Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony alplha 800?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony alplha 800?

Zou hier iets van waar zijn?

A rumor emerged on a Japanese forum claiming the existence of Sony's Alpha A800 DSLR. The camera is expected to be unveiled at the PMA 2009 in March. The feature set is good and inclusion of
    Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
    Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
    Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

Re: Sony alplha 800?

dat betwijfel ik

Comment

Ik eigenlijk ook wel, want het zou ook niet echt logisch zijn, vlak na de a900 en daarvoor al de a700. Ik dacht dat ze nu wel het objectieven assortiment wat zouden uitbreiden, i.p.v de (goede) body's die er al zijn.

Vergelijk overigens deze foto van de a700 eens http://www.digitalcamerareview.com/assets/11845.jpg met die van de 'a800' http://www.techtickerblog.com/2009/0...-out-in-march/

Lijken wel heel veel op elkaar, behalve dat er a800 opstaat!

Comment

Als het waar is wordt het zeker en vast de grootste ruisbak der ruisbakken ...hehe...

Comment

@knor, hoe dat zo?

ik las net dit bericht: http://www.digifotopro.nl/artikel/26...lr-op-pma-2009'

Comment

Ik denk ook niet dat de A800 er nu al komt, de focus ligt bij de PMA-beurs (over enkele dagen) ditmaal op de lenzen.

Met de V4 update van de A700 firmware zie ik ook geen reden om nu al een nieuw model te introduceren.

Maar goed, ik werk niet bij Sony dus .
            about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
              @knor, hoe dat zo?

ik las net dit bericht: http://www.digifotopro.nl/artikel/26...lr-op-pma-2009'
              ...als ge ziet hoeveel moeite Canon heeft met de ruis op een 15mp van 50D...
              (alles blurren heeft ook geen zin...dan kan je beter minder pixels hebben)

Comment

geruchten gaan al een heel tijdje de ronde, waar of niet waar dat is niet duidelijk.
                zie ook hier http://forum.belgiumdigital.com/f9/s...-a-247580.html
                er zijn ook geruchten voor een vervanging van de a200/a300
                A tipster sent in possible info today on a replacement for the Sony A200/A300 DSLRs. Today I spoke with a friend in a technical service of Sony in […redacted…] and he told me that is po…

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Knor Bekijk bericht
                  ...als ge ziet hoeveel moeite Canon heeft met de ruis op een 15mp van 50D...
                  (alles blurren heeft ook geen zin...dan kan je beter minder pixels hebben)
                  Ik heb er me ook lang van laten weerhouden om een 50D te kopen vanwege al die verhalen
                  over ruis, e.d. Nu dat ik het toestel eindelijk zelf heb, kan ik je toch maar mededelen dat
                  het met die ruis best heel goed meevalt, en dat te veel mensen te veel mensen napraten
                  zonder dat ze het zelf hebben uitgeprobeerd.

Comment

met de vervanger van de A300/A350 zou ook gefilmd kunnen worden.
                    net zoals de Nikon D90.
                    Wat de Sony tov de nikon wel heeft is AF bij het filmen.
                    ook filmt de Sony in HD 720P, das ook altijd intressant, hoewel ik een fototoestel gebruik om te fotograferen ipv te filmen, daarvoor dient nog steeds een VideoCamera
                    Sony A450 - Sony-Zeiss 16-80 - Sony 18-55 - Sigma 28-105 - Tamron 55-200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                      Ik heb er me ook lang van laten weerhouden om een 50D te kopen vanwege al die verhalen
                      over ruis, e.d. Nu dat ik het toestel eindelijk zelf heb, kan ik je toch maar mededelen dat
                      het met die ruis best heel goed meevalt, en dat te veel mensen te veel mensen napraten
                      zonder dat ze het zelf hebben uitgeprobeerd.
                      Het is niet zozeer de ruis waar Canon zich misrekent heeft, dat wordt allemaal overroepen en is uiteindelijk allemaal van weinig belang, toestel op zichzelf is niet slecht, en daar worden inderdaad veel nonsens overgenomen van de reviews op DPREVIEW
                      Waar wel het schoentje wringt is de matige scherpte van vele Canon lenzen, heb toch al wat 50d beelden gezien waar dit duidelijk naar voren komt.
                      Ik denk dat op dat punt de meeste Sony, en zelfs de oude minolta lenzen beter gaan presteren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        Het is niet zozeer de ruis waar Canon zich misrekent heeft, dat wordt allemaal overroepen en is uiteindelijk allemaal van weinig belang, toestel op zichzelf is niet slecht, en daar worden inderdaad veel nonsens overgenomen van de reviews op DPREVIEW
                        Waar wel het schoentje wringt is de matige scherpte van vele Canon lenzen, heb toch al wat 50d beelden gezien waar dit duidelijk naar voren komt.
                        Ik denk dat op dat punt de meeste Sony, en zelfs de oude minolta lenzen beter gaan presteren.
                        En als je dat niet gelooft maakt hij je wel iets anders wijs.

