Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw statief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuw statief

Welk statief zou ik best kopen voor mijn G3, kan ik het later eventueel nog gebruiken voor een nieuwe camera, m.a.w. kan een statief dienen voor elk model en merk van camera's.(of nog eens met andere woorden, kan een statief voor een G3 ook dienen voor een 10D?)
    En een tweede vraagje hierbij, waar koop ik het best eentje voor de beste prijs.

Greetz, Elo

Normaal kan je elk statief menenemen naar een volgend toestel, het is wel zo dat een zwaarder toestel wel een steviger statief vereist doch de meeste in de handel voldoen tot en met de digitale slr's.
    Waar kopen? In elke goede fotozaak ga je een redelijke keuze vinden.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Velbon (www.velbon.com) en Manfrotto (www.manfrotto.com) zijn 2 redelijk gekende merken. Ik heb onlangs de Velbon CX200 gekocht, licht, compact en redelijk goedkoop (heb zo'n 30 euro betaald).
      Waar ik wel al spijt van heb is dat de hoogte een beetje beperkt is soms (maar ja, als je iets compact wil...) en dat je het plateau voor de camera niet vertikaal kunt kantelen. Dus denk daar ook eens over na als je een statief aanschaft. Ik was aan het twijfelen tussen de CX460 en de CX200... Ik had beter die CX460 genomen ook al was hij niet zo compact.
      Voor zover ik weet zijn die statieven ook niet camera specifiek. Zorg er gewoon voor dat het stevig staat als je later nog een SLR wil kopen.
      Wim
      Canon EOS 30D | EF-S 17-85mm IS USM | EF 70-200mm L f4 IS USM | Canon S50

Comment

En wat misschien ook belangrijk is, is zo'n quick release "device". Is veel handiger (en veiliger) dan iedere maal je camera er gewoon op te schroeven.
        http://www.vannecke.be
        Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
        Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Ik heb de 560 van Velbon. Ik vind deze zeer goed. Kun je de camera alle kanten op laten draaien. Ook voor de camera eraf te nemen is de zeheel gemakkelijk. Zit met een kliksysteem vast. Ben niet meer zeker wat die kostte, ik denk iets van een 70 euro.
          "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Comment

Een quick release device, is dat een soort plaatje dat je op je toestel kunt laten zitten?
            Die Velbon van 70€ lijkt me wel iets. Zijn er ook veel prijsverschillen tussen de verschillende winkels? 'k Heb eigenlijk nog niet echt gezocht in fotowinkels. 'k Ben deze week pas tot de conclusie gekomen dat ik echt eentje nodig heb. ('k ga jullie mijn nachtopnames besparen... )

Greetz, Elo

Comment

Ik heb me gisteren ook een zeer handig statief gekocht voor mijn canon G2.

Het is een Bilora Super Biloret (Art.nr 491)

Het is ingeklapt 31 cm (dus heel klein) en uitgeklapt 121 cm. (toch een redelijke hoogte).

Ik heb dit bij Action Shop gekocht aan 57 Euro.

Het is ook met zo'n handig quick release "device". Dus gewoon opklikken en het zit vast. En je kan er ook je toestel met kantelen dat je vertikaal foto's kan nemen.

Als je wilt kan ik je er altijd foto's van doormailen.
              Nikon D7000 - Nikkor Zoom lens AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6G

Comment

Ja Sofie, als je het niet teveel moeite vindt wil ik gerust een paar fotootjes van jouw statief.

Greetz, Elo

Comment

Kan je ze ook hier ergens laten zien ? Is dit een stock-artikel bij Action Shop ?

Comment

ze komen er aan. Het is een stock-artikel

Comment

Hier de foto's. Niet op de kwaliteit van de foto's letten eh
                      Ze zijn zeer snel genomen

Comment

Leuk, die wil ik ook wel! Stockartikel of enkel op bestelling ?

Comment

Ik ben een winkel binnengestapt in het Gentse,heel vriendelijk personeel, en ze hadden deze gewoon in voorraad.

Comment

Ah ja, nog iets. Het zit ook in een leuk en degelijk tasje, die je nog achteraf kan bevestigen aan een rugzak of zo

Comment

't Ziet er een goed en stevig ding uit. En voor de prijs moet je 't niet laten.
                              Bedankt voor de foto's.
                              Is het ook voor andere en zwaardere camera's geschikt?

'k Denk dat actionshop dit weekend bezoek mag verwachten (oa van mij)

Greetz, Elo

Comment

Working...
                              X