Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Ik heb zonet een EOS 40D gekocht, nu mijn probleem is.. Live View is geactiveerd in het menu, maar er verschijnt niets op de display. Heb alles al geprobeerd maar het lukt niet?
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken?
Als de live-view geactiveerd is via de cameramenu's, en je hebt al op de "SET" knop (in het midden van het draaiwiel achteraan op de camera) gedrukt om de Live View in te schakelen, dan zou je op het display in moeten zien wat er op de foto zal komen (tenzijn de lensdop er nog opzit).
Ik heb zonet een EOS 40D gekocht, nu mijn probleem is.. Live View is geactiveerd in het menu, maar er verschijnt niets op de display. Heb alles al geprobeerd maar het lukt niet?
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken?
liveview doet het niet bij de vooringestelde programs wel bij de andere zoals op de
p stand tot a-dep stand.
als je functie bij live view inst. van uitschakelen heeft verwisseld voor inschakelen moet deze het op die standen doen
Voor de 40D: zie manual vanaf p.108 (klopt het dat je het objectief op Manual Focus moet zetten? )
Voor de 50D: zie manual vanaf p.115
Zoals Forestwalker schrijft, het klopt dat je voor Live View één van de "creative modes" moet instellen (bv Av of Tv...)
idd, wanneer LiveView is ingeschakeld (door op de SET-kkop de drukken) klapt de spiegel omhoog en bij gevolg kijk je niet meer door de zoeker, dus geen autofocus. Er is wel een handig hulpmiddeltje: je kan heel fel inzoomen met de + / - knoppen en dan manueel scherp stellen.
Comment