Toch spijtig he dat de +1200€ sony CZ 85 mm in vgl met de -350€ canon 85 f1.8 het op scherpte zelfs niet eens kan winnen....... Iedereen kan dat zelf gaan checken in de 5DII test op dpreview. Je moet niets napraten gewoon je eigen ogen gebruiken.

Comment

Ook deze stelling hoort mijn inziens duidelijk in het rijtje napraten. Mocht ik toen alles
                          geloven, dan was zelfs mijn Canon 17-55 2.8 IS nog niet eens goed genoeg om aan de
                          hoge lenseisen van een 50D te voldoen. Nu, ik kan je geruststellen, 't is een fantastisch
                          combinatie. Iemand bij me in school heeft er een 17-85 opstaan en ook hij kan prima,
                          scherpte plaatjes voorleggen. Er is er zelfs iemand die uitsluitend een Canon 18-200 in
                          combinatie met de 50D gebruikt en ook hem hoor je niet klagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                            Ook deze stelling hoort mijn inziens duidelijk in het rijtje napraten. Mocht ik toen alles
                            geloven, dan was zelfs mijn Canon 17-55 2.8 IS nog niet eens goed genoeg om aan de
                            hoge lenseisen van een 50D te voldoen. Nu, ik kan je geruststellen, 't is een fantastisch
                            combinatie. Iemand bij me in school heeft er een 17-85 opstaan en ook hij kan prima,
                            scherpte plaatjes voorleggen. Er is er zelfs iemand die uitsluitend een Canon 18-200 in
                            combinatie met de 50D gebruikt en ook hem hoor je niet klagen.

je moet goed lezen wat ik schrijf "vele Canon lenzen" dat zijn ze niet allemaal he, de 17-55 is een vrij scherpe zoom (in het centrum), een van de betere in het canon kamp wat scherpte betreft. Maar ik verwacht als Sony met een 15mp afkomt dat dat toestel meer detail gaat leveren dan de A700 met minstens hetzelfde dynamisch bereik en dit zonder extra te moeten investeren in de top-class lenzen.Anders kan men beter bij 12mp blijven. En dat is iets waar volgens mij, en niet volgens mij alleen, canon met de 50d niet volledig ingeslaagd is.

Comment

je moet goed lezen wat ik schrijf "vele Canon lenzen" dat zijn ze niet allemaal he, de 17-55 is een vrij scherpe zoom (in het centrum), een van de betere in het canon kamp wat scherpte betreft. Maar ik verwacht als Sony met een 15mp afkomt dat dat toestel meer detail gaat leveren dan de A700 met minstens hetzelfde dynamisch bereik en dit zonder extra te moeten investeren in de top-class lenzen.Anders kan men beter bij 12mp blijven. En dat is iets waar volgens mij, en niet volgens mij alleen, canon met de 50d niet volledig ingeslaagd is.
                              Ik begrijp je wel, maar wilde verhalen en nog wildere geruchten deden serieus de ronde
                              dat de 17-55 2.8 niet eens goed genoeg was. Dit werd vrolijk nagefloten. Ook hier. De
                              17-85 in combinatie met een 50D was al helemaal een ramp, om nog maar van een 18-
                              200 te zwijgen want daar kon je al helemaal geen fatsoenlijke prenten mee trekken. De
                              waarheid is dat dit zever is. We hebben in school afdrukken (van 70 x 50 cm) gemaakt.
                              Met alle drie de lensen worden behoorlijk scherpe en goede foto's gemaakt. Niet alleen
                              was er van heel die ruis heisa weinig sprake, maar bovendien van minder goede foto's
                              met een mindere lens al evenmin.
                              De 50D krijgt mijn inziens dan ook veel slechte kritieken van mensen die er niet eens
                              bij in de buurt zijn geweest, maar ergens iets gelezen hebben en dit gewoon napraten.
                              Bovendien is in tegenstelling tot wat je zegt die 17-55 2.8 wel iets meer scherp dan in
                              het midden. Wees daar maar gerust over.

Comment

Working...
                              X