Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar ... advies gevraagd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Op zoek naar ... advies gevraagd

Oorspronkelijk geplaatst door Tom VDZ Bekijk bericht
    Hoi,

Ja ... het gaat hier om een verrassing !
    Nog een aantal zaken toegevoegd die mij nog net te binnen schoten (ingefluisterd door mijn lief vrouwtje ...).
    Wat met dit dan op niveau van een compact digitaal fototoestel ipv (D)SLR ?

merci,

Tom
    In dat geval zou de keuze bij mij ook liggen tussen de Canon G10 en de Nikon P6000, bij mij zou dat de Nikon worden, gewoon omdat ik er ook mijn flitsen op kwijt kan, maar volgens mij zijn beide camera's aan elkaar gewaagd.

Moest ik in jou broer zijn plaats zijn, zou ik ook liever zelf de keuze maken, maar voor de schenkers is zo een geschenkbon dan terug wat minder aangenaam om geven.

Maar als hij reeds over Nikon sprak, dan is de P6000 zeker een goede keuze, en je hebt er alles op wat je hebt opgenoemd alleen moet je nog die draadloze afstandsbediening kopen.

Comment

Koop gewoon een NIKON D90 en je broer zal heeeeeeeeeeel content zijn

grtz Dirk
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

gulden middenweg.
        Je 'lokt' je broer mee naar de winkel waar hij mag kiezen en jullie betalen. zo hoef je geen bon te geven en kan hij zelf kiezen.

bijkomende tip: neem zeker al een fototoestel mee, want de blik van een volwassene die tekeer gaat als een kind in een speelgoedwinkel kan je niet dikwijls vastleggen.

grt,
        Raf
        Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          In dat geval zou de keuze bij mij ook liggen tussen de Canon G10 en de Nikon P6000, bij mij zou dat de Nikon worden, gewoon omdat ik er ook mijn flitsen op kwijt kan, maar volgens mij zijn beide camera's aan elkaar gewaagd.
          Op de G10 kun je ook flitsers kwijt toch?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
            Op de G10 kun je ook flitsers kwijt toch?

Ja, natuurlijk dat, maar ik zeg "in mijn geval" omdat ik die flitsen heb liggen, maar een P6000 met een SB900 erop zou ook geen zicht zijn zeker.

Comment

Ik kan je verzekeren dat zowel Canon en Nikon erop rekenen dat er een flitser wordt aangeschaft .
              Overigens sla je met een G10 + 580 geen modderfiguur .

Als ik heel eerlijk moet zijn... tot dusver presteert Nikon niet zo best in de compacten en hybrides, misschien is de P6000 de lang verwachte uitzondering.

Comment

Merciekes,

Allemaal voor jullie reactie(s) en tijd !

Ik heb ondertussen naar jullie raad geluisterd : we hebben afgezien van de verrassing. Ik heb daarstraks mijn broer alles opgebiecht en gevraagd wat hij zou willen ... !?!
                Blijkbaar is het hem te doen (als fervente vogelliefhebber) om te kunnen fotograferen met telescoop, blijkbaar "digiscopen" genaamd. Nu was hij al heel tevreden dat ik op dit forum al wat vragen gesteld had, want wat blijkt is dat hij op dat vlak zelf nog in de kinderschoenen staat. Vandaar dat we nu samen op zoek gaan naar het ideale fototoestel om dit te doen en de familie trakteert ... !!!!
                De voorwaarden voor het toestel blijven nog altijd geldig.
                Mijn broer heeft als telescoop een Swarovski ATS 80HD met een DCB-A connector (wat wil zeggen dat er op het toestel onderaan een standaard(schroefdraad)connector (op statief of wat ook ...) moet zijn.
                Hopelijk kan iemand ons raad geven ... het zou een leuk cadeau zijn.
                Allemaal op voorhand al heel hartelijk bedankt !

Tom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom VDZ Bekijk bericht
                  Merciekes,

Allemaal voor jullie reactie(s) en tijd !

Ik heb ondertussen naar jullie raad geluisterd : we hebben afgezien van de verrassing. Ik heb daarstraks mijn broer alles opgebiecht en gevraagd wat hij zou willen ... !?!
                  Blijkbaar is het hem te doen (als fervente vogelliefhebber) om te kunnen fotograferen met telescoop, blijkbaar "digiscopen" genaamd. Nu was hij al heel tevreden dat ik op dit forum al wat vragen gesteld had, want wat blijkt is dat hij op dat vlak zelf nog in de kinderschoenen staat. Vandaar dat we nu samen op zoek gaan naar het ideale fototoestel om dit te doen en de familie trakteert ... !!!!
                  De voorwaarden voor het toestel blijven nog altijd geldig.
                  Mijn broer heeft als telescoop een Swarovski ATS 80HD met een DCB-A connector (wat wil zeggen dat er op het toestel onderaan een standaard(schroefdraad)connector (op statief of wat ook ...) moet zijn.
                  Hopelijk kan iemand ons raad geven ... het zou een leuk cadeau zijn.
                  Allemaal op voorhand al heel hartelijk bedankt !

Tom
                  In dit geval zou ik dan voor een degelijk compacttoestel gaan. Genre Canon G10 of equivalent. Maar een waardebon lijkt me het meest voor de hand liggende.

Ikzelf ben voorstander op vogeltjes met een Dslr en telelens te fotograferen. Maar dan heb je een budget van meer dan 1000 Euro nodig voor het objectief alleen.

Comment

aan Digipics357:

Iemand die een deftig geprijsde camera krijgt is volgens mij niet echt een sukkelaar

Comment

Is dat een digiscoop? Ik wist niet dat ik er zelf ene had

Volgens de handleiding ervan is het mogelijk er een spiegelreflex op te zetten. Ik moet dan een adapter aanschaffen om de digiscoop en het fototoestel te koppelen. De digiscoop dient dan als lens. Ik doe dat niet o.a. omdat een digiscoop geen diafragma heeft. Je fotografeert altijd met volle lensopening. De lichtmeting van het toestel zou wel goed werken.

De lens van de coolpix is niet afneembaar. Dat zal bij de meeste compact camera's zo zijn. Bijgevolg kan je ze niet op een digiscoop plaatsen.

Kijk op voorhand eens uit bij Swarovski welke toestellen je op hun telescoop kan plaatsen, voor welke merken ze adapters aanbieden. In geval ze naar schroefdraad gaan, vraag aan de fotograaf of voor het fototoestel een schroefdraad adapter verkrijgbaar is. Je neemt misschien best de digiscoop mee naar de handelaar om de bedoeling uit te leggen.
                      Last edited by on_vier; 26 februari 2009, 08:19.

Comment

Het gaat prima, zelfs met een compact of bridge!

Comment

Working...
                        X