Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CANON 40D: Automatische sensorreiniging

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: CANON 40D: Automatische sensorreiniging

    Ik fotografeer ook vooral op f8, af en toe f11, maar zo goed als nooit kleiner.
    Dus dan zie je het stof ook inderdaad minder of niet - maar on the other hand: onlangs had ik een beeld waarbij het specifieke licht op een stofje voor een irritante vlek zorgde, terwijl het bij andere beelden niet zichtbaar was. En die was niet evident te photoshoppen...
    Daarom check ik toch af en toe 's of het niet te erg aan het worden is.

    Comment


    • #17
      Re: CANON 40D: Automatische sensorreiniging

      Ook ik hoor geen geluid bij het automatisch reinigen van mijn 450D (ook niet bij de reiniging vanuit het menu).

      Comment


      • #18
        Re: CANON 40D: Automatische sensorreiniging

        Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
        Bij mijn 50D niet - wat ergens logisch is: het werkt ook van geen kanten.
        Voor de kleine stofjes idd niet.. Maar voor grotere, of haartjes heel zeker wel!

        Comment


        • #19
          Re: CANON 40D: Automatische sensorreiniging

          Hier komt ook geen geluid uit mijn 40D hoor bij die sensorreiniging. Bij mij ook altijd aan op automatisch. Ik ondervind er geen hinder of vertraging van bij op- of afzetten. En baadt het niet, schaden doet het volgens mij ook niet. Mijn sensor moet ik af en toe reinigen, met een arctic butterfly, maar zeer zelden (2x op 1 1/2 jaar). Ik ga geen stofjes zoeken als ik ze niet op mijn foto's zie. Bij mij thuis kuis ik ook niet als ik geen stof zie liggen
          Mijn toestel wordt ook niet telkens af gezet als ik even geen foto's neem. Laat hem maar in slaapstand staan, zo veel zal dat in verbruik niet schelen, vermoed ik. Denk dat het minder kwaad kan dan telkens op en af te zetten.
          Marleen
          It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
          http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

          Comment


          • #20
            Re: CANON 40D: Automatische sensorreiniging

            In ieder geval hartelijk bedankt voor al jullie toffe en vooral ook interessante reacties. Ik had er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat ik wellicht beter het toestel tijdens de shoots kan laten aanstaan. Is wellicht nog een "fantoom" uit de tijd van mijn eerste digitaal fototoestel waarbij mijn batterij na een paar minuten steevast plat was.
            Ik vond het alleen raar dat de automatische sensorreiniging geen enkel geluid maakt, terwijl je het toestel echt hoort schudden als je die manueel opstart.
            Groetjes

            Marie Hélène

            Comment


            • #21
              Re: CANON 40D: Automatische sensorreiniging

              Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
              Voor de kleine stofjes idd niet.. Maar voor grotere, of haartjes heel zeker wel!
              Dat vermoed ik ook wel - de paradox is natuurlijk dat het werkt als je ze niet ziet...
              Dat het van geen kanten werkt was misschien wat sterk uitgedrukt - eigenlijk heb ik er geen idee van, maar ik stel wel vast dat ik, net als bij toestellen zonder sensorreiniging, nog altijd regelmatig een sensorswab moet gebruiken.
              Zal misschien de reiniging bij opstarten eens een tijdje afzetten, en dan 's manueel laten reinigen en vergelijken.
              Of misschien moet ik dringend een kuisvrouw zoeken

              Comment

              Working...
              X