Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vloek ik nu?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vloek ik nu?

Als ik jullie mijn nieuwe aanwinst toon? Vinden jullie mij dom? Dat mag, tenslotte ben ik maar een 'BD junior' en voel me ook echt zo. Maar in mijn hobby volg ik mijn hart, sorry. En dit soort camera's... ik weet niet, ze hebben iets. Misschien trekken de foto's die je er mee maakt op niet veel al betwijfel en hoop ik dat. So what? Fotografie is voor mij een hobby wat anderen daar ook van mogen denken.

Of misschien anders verwoord? Wat denken mensen op BD van analoog? Is er plaats voor analoog bij BD of niet?

Met zo'n camera kan je filmpjes ontwikkelen en scannen en op BD tonen of liever niet? Tenslotte zijn dat toch ook 'digitale beelden'?

Ik meen me niet te herinneren ergens een bezwaar gelezen te hebben om gescande fotootjes op BD te plaatsen, maar zie ik in de praktijk alleen van die heel erg coole, heel erg scherpe, en... sorry, soms ook oersaaie fotootjes. Waar mee ik niet gezegd heb dat IK het beter kan. Integendeel, moet nog veel leren. Maar dat mag hoop ik? BD is toch een site waar je kan van gedachten wisselen? En mag een BD'er dan zeggen wat hij denkt/voelt? En misschien ook een beetje uitdaagt? Mag dat?

groetjes,

A
    https://www.instagram.com/aschoewever/?hl=en
    https://www.flickr.com/photos/191275694@N02/

Re: Vloek ik nu?

Waarom zou dat dom zijn ? Toen ik nog heel heel jong was, was dit mijn droom toestel. Ik ging het beslist later kopen ! Na jaren van inactiviteit ben ik nu het digitale tijdperk ingetreden. Maar analoog + het doka werk blijft nog altijd fotografie. Ik volg nu een cursus photoshop echt met plezier en voldoening maar het dokawerk is toch totaal anders, ik ga niet zeggen beter, maar "anders". Alleszins veel succes toegewenst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aurelius Bekijk bericht
      Of misschien anders verwoord? Wat denken mensen op BD van analoog? Is er plaats voor analoog bij BD of niet?
      Geen enkel probleem voor mij :-)
      Voor specifieke vragen ivm ontwikkelen, afdrukken en donkere kamer kan ik je www.apug.org aanraden, daar is ook een Nederlandstalig forum aan verbonden.

Groetjes,
      Geert
      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

noppes,

geen vloek, ik werk nog in de doka voor mijn fotoos en ik heb een digitaal bridge toestelletje voor de fotoos van de uitstapjes, kinderen, huis tuin en keuken dingen maar voor de fotografie grijp ik naar mijn analoog toestel met zwart-wit film.
        Apug is zeker aan te raden als je er weer meer wil over weten. Moeilijk is het niet, het is anders. Geeft voor mij meer voldoening.
        Het resultaat is hetzelfde. een beeld, een afdruk... hoe je eraan komt is minder belangrijk, wat je ermee doet des te belangrijker!!! nog belangrijker is wat het beeld met jou doet
        De gustibus et coloribus non est disputandum
        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Tja, BD staat wel een beetje voor 'digitaal'. Maar goed, ik heb ook nog een paar analoge relikwieën. Alleen gebruik ik ze niet echt meer...
          Het enige criterium is dat je er lol aan beleeft. Dat kan zijn door mooie of pakkende foto's te maken, door gewoon te experimenteren of als je geld genoeg hebt door dure objectieven in de lucht te katapulteren voor te kleiduifschieten.

Succes ermee!
          Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aurelius Bekijk bericht

Als ik jullie mijn nieuwe aanwinst toon? Vinden jullie mij dom? Dat mag, tenslotte ben ik maar een 'BD junior' en voel me ook echt zo. Maar in mijn hobby volg ik mijn hart, sorry. En dit soort camera's... ik weet niet, ze hebben iets. Misschien trekken de foto's die je er mee maakt op niet veel al betwijfel en hoop ik dat. So what? Fotografie is voor mij een hobby wat anderen daar ook van mogen denken.

Met zo'n camera kan je filmpjes ontwikkelen en scannen en op BD tonen of liever niet? Tenslotte zijn dat toch ook 'digitale beelden'?

Ik meen me niet te herinneren ergens een bezwaar gelezen te hebben om gescande fotootjes op BD te plaatsen, maar zie ik in de praktijk alleen van die heel erg coole, heel erg scherpe, en... sorry, soms ook oersaaie fotootjes. Waar mee ik niet gezegd heb dat IK het beter kan. Integendeel, moet nog veel leren. Maar dat mag hoop ik? BD is toch een site waar je kan van gedachten wisselen? En mag een BD'er dan zeggen wat hij denkt/voelt? En misschien ook een beetje uitdaagt? Mag dat?

groetjes,

A
            Welkom to the dark side. Ik heb ook veel mooiete met de uniforme look.
            Ik werk zelf met een rolleiflex en een Sinar, alles analoog.

gr. -m-
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

proficiat!

hoop eens de centjes te kunnen neerleggen voor een 6x6 genre hasselblad/bronica.
              veel succes met de rollei!

mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Een sensor is 100% analoog.... wie weet hoe een filmpje in elkaar steekt zal zeggen, het chemische filmpje is digitaler dan een sensor.
                Na de sensor wordt het analoge signaal pas omgezet in een brij van nullen en enen.
                Dus er is slechts een nuance verschil tussen filmpje/scannen en 'echt' digitaal.

Ik heb overigens op een oeroude baby rollei een 16 MP Kodak back gemonteerd en het glaswerk heeft me niet in de steek gelaten.

Comment

Dom ? Waarom dom ?
                  Als dat dom is dan is iemand als Stephan Vanfleteren ook dom, als ik me niet vergis werkt die met een Nikon F2 als favoriete camera.

In ieder geval ben ik in goed gezelschap

PaulM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    Dom ? Waarom dom ?
                    Als dat dom is dan is iemand als Stephan Vanfleteren ook dom, als ik me niet vergis werkt die met een Nikon F2 als favoriete camera.

In ieder geval ben ik in goed gezelschap

PaulM
                    Je vergist je... het is een Rollei SL66 waar hij zijn typische portretten mee maakt

G
                    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                      ...Ik heb overigens op een oeroude baby rollei een 16 MP Kodak back gemonteerd...

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                      Je vergist je... het is een Rollei SL66 waar hij zijn typische portretten mee maakt
                      G
                      dacht dat dit zelfs een sl66se was maar ik kan mis zijn.

Grz,
                      Loes

Comment

Working...
                      X