Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus E620

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Olympus E620

- kleinste DSLR met draaibaar LCD
    - witbalans sensor
    - 12 MP NMOS (= E30, G1?)
    - 7 punts AF
    - live view met contrast AF en face detection
    - verbeterde zoeker tov E4XX/E5XX series (vermoedelijk pentaprisma itt wat dpreview schrijft)
    - optionele grip
    - in camera AF correctie
    - nog een paar ditjes en datjes

Rechtstreeks gekeken naar Canon 450D en Nikon D60...

(waarom wist ik dat er op dit forum er niet zo enthousiast rond zou worden gedaan?)
    http://www.digifotofreak.nl

Re: Olympus E620

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
    http://www.dpreview.com/news/0902/09...lympuse620.asp

(waarom wist ik dat er op dit forum er niet zo enthousiast rond zou worden gedaan?)
    Euch, ... En toen werd het stil .

Alé : de light uitvoering van de E-30... Als de prijs nu ook van dat kaliber is (light dus), kan ik weer eens gaan twijfelen of ik die E-500 toch met pensioen zou sturen.
    Wat ik trouwens ook kan doen, mocht die van de E-30 met een 300€'kes zakken...

Eigenlijk vind ik het jammer dat Olympus dat formaat van de E-400 serie als standaard begint te nemen. Dat van de E-500 vond ik perfect.

PS : Dus toch al 1 reactie. Hoe lang zou het duren voor de volgende ???
    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      PS : Dus toch al 1 reactie. Hoe lang zou het duren voor de volgende ???
      en hier is reactie nummer 2

maar eh, ik ken eigenlijk niets van olympus dus hier zal het bij ophouden

ah maar wacht, één ding wil ik toch nog kwijt. Een draaibaar lcd scherm, heeeerlijk. Dat zou ik echt wel op de andere merken willen zien
      5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        en hier is reactie nummer 2

maar eh, ik ken eigenlijk niets van olympus dus hier zal het bij ophouden

ah maar wacht, één ding wil ik toch nog kwijt. Een draaibaar lcd scherm, heeeerlijk. Dat zou ik echt wel op de andere merken willen zien
        Niet om vervelend tedoen over Olympus maar je hebt bij de kwaliteit van de Oly schermpjes ook echt een draaibare nodig om redelijk wat tezien
        Hebben iets van 230000 pix ,terwijl de camera die ik nu heb iets van 900000 pix heeft
        Bij een oly heb je een kijk hoek van 0 terwijl je bij echt goeie schermpjes iets van 150 graden tedoen is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
          Niet om vervelend tedoen over Olympus maar je hebt bij de kwaliteit van de Oly schermpjes ook echt een draaibare nodig om redelijk wat tezien
          Hebben iets van 230000 pix ,terwijl de camera die ik nu heb iets van 900000 pix heeft
          Bij een oly heb je een kijk hoek van 0 terwijl je bij echt goeie schermpjes iets van 150 graden tedoen is
          Niet om vervelend te doen, maar de Canon's en Nikon's van deze wereld in dezelfde prijsklasse hebben hetzelfde scherm (afmetingen/pixels) of zelfs minder. Dat van die kijkhoek, dan heb je duidelijk nog nooit een Olympus vastgehad: vind ze beduidend beter dan bij de andere merken...

Zoek, en je zal altijd wel iets vinden om een toestel af te breken...

Comment

Toen ik mijn E-500 kocht had die een 2.5" schermpje van 215.000 pixels. De concurrent (Canon 350D) een 1.8"-ke. Deze was toen ook een 300 € duurder (in +/- hetzelfde pakket). Dat scherm was trouwens 1 van de redenen dat ik toen de Olympus gekocht heb.

Daarnaast : 900.000 pixels ??? Als ik me niet vergis gaat het over een scherm van 640x480 pixels (VGA dus : 3" bij Nikon of Canon). Als ik dat even uitreken, is dat geen 900.000...

Eigenlijk mogen we blij zijn dat Olympus er ook is : redelijk wat inovaties zijn door Olympus op de markt gebracht, waarna de grote 2 gewoon gevolgd zijn.
            Wedden dat de opvolger van de 450D of D90 ook zo'n "swivel"-schermpje heeft ?
            Live view kan heel wat meer mogelijkheden bieden met zo'n schermpje, zeker voor Makro-fotografie. Of is plat op je buik liggen zo geestig ???
            Groeten,

Polleke

Comment

Eigenlijk vind ik het jammer dat Olympus dat formaat van de E-400 serie als standaard begint te nemen. Dat van de E-500 vond ik perfect.
              Pol, wat bedoel je daar eigenlijk mee? Bedoel je de grootte? Want dat is wat me juist zo hard aantrekt bij de E620 (ik moet niet opvallen en ik heb geen problemen met lichaamsdelen die te klein zouden zijn en die ik per se moet camoufleren met iets anders... )

Comment

Pol, wat bedoel je daar eigenlijk mee? Bedoel je de grootte? Want dat is wat me juist zo hard aantrekt bij de E620 (ik moet niet opvallen en ik heb geen problemen met lichaamsdelen die te klein zouden zijn en die ik per se moet camoufleren met iets anders... )
                Yep : de grootte...
                Niet dat het zo'n joekel als de E-3 moet zijn, maar de E-500 vind ik echt perfect qua grootte en toch behoorlijk licht (misschien al een 2e reden waarom ik hem verkozen heb boven de 350D). De E-4x0 serie bv. hopeloos te klein (voor mij toch), maar dat kan ook liggen aan de "bobbel" die dat ding NIET heeft.
                Nu : ieder z'n meug natuurlijk.

