Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zijn er nog anderen die zo hard aan het wachten zijn?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: zijn er nog anderen die zo hard aan het wachten zijn?

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
    De vraag is wat je eigenlijk te kort hebt aan een 1D3 ?

het is misschien een heel stom argument, maar hetgeen ik vooral verlang is een VGA scherm. Dat heb ik hier al eens rondgebazuind en op veel onbegrip gestoten.
    tja
    ik houd nu eenmaal van een schermpje met hoge resolutie, wat kan ik daaraan doen

had de 1DIII een VGA scherm, zou het misschien niet lang meer duren of ik kocht hem

oh ja, nog één dingetje. Een Full HD filmfunctie zou voor mij enorm praktisch zijn, en is iets waar ik zonder enige twijfel voor zou willen betalen, in tegenstelling tot velen hier.
    Last edited by Matthias; 13 februari 2009, 15:58.
    5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      het is misschien een heel stom argument, maar hetgeen ik vooral verlang is een VGA scherm. Dat heb ik hier al eens rondgebazuind en op veel onbegrip gestoten.
      tja
      ik houd nu eenmaal van een schermpje met hoge resolutie, wat kan ik daaraan doen

had de 1DIII een VGA scherm, zou het niet lang meer duren of ik kocht hem

oh ja, nog één dingetje. Een Full HD filmfunctie zou voor mij enorm praktisch zijn, en is iets waar ik zonder enige twijfel voor zou willen betalen, in tegenstelling tot velen hier.
      T'ja , m'n 5D2 heeft zo'n prachtig schermpje, en in het begin is dat tof om eens lekker te kunnen inzoomen maar of dat nu een meerprijs waard is laat ik in het midden, voor mij in elk geval niet direct. Een filmfunctie is idd best mooi, de filmkwaliteit van m'n 5D noem ik in elk geval behoorlijk indrukwekkend
      Voor de beeldkwaliteit moet je het niet doen, die mk3 is gewoon heel erg goed zelfs naast een 5D2.

Mocht ik jou zijn zou ik een 1D3 EN een 5D2 nemen ipv een 1D3 opvolger
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht

Mocht ik jou zijn zou ik een 1D3 EN een 5D2 nemen ipv een 1D3 opvolger
        dat is misschien een beetje teveel van het goede
        tis te zot om een 5DII te kopen enkel voor het scherm en de filmfunctie, zeker als een mogelijke opvolger van de 1DIII dat 95% waarschijnlijk ook zal hebben

de 5DmkII is een prachttoestel. Maar totaal niet geschikt voor mijn doeleinden. Zoveel mp's moet ik niet hebben en de FF interesseert mij ook niet zo zeer. Ik blijf verliefd op de 1.3 cropfactor

ik ga nog even de kat uit de boom kijken, gelijk ik al heel de tijd aan het doen ben
        5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          heb even op je site gekeken, maar je hebt geen ander toestel nodig hoor.()
          grt,bouk.
          en dat kan je zo zien aan mijn foto's?
          dus aan mijn foto's kan jij:
          't is een compliment, matthias
          "it's NOt the gear, it's the EYE"

mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Hey Mat,

Het is inderdaad moeilijk om te gaan zitten wachten op een opvolger van de 1DMKIII.
            Ik kan u alvast vertellen, dat ik dit toestel mocht testen .
            Wat een machine, die AF ongeloofelijk, snel en superstevig.
            Ik heb zelf de 1DmarkII, de 40D en de 5D.
            Moet zeggen, zit ook soms te twijfelen hoor.

Mocht ik je een goede raad mogen geven voor je je duur verdiende centjes zou gaan uitgeven. (dat je er achteraf spijt van zou hebben)
            Huur er eens één bevoorbeeld HIER

Maak er een daguitstap van en breng hem s'avonds terug, dan hoef je niet steeds op en neer rijden.
            Je gaat vlug weten of het iets voor je is hé.

Good luck and keep up the good work
            CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

mathias...twijlfel niet meer....koop wat je wil, NU....
              dit is de enige raad die ik je kan geven
              zie in je profiel dat je nog jong bent....
              geniet ervan
              zojuist vernomen dat een vriend van me plotseling is overleden (49 jaar)....
              groetjes aline
              groetjes aline

Comment

Natuurlijk is Canon al een tijdje bezig aan de vervanger voor de 1D MKIII, maar ik heb er niet op gewacht...

