Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Je grootste blooper...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Je grootste blooper...

Hey,

Daarnet besefte ik dat ik al een hele tijd zonder beeldstabilisatie fotografeer.
    Na het testen van hoe effectief die beeldstabilisatie is (een tweetal maanden geleden, toen ik mijn camera kocht) is de schakelaar blijkbaar op 'off' blijven staan .

Aangezien ik altijd uit de hand fotografeer zullen mijn toekomstige foto's zeker scherper zijn .

Tevergeefs ging ik op zoek naar een topic getiteld "je grootste blooper", dus vanaf nu is dat geen excuus meer om je bloopers niet te posten. En wie weet help je er iemand anders nog wel mee .

Groeten, Stijn
    about.me/stijnv

Re: Je grootste blooper...

Vandaag iets niet doen... en er morgen spijt van hebben
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Euuuhhh
      op fotoshoot gaan, dus was zinnes om wat landschap te fotograferen
      En ik had de dag ervoor beide batterijen geladen
      Aangekomen tot vaststelling dat mijn batterijen nog thuis lagen

Comment

Ik heb vorig jaar een keer de 100-400 meegenomen naar een optreden, in plaats van de 70-200 f2,8 L IS (niet goed gekeken in de fototas ).

Omdat er veel te weinig licht was kon ik daar niets aanvangen met de 100-400, en dan ben ik maar terug naar huis gereden om de 70-200 te halen (gelukkig was het hier in Rijkevorsel).

Ik probeer altijd alles goed te controleren voor ik vertrek, maar als de 70-200 of de 100-400 omgekeerd in de fototas steekt, dan zie je het verschil niet direkt (ze zijn allebei wit, en ongeveer even groot). Nu haal ik ze er eerst uit om te kijken of het wel de juiste is.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Fotograferen zonder geheugenkaart
          Of door de zoeker kijken als de lensdop er nog opzit...
          You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Heel lang geleden. De tijd dat je nog analoog fotografeerde moet ergens rond 1980 geweest zijn.

Naar de dierentuin in Duisburg (Duitsland) gaan om er de wilde dieren te fotograferen. De volledige dag maar lekker foto's nemen. Thuiskomen en vaststellen dat er geen filmpje in je toestel zit.
            Spookys Fotoweb
            BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

Comment

Zo'n 25 jaren geleden was op reis in Zuid - Frankrijk. Ik had speciaal één dag uitgetrokken
              om door de Camargue te trekken en natuurlijk te fotograferen.
              Ik had toen een contax en een drietal lenzen mee.
              We waren heel vroeg opgestaan en vertrokken in Salins de Giraux met de auto
              om door de Camargue te trekken langs alle mogelijke berijdbare wegjes ( wat toen
              nog mogelijk was ) en maar fotograferen! Mooie locaties gevonden, prachtige beelden
              geschoten ( dacht ik ) tot ik na verloop van tijd dacht: Nu moet ik bijna zeker een
              nieuw diafilmpje insteken. En ja, de teller stond nog op O!!! ( filmpje bleef haperen
              bij transport ). Toen heb ik echt serieus gevloekt.
              's Anderendaags alles terug opnieuw, maar toen vertrokken van uit Saintes Marie de la
              Mer.
              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Tijdens een bergwandeling was ik de hele dag mijn statief aan het meesleuren om zodra ik het wou gebruiken tot de vaststelling te komen dat ik de koppeling tussen het statief en de camera nog thuis had liggen
                Mijn foto's
                Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

hele dag studio opstellen
                  cassette in TC steken
                  achterste schuif openzetten
                  belichten
                  cassette omdraaien
                  juiste kant openschuiven (weer dezelfde schuif dus)
                  tweede opname schieten
                  binnen brengen in labo
                  1 witte dia en 1 zwarte dia krijgen

never again :-]
                  foto als spiegel of als venster?

Comment

Terug op weg naar huis, naar concert geweest van Pink Floyd in den engletaire (1980) Op den boot een nieuw rolleke steken, A1tje open en merde film niet terug gedraaid
                    gr, eb

Comment

Een raamopening in een muur maken.
                      Exact afmeten dat die opening 2.5 meter van de kant moest zijn.
                      Die exact gemeten plaats markeren met een lijn.
                      Opening gemaakt aan de linkerkant van die lijn i.p.v. aan de rechterkant.

((Dat is één van de simpele bloopers..... andere durf ik niet vertellen )
                      " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                        Een raamopening in een muur maken.
                        Exact afmeten dat die opening 2.5 meter van de kant moest zijn.
                        Die exact gemeten plaats markeren met een lijn.
                        Opening gemaakt aan de linkerkant van die lijn i.p.v. aan de rechterkant.

((Dat is één van de simpele bloopers..... andere durf ik niet vertellen )

Skitch, ben je linkshandig
                        gr, eb

Comment

Mijn ma heeft ooit jaren met hare choke opgereden..Ze dacht dat het een hendel was om haar sjakos aan te hangen.....
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Eind jaren 50: nieuw autotje VW gekocht in vervanging van vroeger geaccidenteerde.
                            Handletje van reserve gezet zoals in vroegere VW.
                            Op vakantie naar Frankrijk....onderweg benzine op...handel in stand reserve geplaats...en g.dver..mme Nieuwe VW heeft handeltje anders gemonteerd.
                            Daarna steeds handleiding lezen bij aankoop van nieuwe zaak.

Henri
                            lidnummer: BD0435BE

Comment

Heb al 10x iets willen opbiechten maar neen 'k ga 't niet doen anders kan ik nooit meer op BD komen. Man,man,man....miserie,miserie.
                              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Working...
                              X