Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw statief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

graag gedaan. Ik ben er zo content van, dat ik er ook andere mensen wil laten van meegenieten.
    Nikon D7000 - Nikkor Zoom lens AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6G

Comment

Stevig vond ik hem niet echt. Heb hem net weer verkocht voor 25 Euro.

Comment

Oeps, dat is het nadeel van hier een vraag te stellen he. De een zegt dat het heel goed is terwijl een ander zijn bedenkingen heeft. lol

Welke camera heb je dice? Misschien een groter en zwaarder toestel?

Greetz,Elo

Comment

Dice, je bent zeker dat het dit type was? Want ze hebben nog zo'n klein modelletje, maar dan wel veel onstabieler en lichter

Comment

Hallo
            Ik zou je de raad geven van zeker geen te licht statief aan te schaffen en zeker geen goedkoop
            Een degelijk statief kan mits goed onderhoud jaren meegaan, en mijn dure camera op zo`n goedkoop wiebelding dat bij de minste windstoot omverwaait,ik zou het niet durven
            Groetjes
            Sibo

Comment

Wat is eigenlijk goedkoop dan? Natuurlijk hangt het af van je budget. Het ding van Sofie ziet er toch wel erg deugdelijk uit. Ga het eens in mijn handen moeten houden.

Greetz, Elo

Comment

Originally posted by elo
                Wat is eigenlijk goedkoop dan? Natuurlijk hangt het af van je budget. Het ding van Sofie ziet er toch wel erg deugdelijk uit. Ga het eens in mijn handen moeten houden.
                Bij statieven is het doorgaans you get what you pay for. Goed spul kost kluiten: reken op 100-150 euro (of nog veel meer) voor een statief dat een (D)SLR moet dragen. Voor een compact toestel heb je een paar heel degelijke Velbons voor 40-70 euro. Ik ken "het ding van Sofie" en ik vond het onvoldoende voor mijn Fuji 6900. Meningen kunnen verschillen.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Zou ook opteren voor een iets duurder statief, die redelijk stabiel staat. Want je zou zeker niet de eerste zijn die zijn camera ziet "wegvliegen" tijdens een windstoot terwijl hij 10 meter verder staat een foto van zichzelf te nemen. 1 voordeel, als de foto net genomen wordt tijdens de vlucht en je gelaatsuitdrukking staat erop dan heb je een prachtige foto
                  http://www.vannecke.be
                  Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                  Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Merci voor de tip Wunjo, 'k denk dat ik me het goedkoopste modelletje ga aanschaffen. 'k Ga een beetje wachten op een windstootje, dan kan ik eindelijk eens een topfoto trekken.
                    Die foto wordt hier zeker gepost.

Greetz, Elo

Comment

Ik heb een statief van Giotto en baar daar zeer tevreden mee. Ik dacht dat die 40€ heeft gekost. Kan tot een goede hoogte, er zit zo'n platformpje op dat je de camera niet steeds moet losdraaien, en het is een heel stevige. (Gekocht bij Bartok in Hasselt)
                      Nikon D90 + Canon Powershot G3

Comment

ik heb zelf nog geen statief maar ik heb al veel gekeken in verschillende winkels. en ik ben tot de conclusie gekomen dat compacte statieven nooit stevig zijn. wil je een stevig statief dan is het niet echt compact meer. Het ideale statief: compact en stevig bestaat volgens mij niet.

Je kan best een statief kiezen met benen die je echt met een klem kan vast zetten en niet die je gewoon uitschuift en die vanzelf vastklikken. op de foto in deze topic zie je dat het bovenste stuk van het been met een klem is, maar het onderste deel is gewoon een uitschuifbaar deel(het metaalkleurige deel) alle statieven met zo'n benen die ik al geprobeerd heb vond ik niet stevig genoeg.

ik hoop dat iemand iets aan mijn uitleg heeft.

greetz
                        site[/URL]

Comment

Bedankt voor de tip.
                          Ga er nu eentje uittesten van mijn pa. Heeft het al een jaar of 10 liggen en nog maar een paar keer gebruikt. Hij heeft een oude analoge minolta en vindt het niet gemakkelijk om een statief te gebruiken, weet niet voor wat hij het zou moeten gebruiken.
                          Is eentje met klemmetjes. Ziet er ook wel vrij stevig uit. Wel niet zo handig om mijn camera op te monteren. Maar eens mijn camera vastgemaakt werkt alles naar behoren.
                          En nu maar foto's nemen in 't donker...

Greetz, Elo

Comment

Zo, ik heb hem. Het heeft wel wat voeten in de aarde gehad. Vijf minuten na sluitingsuur had ik hem na een helse rit van de ene AS naar de andere dwars door hartje Antwerpen op spitsuur.
                            De mijne heeft slechts 49 euro gekost en het was de laatste in de Antwerpse AS's. 'k Heb hem nu thuis eens bekeken ondertussen en ik ga hem toch maar goed vasthouden denk ik. Maar hij is wel handig, ttz licht en compact. Stevig en stabiel is een ander verhaal.
                            Al bij al, goed voor een paar panoramakes die ik ga proberen maken en eventueel als tafelstatief.
                            Dus bedankt voor de tip kwakkwak! Hij mag ineens mee op reis

Comment

Originally posted by tilde
                              Zo, ik heb hem. Het heeft wel wat voeten in de aarde gehad. Vijf minuten na sluitingsuur had ik hem na een helse rit van de ene AS naar de andere dwars door hartje Antwerpen op spitsuur.
                              De mijne heeft slechts 49 euro gekost en het was de laatste in de Antwerpse AS's. 'k Heb hem nu thuis eens bekeken ondertussen en ik ga hem toch maar goed vasthouden denk ik. Maar hij is wel handig, ttz licht en compact. Stevig en stabiel is een ander verhaal.
                              Al bij al, goed voor een paar panoramakes die ik ga proberen maken en eventueel als tafelstatief.
                              Dus bedankt voor de tip kwakkwak! Hij mag ineens mee op reis
                              Graag gedaan. Veel plezier er mee!! En een goeie vakantie toegewenst!

Comment

Working...
                              X