Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 500D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Canon EOS 500D

    hier nog een review:

    Is the Canon EOS Rebel T1i / 500D right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!
    1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

    Comment


    • #77
      Re: Canon EOS 500D

      Hallo,

      Ik ben dit topic nu al even aan het volgen. Mijn keuze ligt al vast om voor de xxx-Eos reeks te gaan.
      Nu dat de laatste dagen de prijzen vreemde kronkels aan het maken zijn, voor zowel de 450D als de 500D, zit ik nog even in twijfel welke toestel ik nu zou aanschaffen.
      Gemiddeld is het prijsverschil zo'n 100 euro tussen 450 en 500.

      Als je rekening houdt dat ik belange na geen grote behoefte hebt aan die video-mogelijkheid, dat ik de hoge ISO-waarden in twijfel trek,... is het de moeite waard om een 500D aan te schaffen ipv een 450D?

      Heb al op verschillende sites een vergelijking proberen maken tussen de twee toestellen, en afgezien van minieme sensorgrootte-verschil, 12 naar 15 MP, ... zie ik niet zo supergrote verschillen tussen beide toestellen. Of spreken de MP's tot de verbeelding en zit er wel degelijk een groot verschil in?

      Allez, ik zit op de rand van de aanschaf van een eerste reflex-toestel, en uw raad zou ik ten zeerste appriciëren en zou voor mij een doorslaggevende faktor zijn!

      Alvast bedankt!!!
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

      Comment


      • #78
        Re: Canon EOS 500D

        Zelfs al spreekt de video je niet aan (mij trouwens ook niet), dan nog denk ik dat het superieure LCD-schermpje die €100,- extra waard is. HIER vind je de 500D naast de 450D.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

        Comment


        • #79
          Re: Canon EOS 500D

          thanx LesC! Dit lijkt me inderdaad een redelijk doorslaggevend argument!

          Ook bedankt voor de link! Het is de eerste deftige vergelijking die ik tegenkom. Vele sites waar ik het al geprobeerd heb om de 450 en de 500 te vergelijken in een spec-kolom spreken mekaar tegen.
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

          Comment


          • #80
            Re: Canon EOS 500D

            gegroet iedereen;

            ik ben nogal leek in fotografie, maar ik zou me wel eens een deftig spiegelreflexcamera willen aanschaffen.
            Ik ben goudsmid van beroep,en ik moet af en toe mijn ontwerpen fotograferen.Voorlopig gebeurt dit met de nikon D60 (denk ik) van mijn vader.Ik heb ook zo'n voorzetlens gekocht ipv een dure macro lens.Het enige vervelende is eigenlijk dat ik iedere keer het toestel moet gaan halen naar mijn ouders en dat is vervelend.
            Ik zag nu ook onlangs dat vele SLR toestellen komen met film functie.Ondertussen is mijn huidige camcorder ook aan vervanging toe.Mijn vraag is nu of een spiegelreflex camera even mooi of beter filmwerk levert? k zou anders starten met een nikon of canon 5000 en mijn voorzetlens voorlopig gebruiken, want zo'n macrolens is ook niet echt goedkoop ?

            iemand ervaringen met de filmmogelijkheden?

            groeten

            Comment

            Working...
            X