Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D700 of D90?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D700 of D90?

    Ik heb nu een D70, maar zoek een tweede digitale camera. Mijn F10O gebruik ik immers niet meer...
    Ik heb volgende lenzen: 18-125 mm DX Tamron, 18 - 35 mm (FF) Sigma, 35 - 135 mm (FF) Nikon, 80 - 200 mm (FF) Nikon, 70 - 200 mm (FF) Sigma met o.m. macrostand, 2x extender Tamron.
    Ik kijk uit naar suggesties / pro's en contra's enz.

    ColinD70S

  • #2
    Re: Nikon D700 of D90?

    ik zou voor een D700 gaan...

    reden? gewoon... buikgevoel!

    je moet minder aanpassen aan je alias... ColinD700

    alle gekheid op een stokje... als je je een D700 kan permiteren... 't is een fijn toestel! trouwens zou eerder gaan kiezen tussen D300 en D700...
    Last edited by d_oracle; 8 februari 2009, 21:58.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D700 of D90?

      Ik ben begonnen met een D70 (twee stuks) dan naar de D200 en D80 gegaan en nu dus de D300 en D700.
      D700 is niet te vergelijken vind ik.
      Ga voor de D700 verschil in beeldkwaliteit is enorm tegen de D300 op de hoge ISO's
      D300 komt niet meer uit mijn tas sinds ik de D700 heb.
      Hij kost nog wel wat maar vind het waar voor zijn geld.
      Ga voor de D700
      Last edited by Nimbus; 8 februari 2009, 22:15.
      2 x Nikon Z6 met wat glas
      www.janvanginkel.be

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D700 of D90?

        Als geld geen probleem is, geldt in de fotografie wss zoals overal: duurder is beter. Dat zeggen onze vrouwkes ook al jaren over Miele .
        Maar veel hangt toch af van wat je fotografeert hoor: tenzij je hobby nacht of kerk fotografie is, hoeveel foto's trek je dan wel boven de 1600ISO ? Een korte query in lightroom of zo over duizenden foto's geeft je wss wel antwoord. Bij mij alvast bitter weinig. En D700 of duurder bezitters hebben dan ook meestal nof F2.8 lenzen (en hebben dus al gauw een stop of 2 voor op de budeget DSLR gebruiker ... en dus nog minder ISO6400 nodig)

        Uit testen blijkt dat recente toestellen D90, D300, canon ... gerust meekunnen met de FF duurdere broertjes tot ISO1600 ... en dat het geld dat je uitspaart op de Body zoals steeds beter gaat naar een betere lens. De duurdere body's hebben vaak andere (betere) redenen voor hun bestaan (aantal frames/sec, betere AF, durability) ...
        Nikon D7100 + wat glas van 11 tot 300 mm ...

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D700 of D90?

          Het belangrijkste is het antwoord op de vraag wil je DX (crop) of full-frame (FF).
          Verder is het zo dat de D700 in principe eigenlijk vraagt om premium (top-) lenzen (liefst van NIKON zelf), wil je er alles uit kunnen halen wat er in zit.
          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D700 of D90?

            Ik zit in hetzelfde schuitje
            Heb nu een D80 en wil ook upgraden.
            Heb lang getwijfeld tussen D300 en D700, de D90 is er bij mij al vrij snel door de mand gevallen...

            Ik heb uiteindelijk besloten om voor de D700 te gaan (zeker nadat ik eens mocht 'testrijden' met een D700 van een mede-forummer hier ).

            Nu enkel nog de lotto winnen
            Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
            Foto-Alex

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D700 of D90?

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              ik zou voor een D700 gaan...

              reden? gewoon... buikgevoel!

              je moet minder aanpassen aan je alias... ColinD700

              alle gekheid op een stokje... als je je een D700 kan permiteren... 't is een fijn toestel! trouwens zou eerder gaan kiezen tussen D300 en D700...
              Ik sluit me hier volledig bij aan

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D700 of D90?

                Oorspronkelijk geplaatst door vyruz Bekijk bericht
                Ik zit in hetzelfde schuitje
                Heb nu een D80 en wil ook upgraden.
                Heb lang getwijfeld tussen D300 en D700, de D90 is er bij mij al vrij snel door de mand gevallen...

                Ik heb uiteindelijk besloten om voor de D700 te gaan (zeker nadat ik eens mocht 'testrijden' met een D700 van een mede-forummer hier ).