PS : kijkhoek van 0 van die LCD bij een Oly. Wat zou de betekenis dan zijn van "wide viewing angle" op de technische specificaties van een Olympus LCD-schermpje ?
                Last edited by polleke_cgc; 25 februari 2009, 21:43.
                Groeten,

Polleke

Comment

Daarnaast : 900.000 pixels ??? Als ik me niet vergis gaat het over een scherm van 640x480 pixels (VGA dus : 3" bij Nikon of Canon). Als ik dat even uitreken, is dat geen 900.000...
                  je moet wel de 640x480x3 doen (3 pixels per beeldpuntje) vandaar dat ze aan 920.000 pixels komen...

dat terzijde,
                  @superduc
                  mijn 1DmkIII, het toptoestel van Canon (voor sport) heeft ook 'maar' 230.000 pixels. Hoe heerlijk een VGA scherm ook mag zijn, trek ik mijn plan hier ook meer dan genoeg mee hoor...
                  5DmkIII en wat glas

Comment

Ik heb een E510 gehad en als je buiten wat wilde bekijken was dat scherm niet best
                    Heb nu een D300 en het verschil zie je (al die pixels) en de grotere kijkhoek
                    En waarschijnlijk zullen de twee grote ook wel eens een draaibaar scherm krijgen
                    Net zoals de antistof en livevieuw ( Olympus maakt nog wel eens wat nieuws)

Comment

Het is volgens mij redelijk normaal dat bij een toestel van 1300€ bepaalde zaken beter zijn, dan bij eentje van 400€.
                      Het zou toch mogen hé ;-).

Toen ik die E-500 kocht vond ik dat scherm dik in orde (en eigenlijk nog altijd).
                      Groeten,

Polleke

Comment

Ziet er toch een zalig toestel uit. Een 420 met goeie eigenschappen van de E30, scherm is prolly beter dan mijn 1DmkII nu we toch met scheve vergelijkingen bezig zijn. (gebruik scherm maar zelden, snap nie goed wat daar zo belangrijk aan is).
                        Nuja ik wacht vol ongeduld op de micro 4/3. Kan ik eindelijk een olympus kopen.
                        De output van canon is wel cva, maar de cameras zijn nie vree wijs om mee te fotograferen ... ergonomie? Canon richt zich volledig op toestellen om te verkopen ipv mee te fotograferen. Ze hebben geen enkele camera met deftige autofocus die minder dan 1,3 kilo weegt. jaja
                        http://aljocha.tumblr

Comment

Rechtstreeks gekeken naar Canon 450D en Nikon D60...
                          leg deze eens uit, want ik snap daar niks van.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pen F Bekijk bericht
                            Ziet er toch een zalig toestel uit. Een 420 met goeie eigenschappen van de E30, scherm is prolly beter dan mijn 1DmkII nu we toch met scheve vergelijkingen bezig zijn. (gebruik scherm maar zelden, snap nie goed wat daar zo belangrijk aan is).
                            Nuja ik wacht vol ongeduld op de micro 4/3. Kan ik eindelijk een olympus kopen.
                            Als ik de E620 bekijk, dan vraag ik me echt af wat een m43 (zelfs van Oly) nog hieraan kan toevoegen van meerwaarde (één nadeel kan ik je alvast vertellen: heel weinig keus in optieken, want met de 4/3 ==> m4/3 adapter is het ook nog niet alles (ontbreken van AF bij de meeste...)

Oorspronkelijk geplaatst door Pen F Bekijk bericht
                            De output van canon is wel cva, maar de cameras zijn nie vree wijs om mee te fotograferen ... ergonomie? Canon richt zich volledig op toestellen om te verkopen ipv mee te fotograferen. Ze hebben geen enkele camera met deftige autofocus die minder dan 1,3 kilo weegt. jaja
                            Komende van een Canonian, ga ik dit afdrukken en boven mij bed hangen: Olé!

Comment

Ah Oly, mijn eerste digitale was een E-10, ben daarna geswitched naar de 10D van Canon voor de verwisselbare lenzen maar vond dat de E10 heel kwalitatief en zelfs op veel vlakken kwalitatiever dan de Canon. enkel die 4/3 is niet aan mij besteed voor de breedhoek. Maar voor veel mensen die niet een heel arsenaal aan lichtsterke lenzen willen is Oly gewoon super

Comment

Working...
                              X