Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Transcend 512MB 30x probleem oplossing voor D 7i

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Voor de anderen die dit lezen, op www.dpreview.com in het Minolta forum is een thread http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1024&message=5757854 waarin tkso meld dat de nieuwe tijden 13.1 seconden zijn, als dit waar is ben ik zeer tevreden met Transcend en zal ik zeker een 2 GB 45x kopen zodra deze uitkomt (via Vasa).

    Ok, ik ben die topic niet aan het volgen, maar ik haal met mijn ridata 1 gb 52* als ik een foto in raw trek 2560*1920 haal ik tussen de 10.2 en 10.3 (shutterspeed 1/125)

    als ik mijn dan-elec 128mb gebruik met dezelfde instellingen haal ik 16.8 en 16.9

    ik heb thuis nog een ridata van 128mb liggen, vanavond eens testen.
    Maar 'k moet zeggen zelfs 10.2 vindt ik nog veel te lang dus die raw mode ga ik nog even vergeten.
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #17
      @jdm,
      Welke camera gebruik je? Als je een Dimage 7i hebt kun je dacht ik maar 1 foto in raw maken en dan moet je die schrijftijd wachten totdat je de volgende kunt maken. De Dimage 7Hi heeft intern 64 MB buffer waardoor je 5 foto's in RAW kunt schieten en dan de 5x scrijftijd moet wachten.
      Je kaarten zijn nog best snel. De probleem kaart van Transcend (de 512 MB 30x oude versie) deed er minimaal 25 seconden over, wat voor een 7i absoluut niet bruikbaar is.
      Ik heb zelf de 7Hi, maar als je 1 foto neemt, samen met wegschrijven, beoordelen e.d. en je neemt de tijd van het schrijven mee. Verbruik je met de Transcend 2 x zoveel stroom (lees Dimage is al stroom hongerig dus minder foto's). Vandaar een welkome verbetering van de flash.
      Groet,
      Edward
      Olympus four thirds en Panasonic micro four thirds

      Comment


      • #18
        Edward,

        ik gebruik inderdaad een 7i, en daar moet je inderdaad die 10 seconden wachten voor de file volledig wegschreven is, dat is dus niet werkbaar om actie foto's te nemen. Dus ik neem mijn foto's altijd in 1600*1200, fine. Ik dacht met die 1 gig kaart ook meer raw foto's te nemen of meer fotos in superfine, maar het wachten tot de foto is weggeschreven vindt ik persoonlijk niet doenbaar. Ja op die 7hi heb je meer voordelen

        Maar dat die dimage stroomhongerig is, dat is nog een verhaal dat van de gewone 7 overshiet, daar heb ik dus in de verste verten geen problemen mee, in 1600*1200 schiet ik gemakkelijk tussen de 180-200 fotos, met nog wat foto's bekijken en deleten (ik gebruik wel nooit constant de lcd, ik werk meestal met de zoeker). Ik heb 3 sets batterijen, 2*gp van 1800mah en degene van 1850 mah die er origineel bijgeleverd zijn. en ik ben er nog nooit toegekomen om mijn 3e set aan te spreken op 1 dag
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #19
          @jdm,
          Dat stroom vreten valt bij mij ook wel mee, waar ik alleen problemen mee heb is dat ik de camera nog wel eens een week niet gebruik. De accu's zitten er dan in en zijn dan zo'n 25% lading kwijt. (Ik moet toch maar eens een druppellader op mijn spare sets zetten zodat ze altijd "top" zijn.
          Groet,
          Edward
          Olympus four thirds en Panasonic micro four thirds

          Comment


          • #20
            Transcend heeft vandaag een 512 MB 45x kaart geleverd (gratis vervanging). In plaats van 25 seconden is de tijd nu 12.5 seconden geworden. Ik ben weer blij.
            Olympus four thirds en Panasonic micro four thirds

            Comment

            Working...
            X