Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik heb een sony a200 met steady shot in de body, ik heb hem eigenlijk altijd aan. Moet ik hem als ik vanaf statief werk ook aan laten? Of werkt het dan averechts? Alvast bedankt.
Je kan'm beter uitzetten, als het systeem om een of andere reden zou reageren krijg je niet het gewenste resultaat. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je statief niet staat te trillen .
Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephotoBekijk bericht
Ik heb een sony a200 met steady shot in de body, ik heb hem eigenlijk altijd aan. Moet ik hem als ik vanaf statief werk ook aan laten? Of werkt het dan averechts? Alvast bedankt.
Groetjes Thijs
Wat zegt de manual van je A200 ?
David Leemans Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr
voor de eerste modellen met SS werd er aangeraden dit af te zetten op statief, maar weet niet dat dit nog nodig is voor de A200. De reden was dat je systeem in resonantie kon gaan als je statief zou beginnen trillen als gevolg van bvb een voorbijkomende vrachtwagen. Afzetten is niets, maar vergeten van terug op te zetten.
Comment