Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon IXUS 980 IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon IXUS 980 IS

    Heeft er iemand ervaring met dit toestel?
    Hoe zit het met de autonomie? Hoeveel foto's kan je ongeveer trekken tot de batterij leeg is?
    Heeft deze camera ook een RAW functie?

    Mvg
    Canon EOS 350D met 18-55mm // ef 28-200mm f/3.5-5.6 USM // ef 100mm f/2.8 Macro USM // ef 70-200mm f4L IS USM // Speedlite 430EX // 17-55mm f2.8 IS

  • #2
    Re: Canon IXUS 980 IS

    Ik heb wat "research" gedaan op de site kieskeurig. (Zeer goede site)
    Maar nu twijfel ik tussen de IXUS en de PowerShot G10.
    De IXUS krijgt beoordeling 10 en de PowerShot een 9,6 en deze is ook al beste koop van de maand februari.

    Ik zoek een compactcamera omdat het niet altijd even handig is met een DSLR rond te sleuren.
    En ook mijn huidig toestel "Olympus FE-100" slikt echt wel veel batterijen. 10 foto's en hij is al plat !!

    Mvg
    Last edited by De Scherpe; 13 februari 2009, 13:37.
    Canon EOS 350D met 18-55mm // ef 28-200mm f/3.5-5.6 USM // ef 100mm f/2.8 Macro USM // ef 70-200mm f4L IS USM // Speedlite 430EX // 17-55mm f2.8 IS

    Comment


    • #3
      Re: Canon IXUS 980 IS

      Hoewel de 870 goedkoper is, zou ik die toch ook zeker wel overwegen. Die krijgt overal goede reviews en heeft een relatief grote hoek. (28mm versus 36). Beeldkwaliteit is nagenoeg gelijk. Raw is met geen van beiden mogelijk, eventueel wel met een gehackte firmware (zoek eens op chdk), maar ik weet niet of die al beschikbaar is voor een van beide modellen.

      Comment


      • #4
        Re: Canon IXUS 980 IS

        Oorspronkelijk geplaatst door De Scherpe Bekijk bericht
        Hoe zit het met de autonomie? Hoeveel foto's kan je ongeveer trekken tot de batterij leeg is?
        Mvg
        Dit mag geen probleem zijn, voor de 850IS geeft de handleiding 270 foto's aan met gebruik van lcd scherm, gezien het hoge aantal heb ik het nooit echt kunnen controleren, het enige stomme vind ik ( tenminste voor de 850IS ) dat de melding " batterij bijna leeg " erg letterlijk moet genomen worden, een minuutje later is het zover.

        Comment


        • #5
          Re: Canon IXUS 980 IS

          Ik heb de Canon Ixus 980 IS gehad ...... en weer verkocht na amper 3 weken. Kwaliteit van de foto's viel me dik tegen ( zeker bij iets hogere isowaarden ) 14 milj pixels op zo'n klein sensorreke . . . . nee, niet meer voor mij, de ruis was amper bij te houden . . . daarom overgaschakeld naar de Panasonic TZ5 . . . wat een verlichting.

          Maar da's natuurlijk enkel maar mijn mening . . .
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Canon IXUS 980 IS

            de pana vertoont al ruis vanaf 200 iso
            de ixus zal toch niet slechter zijn ?

            op hoge iso's presteren beiden niet goed
            de pana soms net iets minder slecht ....

            hido

            Comment


            • #7
              Re: Canon IXUS 980 IS

              14 milj pixels tegenover 10 milj is al een deftig verschil, ieder doet zijn zin maar voor mij nooit geen ixus 980 meer . . . zoom mogelijkheden zijn ook zeer beperkt in vergelijking met de Panasonic TZ5, die heeft een 10x optische zoom.

              Vandaag nog bij Konijnenberg geweest, ik heb daar bijna 2 uur moeten wachten, ondertussen heb ik zeker 6 Panasonic TZ5's zien verkopen ( ik had de mijne toevallig ook bij en ze hebben mijn batterijtje een tijdje moeten gebruiken om aan de klanten de werking van de TZ5 te laten zien, ze hadden blijkbaar geen opgeladen TZ5 reserve batterij klaarliggen ), ook wat Sony's maar geen enkele ixus
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Canon IXUS 980 IS

                De Canon 980 Is is een goed toestel : point and shoot ( thats all).
                De G10 is van een totaal andere categorie Raw , Groolhoek , instellingen gelijk aan de betere reflex camera, heel gemakkelijk mee te nemen ideaal voor op vakantie of familiekiekjes .
                Ikzelf heb naast mijn 5D MKII een G10 aangeschaft , prachtige combinatie.
                Mijn dochter heeft de 980 IS ideaal voor point and shoot.

                Comment

                Working...
                X