Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe camera

Ik ben van plan mijn Olympus Camedia C-4000 Zoom te vervangen. Reden is dat het ruim 30 seconden duurt voordat een foto is opgeslagen. De camera gebruikt nog Smartmedia kaarten. Als vervanging zit ik te denken aan de Canon PowerShot SX10 IS of Panasonic Z28.
    Een spiegelrelex lijkt mij te hoog gegrepen, maar toch ben ik reviews aan het lezen.
    Ik zag een aanbieding: Olympus Olympus E520 + 14-42mm F/3.5-5.6 ED + 40-150mm F/4.0-5.6 NL voor € 489.00.
    De Canon heb ik te koop gezien voor € 305,00 en de Panasonic voor € 279,00.
    (Ik weet niet of dit soort informatie gepubliceerd mag worden, heb forumregels nog niet helemaal gelezen)

Ik begrijp dat wat voor de één de ideale camera is, het voor een ander een miskoop kan zijn.
    Ook gaat de vergelijking Olympus tegen Canon/Panasonic waarschijnlijk niet op.

Kan iemand mij vertellen welk type spielgelreflex van Canon te vergelijken is met de Olympus. Ik heb geprobeerd die uit te zoeken, maar kom er als fotodigibeet niet uit.

Ik hoor het graag.
    Bedankt alvast.

Groeten, Ronald

Re: Nieuwe camera

Oorspronkelijk geplaatst door ikke2000 Bekijk bericht
    Reden is dat het ruim 30 seconden duurt voordat een foto is opgeslagen.
    Heeft 'ie dat altijd gedaan ? Is er geen mogelijkheid om dat probleem op te lossen. Als dat immers de reden is van je overstap, zou ik dat eerst proberen.

Verder: het woord fotodigibeet is een beetje fout. Net zoals een an-alfa-beet slecht is met letters, is een an-digi-beet slecht met computers, en zou jij dus een an-foto-beet zijn... Het woord digibeet wordt vaak fout gebruikt. Waar men andigibeet bedoelt, zegt men digibeet. Anyway, lekker belangrijk, maar ik vond het wel leuk om even uit te leggen.

Comment

Hallo allen

Ik ben nog steeds op zoek naar een vervanger van mijn Olympus Camedia C-4000 zoom.

Ik kreeg de tip van de Olympus E520 met 2 lenzen bij Foka

Een prima tip, ik heb deze combinatie nergens goedkoper gezien.

Zij hebben echter ook een aanbieding met de E510 met dezelfde lenzen:

Verder werd er gewezen op:

Wat is, behalve de prijs, het grootste verschil tussen deze camera's?
      Ik kom er, als an-foto-beet (bedankt Marco), niet uit.
      Als je een fotozaak binnenstapt, prijst de ene verkoper Canon de hemel in, de andere verkoper Nikon en de volgende Sony etc etc of er wordt gezegd het maakt niet.

Ik weet dat deze camera's niet te vergelijken zijn met bv de Canon SX10.
      Voordeel van deze camera is dat je geen lenzen hoeft te verwisselen.
      Nadeel: niet uit te breiden qua lensen, mocht je meer willen.

Jullie begrijpen het waarschijnlijk wel.
      Ik zit nog steeds te twijfelen of ik bij de compactcamera's blijf of overstap naar spiegelreflex.

Ik zal er toch zelf uit moeten komen, maar als er van de andere merken types zijn die overeenkomen met de twee types van Olympus, dan hoor ik dit graag.

Onderhand ga ik verder zitten dubben.

Oh ja, Marco: behalve dat het lang duurt voordat er een nieuwe foto gemaakt kan worden, krijg ik ook regelmatig de melding dat de kaart onleesbaar is. Bij alle kaarten trouwens.

Groeten
      Ronald

Comment

Wel eens gedacht aan een Panasonic GX 1?

Comment

Working...
        X