Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De ultime walkaround DSLR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De ultime walkaround DSLR

Hoi allen, alvast bedankt voor jullie reacties.

Ondertussen is mijn 18-135 verkocht, en zit ik dus zonder glas.

Ik denk er aan om komend week-end de 18-105 VR te gaan kopen. Twijfel wel om eventueel Tamron 17-50 2.8 te kopen, maar vrees dat ik de 'iets meer zoom' ga missen. Aan de andere kant heb ik dan wel meer creatieve mogelijkheden met de Tamron. Qua gewicht zijn ze ook vergelijkbaar.

Indien iemand suggesties heeft, zijn die meer dan welkom

Comment

Ik heb een Tamron 17-50 2,8 en een Sony 16-105. Ik ben net terug van een city trip en heb 90% van de foto's gemaakt met de Tamron, 9% met de Sony en nog 1% met een langere zoom (75-300). Voordeel van de Tamron is de 2,8 en de zeer goede scherpte. Dit heb je meer nodig dan de extra mm. Vaak zijn je voeten nog de beste zoom.

Op vorige trips was het net hetzelfde.

Ik veronderstel dat dit bij Nikon niet anders zal zijn.
      Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Desmo707 Bekijk bericht
        Hoi allen, alvast bedankt voor jullie reacties.

Ondertussen is mijn 18-135 verkocht, en zit ik dus zonder glas.

Ik denk er aan om komend week-end de 18-105 VR te gaan kopen. Twijfel wel om eventueel Tamron 17-50 2.8 te kopen, maar vrees dat ik de 'iets meer zoom' ga missen. Aan de andere kant heb ik dan wel meer creatieve mogelijkheden met de Tamron. Qua gewicht zijn ze ook vergelijkbaar.

Indien iemand suggesties heeft, zijn die meer dan welkom
        Jazeker, kopen die 18-105 VR!! Prima lens, prima scherpte voor dagelijks (niet-commercieel) gebruik, prima bereik en fijne toevoeging van VR. En voor 175 euro kan je niet echt een bult vallen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeanpauldries Bekijk bericht
          Ik heb een Tamron 17-50 2,8 en een Sony 16-105. Ik ben net terug van een city trip en heb 90% van de foto's gemaakt met de Tamron, 9% met de Sony en nog 1% met een langere zoom (75-300). Voordeel van de Tamron is de 2,8 en de zeer goede scherpte. Dit heb je meer nodig dan de extra mm. Vaak zijn je voeten nog de beste zoom.
          Op vorige trips was het net hetzelfde.
          Ja, mij is ook al vaker hetzelfde overkomen. Dus laat ik in het vervolg een paar lenzen
          gewoon thuis en gebruik mijn Canon 17-55 2.8 vanwege de scherpte en lichtsterkte als
          wandellens op citytrips en bij dergelijke aangelegenheden.
          Is dan vaker iets verder lopen, en hier en daar al eens iets missen, maar dat heb ik er
          voor over.

Comment

Een andere mogelijkheid is eerst voor de 18-105 VR te gaan en de AF-S 35 1.8 binnen enkele weken/dagen bij te kopen voor situaties met minder licht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Desmo707 Bekijk bericht
              Een andere mogelijkheid is eerst voor de 18-105 VR te gaan en de AF-S 35 1.8 binnen enkele weken/dagen bij te kopen voor situaties met minder licht.
              Ik zeg 250 euro uitsparen door ISO op te krikken en met VR langer uit de hand te fotograferen!
              En voor noodgevallen een Manfrotto 709B onder de arm voor 35 euro:
              http://www.kamera-express.nl/index.p...t&product=1857.

Comment

Heb de 18-105 VR in mijn bezit sinds zaterdag en idd. de VR geeft wat meer ruimte in situaties met minder licht, zeker als ik de ISO tot 1600 oppomp. Als het echt te donker wordt, of er wat meer beweging in de objecten zit bounce ik met mijn SB-400. Ben content van deze setup als "manusje van alles".

Volgende stap wordt toch een lichtsterke prime om met meer creativiteit (DOF) te gaan proberen foto's nemen

Ook voor weinig lichtsituaties met bewegende objecten zie ik hier toegevoegde waarde. De 35mm 1.8 is met zijn 200 Euro toch budget vriendelijk. Wel nog niet veel reviews beschikbaar....

Comment

Working...
                X