Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gezocht voor nieuwe camera!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp gezocht voor nieuwe camera!

    Hallo! Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe fotocamera maar kan maar moeilijk beslissen. Zelf ben ik erg geïnteresseerd in fotografie, maar mijn kennis is nog heel beperkt. Tot hiertoe heb ik alleen nog maar compactcamera's gehad maar van mijn laatste was ik nooit tevreden (een Panasonic FX-50, die altijd overbelicht en veel ruis geeft in slechte lichtomstandigheden). Dat en het feit dat ik deze zomer voor drie weken naar Indonesië ga (iets waar ik al lang van droom) zijn de redenen waarom ik op zoek ben naar een nieuwe camera.

    Megapixels en zoom lijken mij evident maar ik zou ook het liefst een camera kopen die niet al te lomp is. Goede prestaties in slechte lichtomstandigheden zijn ook heel belangrijk aangezien ik thuis nogal veel fotos neem bij het uitgaan. Verder lijkt de levensduur van de batterij en de mogelijkheid tot het maken van filmpjes mij ook belangrijk.

    In Indonesie ga ik ook enkele dagen snorkelen. Het zou fantastisch zijn moest ik onderwaterfoto's kunnen nemen. Zo een onderwaterbehuizing lijkt mij wel duur voor de keren dat je het gebruikt en veel vertrouwen heb ik er ook niet in. Ik heb ook gezien dat je speciale plastiekzakjes kan kopen waar je dan gewoon je fototoestel insteekt. In hoeverre is dit betrouwbaar en kan je daar wel iets of wat deftige foto's mee nemen?

    Camera's die ik op het eerste gedacht interessant vind zijn:
    - Olympus Mju 9000 (erg compact en ook nog deftige zoom, heb wel vragen over zijn prestaties in weinig licht)
    - Panasonic TZ7 (idem)
    - Olympus SP-590 UZ (tampelijk compact en super zoom)
    - Nikon Coolpix P90 (idem)
    - Panasonic Lumix DMC-G1 (heeft maar 4x zoom en geen filmfunctie)
    - Canon PowerShot SX1 IS

    En waarom is de Gujifilm Finepix S100fs nog altijd duurder dan bvb. de Olympus sp-590 en de Nikon coolpix P90? Is ruim een jaar ouder en ik zie niet direct wat die meer heeft.

    Graag wat advies, ook tips voor andere camera's zijn altijd welkom!

    Bart

  • #2
    Re: Hulp gezocht voor nieuwe camera!

    hallo ,

    een collega is net terug van 2 maand Thailand, met sony alpha.........niet interessant zegt ie, veel te groot.
    Als je trouwens iets wil gaan drinken...leg 'm op je tafeltje en je bent 'm mss kwijt.
    SP590UZ is er nog niet ?
    DMC-G1 is groot, denk dat ie niet te vergelijken is met de rest, is toch dslr?

    sx1 is ook niet klein,P90 ken ik niet.

    TZ7 is er ook nog niet denk ik , maar mss kan je evengoe een tz5 nemen, goeie 200€, of zelfs tz4 (geen hd film).
    onderwaterhuis kost veel , betrouwbaar, maar voor 1 reis dus te duur denk ik.

    Voor de rest hangt veel af van hoezeer ge u der wil in verdiepen.
    if yes , en centen is geen probleem, mss een dslr?
    ik ben ook beginner , heb canon g9 gekocht.
    ik kan zeer veel zelf instellen, en heb al een grote kluif aan de handleiding.
    er is ook een onderwaterhuis voor trouwens.


    Comment

    Working...
    X