Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 500D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon EOS 500D

    Het wordt er voor de gemiddelde gebruiker niet makkelijker op! Wat een keuze, zowel bij Canon, Nikon als kleinere Sony, Pentaxen etc.

    Ben ik blij dat ik drie jaar geleden gekozen heb voor een systeem, en nu zo een beetje vast hang. Ik zou nu niet meer kunnen kiezen (als leek).
    Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

    Comment


    • #32
      Re: Canon EOS 500D

      Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
      idd, ik zie ook maar weinig nut aan een flitser zonder assist-beam...
      Dat is altijd het eerste wat ik uitzet bij een camera.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #33
        Re: Canon EOS 500D

        Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
        Niet expliciet, maar ik denk dat elke camera met live-view mits kleine aanpassing(en) filmpjes kan opnemen.
        Er loopt zo'n gast rond die zijn 40D heeft aangepast.. En nu wachten tot hij de 50D onder handen neemt

        Comment


        • #34
          Re: Canon EOS 500D

          Er is ook al een heuse preview op dpreview terug te vinden, met voorbeeldfoto's ed...
          Heb gelezen dat er ook reeds lenscorrectie in het toestel is ingebouwd, maar dat dit enkel ivm de belichting in de hoeken zou zijn... Jammer dat eventuele vervorming ook niet wordt weggewerkt...
          Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM

          Comment


          • #35
            Re: Canon EOS 500D

            Oorspronkelijk geplaatst door jorisx Bekijk bericht
            de 50D kan toch ook filmen, dus heb je geen cam nodig ;-)
            Heb me dus wel degeljk vergist, ging ervan uit dat het hier ook inzat, aangezien hij ook over de DIGIC 4-processor beschikt (zoals in de Canon EOS 5D Mark II) en ook live view had...
            Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM

            Comment


            • #36
              Re: Canon EOS 500D

              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              De Filmoptie betaal je wel extra. Daarom is deze body zo duur.
              Deze body is duur omdattie het predikaat "NIEUW"draagt.
              De opties zijn gratis......

              Comment


              • #37
                Re: Canon EOS 500D

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Dat is altijd het eerste wat ik uitzet bij een camera.
                Ik moet helaas opbiechten dat ik DAT wel eens gebruik.....

                Comment


                • #38
                  Re: Canon EOS 500D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                  Hopelijk hebben ze een andere plastiekfabriek gevonden om te leveren zodat de 'greep' wat degelijker aanvoelt deze keer ...

                  D
                  Was getekend : De plastiekfilosoof.

                  Go reginald , Go......

                  Comment


                  • #39
                    Re: Canon EOS 500D

                    Telekees waarschuwt ook de kandidaat-kopers van de 500 D, mijn all-time favoriete regel van hem :

                    "Waarom als een stel afgerichte honden achter elk nieuw stuk worst aanlopen dat de industrie voor je neus wenst te hangen? " (written by Telekees, Holland)

                    Toftoftof !

                    D
                    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

                    Comment


                    • #40
                      Re: Canon EOS 500D

                      Hier issie al te koop: http://www.jessops.com/online.store/...6115/Show.html
                      Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                      Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                      Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

                      Comment


                      • #41
                        Re: Canon EOS 500D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                        "Waarom als een stel afgerichte honden achter elk nieuw stuk worst aanlopen dat de industrie voor je neus wenst te hangen? " (written by Telekees, Holland)
                        D
                        Nieuwe apparaten zijn altijd beter todat er een opvolger op de markt is, dat blijf zo todat het ding bijna antiek is en dan roepen we 'zo worden ze niet meer gemaakt, dat was nog eens kwaliteit.'
                        Ik ben er klaar mee.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Canon EOS 500D

                          Bwa, als ik nu naar het aanbod van Canon kijk, heb ik de indruk dat je tegenwoordig met een 40D meer camera voor minder geld in huis haalt
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Canon EOS 500D

                            'k denk ook niet dat ISO 12800 goed te gebruiken is... uiterlijk iets van 3200. En filmen met 20 bps.. zit op 't randje
                            1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Canon EOS 500D

                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Klopt dat?!? Ik meende nochtans net dat toestel gekocht te hebben om géén filmfunctie te hebben!
                              Die snap ik niet

                              Comment


                              • #45
                                Re: Canon EOS 500D

                                Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                                Bwa, als ik nu naar het aanbod van Canon kijk, heb ik de indruk dat je tegenwoordig met een 40D meer camera voor minder geld in huis haalt
                                Een reden temeer om misschien een tweede body bij aan te schaffen (met de hoop dat de prijs van de 40 D nog wat verder zakt)

                                Comment

                                Working...
                                X