Na 3 jaar een Panasonic Lumix FZ30 bridge te hebben gebruikt, wil ik nu overstappen naar een DSLR omdat ik meer en meer de beperkingen van zo'n bridge voel. Van die FZ30 ben ik wel altijd heel tevreden geweest, maar ik wil nu een stapje hoger zetten.
Ik heb al rondgekeken en ben aan het twijfelen tussen een Pentax K200D en Canon 450D. In plaats van de kitlens zou ik sowieso enkel de body kopen met daarbij de Tamron 28-75mm F 2,8 lens als basis.
Ik trek hoofdzakelijk foto's van mijn (kleine) kinderen, dat betekent dus 50/50 niet-stilzittende onderwerpen, veelal binnen,...
Vragen die ik oa heb:
- Is zo'n 450D zonder lens met ingebouwde stabilisatie een gemis?
- Is de €150 duurdere Canon die meerprijs effectief waard?
- Tamron 28-75mm F 2,8 of de Tamron 17-50mm F 2,8 voor wat ik trek beter?
- Ik trek nu met m'n FZ30 constant in 'continuous mode'. Deze kan 3fps, de 450D kan 3,5fps maar de K200D maar 2,8fps. Is deze 2,8fps 'te traag'? Dit komt altijd als een van de minpunten naar voor in de reviews.
- Toch betere alternatieven dan deze 2?
Hopelijk geraak ik hier een beetje wijzer en kan ik dan binnenkort de knoop doorhakken.
dank
Ik heb al rondgekeken en ben aan het twijfelen tussen een Pentax K200D en Canon 450D. In plaats van de kitlens zou ik sowieso enkel de body kopen met daarbij de Tamron 28-75mm F 2,8 lens als basis.
Ik trek hoofdzakelijk foto's van mijn (kleine) kinderen, dat betekent dus 50/50 niet-stilzittende onderwerpen, veelal binnen,...
Vragen die ik oa heb:
- Is zo'n 450D zonder lens met ingebouwde stabilisatie een gemis?
- Is de €150 duurdere Canon die meerprijs effectief waard?
- Tamron 28-75mm F 2,8 of de Tamron 17-50mm F 2,8 voor wat ik trek beter?
- Ik trek nu met m'n FZ30 constant in 'continuous mode'. Deze kan 3fps, de 450D kan 3,5fps maar de K200D maar 2,8fps. Is deze 2,8fps 'te traag'? Dit komt altijd als een van de minpunten naar voor in de reviews.
- Toch betere alternatieven dan deze 2?
Hopelijk geraak ik hier een beetje wijzer en kan ik dan binnenkort de knoop doorhakken.
dank
Comment