                Nu enkel nog de lotto winnen
                Ik doe niet mee met de lotto, dus is 't de D90 geworden.

                Als geld geen rol zou spelen, zou 't ongetwijfeld de D700 geworden zijn...
                't Is niet alleen de camera, maar alles wat erbij hoort. Bij een D90 is alles compatibel met de D80. Voor een D700 zou ik sowieso een paar full-frame lenzen moeten kopen en compactflashkaartjes en de SB900, een grotere fototas...
                Dus bij mij was 't louter de rekening. De D90 vind ik persoonlijk al een hele upgrade vanaf de D80, die ik nog steeds een dijk van een camera vind.

                Mvg

                Chris

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D700 of D90?

                  Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                  Ik doe niet mee met de lotto, dus is 't de D90 geworden.

                  Als geld geen rol zou spelen, zou 't ongetwijfeld de D700 geworden zijn...
                  't Is niet alleen de camera, maar alles wat erbij hoort. Bij een D90 is alles compatibel met de D80. Voor een D700 zou ik sowieso een paar full-frame lenzen moeten kopen en compactflashkaartjes en de SB900, een grotere fototas...
                  Dus bij mij was 't louter de rekening. De D90 vind ik persoonlijk al een hele upgrade vanaf de D80, die ik nog steeds een dijk van een camera vind.

                  Mvg

                  Chris

                  Ik deel Festina zijn reactie, eergisteren heb ik mij ter aanvulling van mijn D80 een D90 aangeschaft omdat ik nog met een pak DX lenzen zit. Voor FF wacht ik nog even op de D800
                  Ondertussen speel ik a.s. vrijdag de 13 nog eens mee met de super loto.
                  Als je veel FF compatibele lenzen hebt, ga dan zeker voor de D700 !!
                  BD0723BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D700 of D90?

                    Als je het geld hebt, dan niet nadenken en gaan voor de D700.
                    mvg
                    Antoine

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D700 of D90?

                      Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                      Als je het geld hebt, dan niet nadenken en gaan voor de D700.
                      mvg
                      Antoine
                      STOP, hij moet wel nadenken maar dan wel waar ie de D700 het voordeligst kan aanschaffen
                      BD0723BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D700 of D90?

                        Momenteel heb ik nog een D60 (als instapmodel) en wil een trapje verhogen en vooral de dure (motor)lenzen vermijden. Is de D90 en zelfs de D700 (of D300) dan een bridge too far?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D700 of D90?

                          Dank voor de nuttige reacties!
                          Geld is wel belangrijk (voor wie niet?) . Maar, ik win elke week op de Lotto. Ik speel immers niet en verlies dus de helft van mijn inzet niet.
                          Hoge ISO-waaren zijn voor mij wel belangrijk: concerten en nog wat andere onderwerpen met (zeer) zwakke belichting. Als de beurs wat herneemt, zal ik zeker eens naar de D700 kijken. Tot dan blijft het likkebaarden.
                          ColinD70S

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D700 of D90?

                            De D700 is de fenomenaalste camera die Nikon ooit gemaakt heeft (en daarin betrek ik dus ook de D3x). Hoge ISOs heb ik vanmorgen nog gebruikt toen ik de zonsopgang aan het fotograferen was (ik zit op dit moment in de domicaanse republiek) op 350 mm op 1/800 sec (er stond nogal wat wind en een 80-400 vangt behoorlijk wat wind, vandaar die 1/800 om bewegingsonscherpte uit te sluiten). Enig nadeel is dat ik vorig jaar met mijn D200 enkel een 18-200 en een 80-400 nodig had; nu heb ik de 14-24, de 28-70, en de 80-400 mee: dat is een stuk meer gewicht én plaats, dus mijn gewone handbagage - tandenborstel en medikamentjes - stak dus nu bij mijn vrouw...
                            erik, Nikon materiaal

                            'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D700 of D90?

                              Oorspronkelijk geplaatst door pieterjanviaene Bekijk bericht
                              Momenteel heb ik nog een D60 (als instapmodel) en wil een trapje verhogen en vooral de dure (motor)lenzen vermijden. Is de D90 en zelfs de D700 (of D300) dan een bridge too far?
                              D90 is dan voor jou een prima toestel en méér dan genoeg.

                              De D700 is een Toptoestel waar verlangt ook veel van je lenzen (investeren in het topsegment)
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                              Comment

                              Working...
                              X