Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De ultime walkaround DSLR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De ultime walkaround DSLR

Hallo iedereen... mijn eerste post op dit forum, hoewel ik al een jaartje of twee intensief jullie berichten lees

Ik heb zelf een Nikon D40 die mij heel veel plezier en mooie foto's geeft. I know ... als je de perfecte foto wil maken heb je steeds een specifieke lens nodig, liefst nog lichtsterk en dus zwaar. Daarom is de titel van mijn bericht een beetje ongewoon en zou je misschien in dit geval beter een bridge kopen. Echter prijs/kwaliteit en ook kwa snelheid zijn deze voor mij niet te vergelijken met mijn D40 met (maar) 6MP

Langs de andere kant wil ik niet met een foto tas sleuren met enkele kilo's glas. Daarom heb ik mijn camera 'getuned' tot walkaround DSLR met volgende setup:

1. D40
    2. AF-S 18-135 (Die ik eventueel zou vervangen naar 18-105 VR, 18-200 VR is duur en niet in balans met D40)
    3. SB-400
    4. Remote control (statief is niet aan mij besteed)

Deze setup geeft voor mij althans veel mogelijkheden, klein van omvang, licht, scherpe lens met een beetje vervorming (ik merk dit maar op 5% van mijn foto's en CaptureNX2 weet hier wel raad mee ), bruikbaar bereik van de zoom en bounce mogelijkheden met de kleine SB-400

Wat zouden jullie in de ultime walkaround DSLR steken? (1 toestel - 1 lens - 1 flitser)
    Graag jullie mening en ervaringen... ik kan mij niet inbeelden dat ik de enige huis-keuken-tuin fotograaf ben met dit weliswaar specifiek gebruik.

Jullie ervaringen zijn welkom...

Re: De ultime walkaround DSLR

Als ik één lens moest kiezen zou ik voor de Tamron 18-250mm gaan.
    Voor een superzoom heeft die een degelijke beeldkwaliteit, maar ze heeft wel geen VR.

Als het bereik niet zo groot hoeft te zijn en je hebt een Sony, dan lijkt de Carl Zeiss 16-80mm me ideaal als walk-around lens. Over de andere merken kan ik niet zoveel zeggen...

Als je een lichtere body wilt zal je richting Olympus/Panasonic moeten kijken met hun (micro) four/thirds denk ik.
    about.me/stijnv

Comment

D700 met 24-70 2.8

Comment

Heeft de Tamron 18-250 mm een motor (=AFS bij Nikon)? Anders heb je er bij de D40 niets aan
        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

.......
          Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 17:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hombre complicado Bekijk bericht
            Ik ben aan het wachten op de olympus micro four thirds body:

http://www.letsgodigital.org/en/2013...thirds-camera/
            Ja, allemaal mooi voorgesteld, de Sony R1 zou drie jaar geleden ook zo een fotografisch wonder zijn, maar .......... ik heb er een reisje naar Zuid-Afrika mee gemaakt, en bij terugkomst snel terug verkocht

Comment

Ik heb de ultieme setup maar bij mij wel 2 lenzen en geen flitser.

Canon body + 17-55 f2.8 IS + 70-300 DO IS.

Beide lenzen passen gewoon in mijn jaszak dus 1 lens in de jas en de rest hangt aan mijn schouder klaar voor gebruik.

Dat is juist het prachtige van die DO technologie. Een toplens in een klein formaat. Zo lang niemand anders met iets dergelijks uitkomt zal ik nooit in hun aanbod geinteresseerd zijn. Het is een dure lens dat is zeker maar als de voordelen je aanspreken is er geen enkele andere telezoom die ook maar in de buurt komt.

En zo zie je maar iedereen heeft zijn maatstaven om ook hierover weer verschillende meningen te hebben. Al die 18-135 of 200 toestanden zijn aan mij niet besteed. Die lenzen zijn een veel te groot compromis.

En ook hier hangt het ervan af wat je bedoeling is want je zal mij ook vaak op pad zien met een andere setup. 50 f1.4 + 135 f2.0 + TC bijvoorbeeld.

Comment

Hoi,

ik heb een Sigma 18/200 OS gekocht voor m'n D300 ,expliciet voor tijdens uitstapjes met het gezin . Dan zijn het eerder snapshots en dan is de beeldkwaliteit minder van belang. Alhoewel dat nog best meevalt vind ik.
                Als ik iets "echt" wil fotograferen neem ik andere lenzen.

grtjs Jozef
                D800 en een goed glasservies

Comment

Als je bij je huidig toestel wilt blijven is de Nikkor 16-85mm DX F 3.5-5.6 G ED VR de meest aangewezen lens, is een typische kwalitatieve walkaround lens met een mooi bereik.

Natuurlijk veel handiger zijn de compact toestellen, daar zijn de laatste maand heel wat nieuwe toestellen gelanceerd welke de kwaliteit van instapDSLR's waarschijnlijk benaderen maar veel handiger zijn zoals de Fujifilm FinePix S1500, Sony DSC-H20 etc..

Als je het ultieme wilt denk ik dat je moet overstappen naar het betere materiaal met name Leica M8 en bijhorende lenzen.

Comment

pfft, 5D2 + Canon 28-300 + 580EX wel niet zo praktisch voor binnengebruik

for real nu : ik ben met het bereik van mijn 1D2 + Tamron 28-75 2.8 zeer gelukkig.
                    In geval van nood kan ik er een 580EX opzetten.
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

Comment

Absolut een 5D + 24-105 F4.
                      CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

D90, 18-200VR met extra polarisatiefilter, SB800. Ik kan 't me wel niet echt meer voorstellen dat ik de rest van mijn tas nog ga thuislaten.

Comment

FYI .. Tamron heeft ondertussen een 18-270VC opvolger? voor de 18-250 .. geen idee of ze (al) een Nikon uitvoering hebben .. lens krijgt redelijke geode reviews FAFAIK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
                            Absolut een 5D + 24-105 F4.
                            Akkoord, maar soms komt ge toch wat tele tekort. Ik zoek echt iets zoals mijn Sigma 18-200, maar dan met een EF
                            http://www.dannydemeyer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den D. Bekijk bericht
                              Akkoord, maar soms komt ge toch wat tele tekort. Ik zoek echt iets zoals mijn Sigma 18-200, maar dan met een EF
                              als ge da omrekent komt ge bij de Canon 28-300
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

Comment

Working...
                              X