Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuw toestel...??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuw toestel...??

onlangs is mijn digitale reflexcamera met de noorderzon verdwenen... geholpen door een illustere kracht die een handje heeft toegestoken.... maw gepikt, gestolen, en vele synoniemen meer... ik kan het de dader niet in dank afnemen, en moest het iemand zijn die zich op dit forum ophoudt, ik hoop van harte dat u rot in hel.

Maar goed, u argeloze lezer bent daar geen knijt mee, en daarom misschien ter zake komen...
    welk toestel schaf ik mij best aan??? ik had tot onlangs de canon 400D maar ben nu stevig aan het denken om een upgrade te doen... en mijn gedachten gaan uit naar de 450D, de 40D of de 50D... wat doe ik het best en waarom?

alvast bedankt

Roja
    http://500px.com/RonnyJanss

Re: nieuw toestel...??

Is die hier dan op het forum gestolen ofzo
    Nee is altijd vervelend zo'n zaken en spijtig genoeg gebeurd dit nu eens.
    Qua uprgade, wat is je budget en wat trek je zoal ,wat wil je van lenzen, ...
    Flickr

Comment

Mss een beetje extra informatie zou handig zijn, zoals budget, heb je nog een lens liggen van vorige toestel en wat je graag zou fotograferen? Dan zou het voor ons wat makkelijker zijn om raad te geven...

Mvg
      Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

Comment

450d lijkt me niet echt een upgrade ...

Comment

Naargelang je budget en je wensen... maar indien die iets hogerop liggen, dan kan ik je
          wel van harte een 40 of 50D aanbevelen. Het is in ieder geval een mooie upgrade van de
          400D.

Comment

extra info...

goed, budget zou liggen rond de 1000 euro, voor enkel body. Lenzen heb ik nog, die zijn gelukkig niet weg. Maakt dat enkel het kitlensje van de 400 weg is, wat ik op zich niet zo'n verlies vind. alleen heb ik iets van, ik wil 1000 euro of iets meer uitgeven, maar moet dat? Als de 40D en de 50D bijna 300 euro in prijsverschil laten opmerken, is dat dan die 300 euro waard?

Onderwerpen, ik weet niet of dat nu zo'n meerwaarde geeft in keuze, dacht altijd dat lenzen daar veel bepalender in zijn... maar goed, het is weer even geleden dat ik nog foto's gepost heb, zal er nog eens enkele van de laatsten opzetten... maar "voorkeurs"onderwerpen zijn mensen, landschappen, en beetje sportfotografie (eigenlijk enkel windsurf)... Ik ga niet vragen naar welk van de toestellen wind en zanddicht is want dat is er geen enkel. Wat ik wel fijn zou vinden is een stil toestel, de 400 vond ik redelijk luidruchtig.

Dit al beter als info?

alvast nogmaals bedankt
            http://500px.com/RonnyJanss

Comment

Idd Roja,

Zoals je zegt zijn de lenzen bepalender voor welk onderwerp je fotografeert dan de body.
              Maar uit de openingspost konden we niet echt opmaken of je nog lenzen had of dat deze er ook bij gekocht moesten worden.

Wat betreft de verschillen tussen 40D en 50D ga ik aan de Canon-kenners over laten...

Als deze elkaar niet veel ontlopen voor jou specifieke noden kun je mss beter de goedkoopste nemen en met de rest een lens bijkopen die je nog in je collectie mist...

Mvg
              Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

Comment

Working...
              X