De enige minpunten van een 1D zijn de hoge prijs en het gewicht, maar zelfs die hoge prijs is nog heel erg aanvaardbaar voor wat je ervoor in de plaats krijgt.

De 1D MKIII is een supersnelle camera met een heel goede beeldkwaliteit.

Het is hier al meer gezegd, je kan wachten tot er een nieuw toestel komt, maar ondertussen kan je er geen foto's mee maken. En als dat nieuwe toestel dan eindelijk in de winkel ligt, dan weet je vooraf al dat er later toch weer een opvolger komt die nog wat beter is...

Je kan dus je hele leven blijven wachten op "de beste camera"...
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Matthias,
                  wachten kan je blijven doen, en blijven doen, en ......zzzz
                  Een nieuwe 1Dxxx komt er altijd aan. En als je geen 4500 euro wilt uitgeven aan de nieuwste versie, zul je altijd een versie achter moete blijven, of een end of lifekopen, zoals nu de 1DmkIII onder de 2500€
                  Dus eigenlijk zit je met een ernstig dillema. Je wilt de 1Dmk4, maar je wilt hem aan de prijs van de 1DMK3. en als het dan zover is, een kaar nadat de 1DMK4 uitgekomen is, zal er alweer een 1DMK5 aankomen....

Advies:
                  gewoon kopen of niet meer kijken.

Comment

.. Maar waar ik ook zeker van ben is dat het nog aangenamer wordt om foto's te nemen met een moderner toestel. Veel meer genot om foto's op het schermpje te beoordelen en noem maar op.
                    True, true.. Ik hou van mijn 5D én 50D De 50D is veel leuker om mee te werken, maar de IQ en FF van de 5D is

Comment

zijn er nog anderen die ook zo hard aan het wachten zijn op een opvolger van de canon 1DmkIII?
                      Ben er niet echt op aan 't wachten maar natuurlijk interesseert het me wel.Ondertussen "behelp" ik me wel met de MKIII

ik ben al een tijdje aan het sparen, en ik zou mij zeer graag een 1DmkIII aanschaffen maar ik ben er 100% zeker van dat ik teleurgesteld ga zijn.
                      Denk dat je probleem makkelijk te verhelpen is.Gewoon wachten op de opvolger en dan natuurlijk wel bereid zijn de volle pot betalen.En na enige tijd komt de concurrentie weer uit met nog meer MP's,nog sneller,nog minder ruis,nieuwe snufjes...en je bent na verloop van tijd weer vertrokken.Goed voor de economie maar niet echt goed voor je gemoedsrust.
                      Danny's Photosite

Comment

heel veel interessante reacties al in dit topic

dat de 1DmkIII een goed toestel is, daar twijfel ik niet aan. Die is toch niet te vinden onder de 2500 euro zoals rudy zegt?? of bedoel je tweedehands?

ik ga het misschien toch nog overwegen om mij die 1DIII aan te schaffen... maar tzal sowieso zijn voor binnen paar maand, eerst paar maand naar zuid-afrika
                        5DmkIII en wat glas

Comment

Die is toch niet te vinden onder de 2500 euro zoals rudy zegt?? of bedoel je tweedehands?
                          Voor 2500 Euro moet je normaal gezien tweedehands een erg mooi exemplaar vinden.

ik ga het misschien toch nog overwegen om mij die 1DIII aan te schaffen... maar tzal sowieso zijn voor binnen paar maand, eerst paar maand naar zuid-afrika
                          MKIII heeft een beetje een slechte reputatie gekregen vanwege al die AF-perikelen en dat is spijtig want het is echt wel een knap toestel.En dit niet enkel vanwege de snelle AF en fps maar gewoon allround vanwege de mooie prestaties op hoge ISO's en de prachtige kleuren die eruit komen.Denk niet dat je het zal beklagen.
                          Danny's Photosite

Comment

En als die mkIV nu eens uitkwam, dan vind je zo'n mkIII veel eenvoudiger 2de hands
                            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Twee pistes:

Ofwel stop je met de materiaalfreak uit te hangen ofwel koop je het beste dat er is.
                              Hopelijk ga je dan content zijn.

Comment

Ja hier, ik ben hard aan 't wachten op de 5D II die ik besteld heb om naast mijn 1D MkII te gebruiken .

Comment

Working...
                                X