Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 500D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS 500D

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
    En ook merkwaardig is hoeveel specs er toch altijd weer bekend zijn zelfs een maand voor de aankondiging.
    Bwa, zeker bij instapmodellen volgt het toch een redelijk voorspelbaar stramien hé.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

799 euro
      Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

dan is het beter om even door te sparen voor een 50D of gewoon een 40D kopen!
      No rules. Great shots.
      -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Ziet er goed uit als 2e camera.Nu nog wachten op de prijs.

Mir
        799 Euro Body alleen..
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GlennVerbraeken Bekijk bericht
          799 euro
          Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

dan is het beter om even door te sparen voor een 50D of gewoon een 40D kopen!
          De Filmoptie betaal je wel extra. Daarom is deze body zo duur.Dus kan je beter een Cam kopen en raad ik je aan om de 40 of 50 te kopen.
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Hopelijk hebben ze een andere plastiekfabriek gevonden om te leveren zodat de 'greep' wat degelijker aanvoelt deze keer ...

D
            Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

mijn volgende is zowiezo een 50D.

trouwens, voor een 'instapmodel' wordt het wel duur hoor..
              nuja, er is wel nog genoeg andere keuze en uiteindelijk zal de 40D eerder als instapmodel voorgesteld worden als de 450 of 500D..
              en die videofunctie vind ik uiteindelijk gewoon belachelijk dat ze dat op een dslr zetten.. als (hopelijk toekomstig) fotograaf heb ik dat niet nodig, en toch betaal ik er extra voor ..
              No rules. Great shots.
              -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                De Filmoptie betaal je wel extra. Daarom is deze body zo duur.Dus kan je beter een Cam kopen en raad ik je aan om de 40 of 50 te kopen.
                de 50D kan toch ook filmen, dus heb je geen cam nodig ;-)

prijsvergelijking bij studio73 (enkel body):
                50D 955 EUR
                500D 799 EUR
                40D 699 EUR
                450D 529 EUR
                Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM

Comment

dat zijn allemaal startersprijzen...

de 50D is intussen ook al een stukje in prijs gezakt en dat gaat met deze 500D niet anders zijn.
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

Comment

Wat ik me nu afvraag:
                    • bij het filmen, wordt er dan continu scherpgesteld op het onderwerp? (ik heb ook nog één van de eerste Ixusen en deze stelde slechts bij het starten van het film scherp, tijdens het filmen niet meer)
                    • nu er een microfoon opzit, is het dan ook mogelijk om audio-notities aan uw foto's toe te voegen? vond dit wel handig bij mijn Ixus. Op die manier moet je niet in een afzonderlijk boekje bijhouden wat waar is getrokken
                    • wanneer voegen ze een ingebouwde gps-ontvanger toe ivm geotagging?
                    Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jorisx Bekijk bericht
                      de 50D kan toch ook filmen, dus heb je geen cam nodig ;-)
                      Klopt dat?!? Ik meende nochtans net dat toestel gekocht te hebben om géén filmfunctie te hebben!
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

De hoge prijs is op dit ogenblik nog normaal, anders moeten ze de 450D te ver in prijs laten zakken om die nog verkocht te krijgen.
                        Zodra die uitverkocht is, kan de prijs van de 500D ook naar beneden (zo werkt het gewoonlijk toch).

De hogere prijs heeft volgens mij weinig te maken met de extra functies in de 500D, want die zitten vooral in de processor, een camera die live-view heeft kan altijd vrij gemakkelijk "omgebouwd" worden tot "filmcamera", dat doen ze al jaren bij de compactjes.

Je krijgt er dus een extra "filmfunctie" bij, en je bent niet verplicht om die te gebruiken...
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Klopt dat?!? Ik meende nochtans net dat toestel gekocht te hebben om géén filmfunctie te hebben!
                          Geen paniek, je kunt het ook niet gebruiken...

De mogelijkheid tot filmen lijkt me gewoon een logisch gevolg van de implementatie van live-view.
                          Misschien betaal je daardoor iets of wat meer voor je camera, maar zo kun je beginnen over elke functie op je camera die je niet gebruikt

Edit: wat Black B@ndit zei, dus

Comment

Heb net even de handleiding bekeken, en -in tegenstelling tot mijn G9- heeft de 50D géén filmfunctie.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Heb net even de handleiding bekeken, en -in tegenstelling tot mijn G9- heeft de 50D géén filmfunctie.
                              Niet expliciet, maar ik denk dat elke camera met live-view mits kleine aanpassing(en) filmpjes kan opnemen.

Comment

zou handig zijn moest je zelf je functies kunnen kiezen.
                                dus geen full-option (zoals bij autos)
                                No rules. Great shots.
                                -

Comment

Working...
                                X