal ik me helaas niet kunnen permitteren)

Of de 20D een goede keus is weet ik niet, heb ik geen ervaring mee. Maar als ik nog een cropcamera erbij aanschaf zal het vermoedelijk nog een 40D worden, of anders een 50D....
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
      Of de 20D een goede keus is weet ik niet
      Ben het wel met MarkEl eens kijk rustig rund voor je een tweede camera aanschaft. Ik denk dat er genoeg keus is, in de 30D of misschien wel een 40D.

Ik heb als hoofdcamera de 40D en als backup de 400D maar ik gebruik ze natuurlijk ook om niet van lenzen te hoeven wisselen.

Ik denk dat je keus genoeg hebt voor schappelijke prijzen.
      Gr Roland

Canon EOS | Panasonic Lumix

Comment

Een 20D zal zeker goed voldoen als 2de body.
        De prijzen 200-250 euro.
        Dat is geen geld voor zo een goede camera.

Als je er ene kan vinden, niet twijfelen.
        En over een paar jaar kan je dan een 5D als 2de body nemen hé.
        CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door teppe Bekijk bericht
          ik speel met de gedachte om een tweedehans EOS 20D bij te kopen om het wisselen van lenzen te beperken.
          momenteel heb ik een EOS 400D
          die 20D zou ik dan gebruiken voor mijn Canon EF-S 17-85mm F:4.0-5.6 IS USM
          en die 400D hoofdzakelijk voor mijn Sigma 70-200mm EX II DG HSM Macro F: 2.8 Canon AF en mijn Sigma 50-500mm EX DG HSM F: 4.0-6.3 Canon AF

is dit een goede keuze
          of zijn dit zotte kosten
          Met een 2de handse 20D, in goede staat, en voor een faire prijs, kan je zeker niets misdoen. Het gevaar bestaat zelfs dat je hem na een tijdje zal prefereren boven je 400D . . .
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
            Met een 2de handse 20D, in goede staat, en voor een faire prijs, kan je zeker niets misdoen. Het gevaar bestaat zelfs dat je hem na een tijdje zal prefereren boven je 400D . . .
            Je zal hem zeker prefereren boven de 400D.
            Het gebruiksgemak van het selectie-draaiwieltje achteraan de camera is toch wel wat anders dan die kleine selectie-knopjes bij een 400D. (kwestie van gewoonte)
            De magnesium grotere body ligt ook nog eens zeer goed in de hand.
            En vergeet niet dat deze body ooit nieuw 1300 euro gekost heeft.
            En dan nog maar te zwijgen over de ruis-verhouding tov de 400D.

Hieronder een voorbeeldje van de 20D op iso 16OO met een 50 1.8.
            Genomen in een duivenkot met een klein venstertje. (natuurlijk licht)
            Helaas heb ik hem vorig jaar verkocht voor 250 euro.

CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Is het niet zo dat je je lichtsterkste lenzen het best op de 20D zou plaatsen omdat die vanaf 2.8 zijn cross hair gebruikt ? Kan wel zijn dat de 400D dat ook heeft, maar ik weet het niet.

Ik ben over mijn tweedehandse 20D alleszins bijzonder tevreden. Had die al veel eerder moeten kopen...

Comment

zondag heb ik normaal een eos 30d
                dan heb ik weer wat nieuw speelgoed om wat foto's mee te maken.

Vroeger had ik een toestel van de aldi en een beeld van een vrouw.
                nu 2 canon's met wat glas en een vrouw zonder beeld.

Comment

een 20D is inderdaad een goed toestel. Ik heb dit 5jaar terug aangeschaft en er sindsdien duizenden foto's mee gemaakt... tot vorige zondag. Vanaf de sluitertijd 1/640 en korter kreeg ik een zwarte degradee op m'n foto's..vermoedelijk een defect aan de sluiter. Wordt dus heel waarschijnlijk een nieuwe...Zal een 50D worden zeker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mares Bekijk bericht
                    een 20D is inderdaad een goed toestel. Ik heb dit 5jaar terug aangeschaft en er sindsdien duizenden foto's mee gemaakt... tot vorige zondag. Vanaf de sluitertijd 1/640 en korter kreeg ik een zwarte degradee op m'n foto's..vermoedelijk een defect aan de sluiter. Wordt dus heel waarschijnlijk een nieuwe...Zal een 50D worden zeker
                    Je kan ook een nieuwe sluiter laten plaatsen. Is heel wat minder kostelijk dan een nieuwe camera.
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Schitterend is dat uit deze discussie blijkt dat er inderdaad veel mensen zijn die aan de features-race helemaal geen boodschap hebben. Een 20d, een 30d, zelf een 10d wordt nog heel erg geappreciëerd als prima toestellen.
                      Wat zit er toch in de hoofden van de merk-marketeers?
                      Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
                        OMZET

De meerderheid wil nog steeds meer features en megapixels (weet je dat de meesten zelfs denken dat een 15MP toestel een scherpere foto op 10x15 afdruk aflevert dan een 6MP toestel? Heb deze "toogdiscussie" al meermaals gevoerd), dit in tegenstelling tot vele échte liefhebbers.

Spijtig genoeg zijn die "liefhebbers" in de minderheid

Ik ben nog steeds volledig tevreden met mijn 20D als "eerste" toestel en voel totaal geen behoefte om de "upgraden".
                        Wat lenzen betreft daarentegen.....
                        Last edited by GeertB; 15 maart 2009, 02:07.
                        Greetz Geert.
                        Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
                          S Een 20d, een 30d, zelf een 10d wordt nog heel erg geappreciëerd als prima toestellen.
                          meer meer meer meer meer meer meer meer meer meer meer meer

Comment

Working...
                          X