Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400 d spiegel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 400 d spiegel

bij de instellingen persoonlijke voorkeuze C.Fn-7 (spiegel opklappen) blijkt niet goed te werken, je moet de ontspanknop 2x indrukken, bij mijn eerste druk hoor ik wel dat de spiegel openklapt maar maakt precies nogal veel lawaai en bij de tweede druk moet ik nogal hard doordrukken met resultaat dat het toch bewogen is, dan kan je dit toch niet samen gebruiken met de zelfontspanner, om zeker bij avond/nacht opnames geen trillingen te hebben, wie weet raad, grts Ingrid
    groetjes Ingrid

Re: Canon 400 d spiegel

Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
    bij de instellingen persoonlijke voorkeuze C.Fn-7 (spiegel opklappen) blijkt niet goed te werken, je moet de ontspanknop 2x indrukken, bij mijn eerste druk hoor ik wel dat de spiegel openklapt maar maakt precies nogal veel lawaai en bij de tweede druk moet ik nogal hard doordrukken met resultaat dat het toch bewogen is, dan kan je dit toch niet samen gebruiken met de zelfontspanner, om zeker bij avond/nacht opnames geen trillingen te hebben, wie weet raad, grts Ingrid
    Gewoon op timer zetten, dan doet de camera dat zelf en hoef je hem niet aan te raken

Comment

Een draadontspanner is de beste oplossing. Dan hoef je de camera niet meer aan te raken...
      www.indetailfotografie.nl

Comment

ok voor die timer, miscchien me vraag niet juist geformuleerd, het gaat eender om het openklappen van de spiegel is dat de normale gang van zaken dat je de 2e maal toch redelijk hard op de ontspanknop moet drukken
        groetjes Ingrid

Comment

Dus daarom een afstandbediening gebruiken.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik zie slechts twee mogelijkheden om baat te hebben bij deze custom functie:

- je gebruikt de timer om je foto te nemen (in combinatie met de mirror functie), zodat je maar 1 keer hoeft te drukken
            - Je gebruikt een remote, zodat het drukken geen impact heeft op het toestel.
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

ok voor die timer, miscchien me vraag niet juist geformuleerd, het gaat eender om het openklappen van de spiegel is dat de normale gang van zaken dat je de 2e maal toch redelijk hard op de ontspanknop moet drukken
              Volgens mij is het ontspanknopje volledig elektronisch en zijn de drukpunten geregeld door middel van een tweetal membranen.
              Ik kan me dus niet voorstellen dat er bij de tweede keer harder gedrukt moet worden, wat ik wel kan bedenken, maar ik ruil mijn mening graag in voor een betere, is dat er bij de tweede keer drukken er een elektronische vertraging aanwezig is en dat... omdat er niet direct een reactie waarneembaar is... men harder gaat drukken.

Comment

Er moet zeker niet harder gedrukt worden idd, maar zoals in de handleiding van canon zelf staat is het aangeraden deze functie met een remote te gebruiken.
                Mijn foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                  Volgens mij is het ontspanknopje volledig elektronisch en zijn de drukpunten geregeld door middel van een tweetal membranen.
                  Ik kan me dus niet voorstellen dat er bij de tweede keer harder gedrukt moet worden, wat ik wel kan bedenken, maar ik ruil mijn mening graag in voor een betere, is dat er bij de tweede keer drukken er een elektronische vertraging aanwezig is en dat... omdat er niet direct een reactie waarneembaar is... men harder gaat drukken.
                  Klopt als een bus, bij mijn 40D gebeurt hetzelfde.
                  Het was mij nog niet eens opgevallen net even gekeken.

gr.ron.
                  http://exhi-fotografie.nl

Comment

Het is toch normaal dat je eerst de spiegel opklapt, en dat je daarna nog de sluiter moet openen?

Dat is de reden waarom je twee keer moet drukken op de ontspanknop, en daarvoor heb je eigenlijk een afstandsbediening nodig als je wil vermijden dat de camera beweegt.
                    Als je geen afstandsbediening hebt, dan gebruik je de timer-functie van de camera. Als je dan op de ontspanknop drukt zal de spiegel opklappen, en nadat de gekozen tijd van de timer verstreken is gaat de sluiter open. Daarna klapt de spiegel weer terug, en kan je opniew beginnen.

Voor nachtfoto's gebruik ik ook altijd mirror lock-up + de timer omdat ik geen afstandsbediening heb.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Ik gebruik de zelfontspanner of de afstandsbediening, altijd zonder eerst de spiegel op te laten klappen.
                      Alleen wanneer de camera aan een microscoop is gekoppeld dan gaat de spiegel eerst omhoog.

Comment

heb het geprobeerd met de timer en met succes gelukt, zo te zien is dan best deze instelling enkel met de timer en/of afstandsbediening te gebruiken.
                        Zou het schade kunnen aanrichten als je geen timer en/of afstandsbediening gebruikt ?
                        sorry voor al deze vragen, maar heb toch via deze weg al heel veel bijgeleerd, nogmaals allemaal bedankt voor de info en jullie tijd,grts Ingrid
                        groetjes Ingrid

Comment

Zou het schade kunnen aanrichten als je geen timer en/of afstandsbediening gebruikt ?
                          Dan zouden ze de functie überhaubt niet in het toestel hebben gezet. Het is gewoon handiger/effectiever met timer/afstandsbediening.

Comment

Druk op knopjes zoveel je maar kan, enkel voor diefstal, zand, water, stof en vallen/schokken moet je opletten
                            Mijn foto's

Comment

Working...
                            X