Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk merk: canon of panasonic?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk merk: canon of panasonic?

Hallo,

ik ben op zoek naar een nieuw compact digitaal fototoestel (oa voor een reis naar thailand-cambodja-laos).
    Wat ik vooral belangrijk vind voor een compacte camera is dat onder donkere of semi-dark omstandigheden kwalitatiefvolle foto's kunnen gemaakt worden waarbij er geen overbelichting van dichte objecten en 'zwartheid' van de omgeving is.
    De meeste 'goedkopere' compacte camera's hebben een prachtig resultaat overdag, maar van zodra de lichtomstandigheden minderen is het resultaat van de foto's ondermaats.

Ik heb enkele modellen opgezocht dier hier een alternatief voor bieden (namelijk met een type intelligent auto-contrast ervoor zorgen dat ook bij slechte lichtomstandigheden relatief kwaliteitsvolle foto's kunnen getrokken worden).
    Mijn oog viel op onderstaande, wie kan mij advies geven over welk de beste camera is of indien er nog andere goede alternatieven zijn (voor een prijs ongeveer 250-300 euro)

Panasonic Lumix DMC-TZ5
    Panasonic Lumix DMC-FX150
    Canon Powershot SX110

mvg

Re: Welk merk: canon of panasonic?

Dan kun je de panasonic al schrappen...hij trekt zeer goede foto's overdag,maar s'avonds of binnen met flits vind ik ze toch maar zwak...mijn powershot a95 van 5 jaar oud trekt beduidend betere foto's binnen wel te verstaan....ga waarschijnlijk kritiek krijgen op deze reactie maar ik zie wat ik zie...en de TZ5 scoort minder bij lowlight

Grtz Dirk

PS mischien wachten op de nieuwe TZ7 en Canon SX200is
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Hallo,

heb nog wat reviews bekeken, en iedereen vindt dat de TZ5 bij slechte lichtomstandigheden goed is, maar vanaf 400 iso er wat ruis bestaat (maar dat is bij alle compacte camera's zo?)
      Weet iemand een goed alternatief waarbij quasi perfect belichte foto's met flash kunnen genomen worden??? Want daar ben ik eigenlijk het meest naar op zoek

thx

Comment

Als je de TZ5 koopt dan raad ik je aan om binnen foto's te nemen op iso 100 en de sluitertijd manueel in te stellen op 1/30 tot 1/60 dan valt het nog mee...anders als je op auto trekt dan neemt hij een veel te hoge iso...en dan heb je een ruisfoto.

grtz Dirk
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Working...
        X