Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BURST werkt niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• BURST werkt niet

Hallo,

ik heb het volgende probleem:
    Mijn nikon D60 kan in de burst-mode slechts 4foto's snel na elkaar bursten... niet normaal dacht ik,
    Ik ben dan naar Nikon verdeler gegaan, en die zegt: dat het misschien aan een software fout kan liggen.

Kan je die software op de dSLR met bepaalde downloads eenvoudig vervangen, zodat alles optimaal werkt?
    of ben ik beter dat ik mn camera opstuur naar Nikon?

Iemand die kan helpen? of gelijkaardige problemen gehad?

laat iets weten.

alvast bedankt,

Jan

Re: BURST werkt niet

BURST is een deelgemeente van Erpe-Mere .
    On topic: domme vraag: al gecontroleerd of je geheugen snel genoeg is om de reeks weg te schrijven? 't Eerste dat ik zou doen is eens een ander kaartje er in stoppen. Maar wellicht deed je dat al .
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

Comment

Ja, dat heb ik al geprobeerd...
      zelfde lens en zelfde kaartje (het is wel geen super snel kaartje) op een andere nikon D60-body, en daar liep die Burst wel lekker vlot.

Comment

Jan,

een D60 kan normaal gezien 9 RAW's na elkaar schieten voor zijn buffer vol is. In jpg kan je normaal gezien onbeperkt blijven doorschieten tot je kaartje vol is.

Aan het geheugenkaartje kan het normaal gezien dus niet liggen dat je maaar 4 foto's kan nemen.

Probeer eens enkele dingen zoals noise reduction afzetten, proberen schieten in jpg, kleinere jpg, raw...
        5DmkIII en wat glas

Comment

Bij een Canon EOS 40D heb je hetzelfde probleem als de hoge iso ruisreductie is ingeschakeld.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Actief D-lighting is ook een aardige remmer.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Tnx allemaal! 't heeft geholpen
              gelukkig, die vent wou hem al bijna opsturen!!

die Active D-lighting zorgt idd voor de meeste problemen.

grtz,

Jan

Comment

Working...
              X