Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CAnon 5D mkII bebruikerswaardering ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: CAnon 5D mkII bebruikerswaardering ?

    Oorspronkelijk geplaatst door valdrgalga Bekijk bericht
    Zouden jullie deze camera ook aanraden voor journalistieke foto's? (i.e. betogingen, etc.)

    Of Is de tragere AF in moeilijkere lichtomstandigheden (schemer) voor dit soort opdrachten mogelijk een te beperkende factor?

    Alvast bedankt!
    Ik denk niet dat de autofocus daar te traag voor is. De autofocus is alleen te traag bij hele snele bewegende objecten. Zoals in mijn geval, soms bij boks foto's, maar dan valt dat eigenlijk ook wel weer mee.

    Voor journalistieke foto's zou ik het niet aanraden omdat de body toch te kwetsbaar is voor bijv. regen. Ik zou dan eerder voor een 1D(s) kiezen.
    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

    Comment


    • #17
      Re: CAnon 5D mkII bebruikerswaardering ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
      Ik denk niet dat de autofocus daar te traag voor is. De autofocus is alleen te traag bij hele snele bewegende objecten. Zoals in mijn geval, soms bij boks foto's, maar dan valt dat eigenlijk ook wel weer mee.

      Voor journalistieke foto's zou ik het niet aanraden omdat de body toch te kwetsbaar is voor bijv. regen. Ik zou dan eerder voor een 1D(s) kiezen.
      of een D700...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #18
        Re: CAnon 5D mkII bebruikerswaardering ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
        Zou je voorbeelden willen posten die je met de 50 1.2 gemaakt het? Als het kan volopen. Ik twijfel om deze lens ook aan te schaffen, of de 85 1.2
        Wel hier is al één foto; http://www.awalkonmars.com/Canon5dMI...MG_7333dpp.JPG
        Ik moet de lens nog gewoon worden en heb nog geen micro-adjustment aanpassingen gedaan voor eventuele focus-onnauwkeurigheden maar de eerste resultaten op
        f1.2 zien er niet slecht uit.

        Parameters voor deze foto (AdobeRGB ingesloten);

        Camera: 5dMII
        Camera-settings: allemaal neutraal (scherpte 0, saturatie 0, ..., geen ruisreductie,...)
        1/50s
        f1.2
        ISO 1600

        Aanpassingen in DPP voor deze foto (zonder flits genomen trouwens);

        WB: 'manual' 3000K
        Raw-scherpte: niveau 3
        Raw-kleursaturatie: niveau 2
        Luminantie-ruisreductie: niveau 1
        Chroma-ruisreductie: niveau 10

        Géén lokale bewerkingen uitgevoerd.
        Morgen post ik enkele bijkomende eerste resultaten/testen in het objectief-forum.
        Deze lens ziet er in ieder geval veelbelovend uit en voor mij de upgrade van de f1.4-versie waard.

        Comment


        • #19
          Re: CAnon 5D mkII bebruikerswaardering ?

          ik heb het toestel nu een goede 2 maanden, en ik het gebruik het het meest voor video opnamen
          langzamerhand begin ik het te kunnen...en de beelden, ammaai, die liegen er niet om
          zo'n scherpe beelden had ik niet op mijn camera
          ik gebruik ook meestal de "kit lens" die erbij geleverd werd , en ik moet zeggen dat het een fantastische lens is.....helemaal oke om met de kinderen een dag op stap te gaan en alles te kunnen fotograferen en filmen zonder lenzen te moeten verwisselen
          ben vandaag naar het gravensteen geweest en in zeer moeilijke omstandigheden moeten filmen en fotograferen....ziet er goed uit in adobe brigde, maar heb bij het filmen ook mijn toestel gedraaid, nu proberen om het hele filmpje een kwart te draaien in magix video....
          wat ik wel al bemerkt heb bij hoge iso 3200 zeer veel ruis....
          zal als de foto's af zijn er eens een paar posten in beginnershoek
          ik ben in ieder geval reuze blij met mijn toestel......
          groetjes aline
          groetjes aline

          Comment


          • #20
            Re: CAnon 5D mkII bebruikerswaardering ?

            Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
            ......................wat ik wel al bemerkt heb bij hoge iso 3200 zeer veel ruis....
            ................................
            groetjes aline
            ZEER veel ruis? Vergeet niet dat je dit soms moet relativeren want er is veel vooruitgang voor zowel Canon als Nikon de laatste jaren en het is meestal goed weg te werken, en het is ook nog altijd 3200....
            Heb je zo'n voorbeeld?

            Comment


            • #21
              Re: CAnon 5D mkII bebruikerswaardering ?

              goed hier zijn dan enkel foto's genomen onder zeer moeilijke omstandigheden

              geen licht aanwezig in de ruimte



              spots aanwezig in zeer donkere ruimte



              met normaal licht van straat in bus getrokken



              voor de bewegingen van de kinderen had ik de stand tv genomen op he toestel en de iso om auto
              die heeft heel goed gewerkt,
              de meeste foto's zijn genomen 125s, en deze foto's zijn iso 3200.....dus nog ver van 6400
              vind de ruis in de eerste foto zeer zwaar, ofwel staat mijn toestel niet goed ingeschakeld
              als ik iets fout gedaan heb , dan zeg je het maar
              groetjes aline
              groetjes aline

              Comment


              • #22
                Re: CAnon 5D mkII bebruikerswaardering ?

                Heb je bij de eerste foto de helderheid opgevoerd in de nabewerking? Dit geeft meer ruis omdat het vergelijkbaar is met aan hogere iso te werken. Hier heb je de focus gemist ook wat je kan vermijden in zo'n donkere ruimtes door ;

                - externe flitser te gebruiken (lagere ISO ook mogelijk)
                - met lichtsterkere lenzen te werken (€€, maar laat je ook toe lagere ISO te gebruiken)
                - de AF-assist van een flitser te gebruiken zonder het flitslicht zelf te activeren... indien je persé zonder flits zou willen werken)


                Je zegt dat er absoluut GEEN licht in de ruimte was, vandaar m'n vermoeden.

                De tweede foto kan ik moeilijk beoordelen.
                De derde ziet er op deze schermgrootte acceptabel uit maar het verwondert me enigszins dat je daar die ISO3200 nodig had, zelfs op f4... maarja belichting ziet er vrij normaal uit dus...

                HTP (Higlight Tone Priority; C-FnII-3) mag je niet gebruiken indien het niet echt nodig is; dat geeft behalve dat het bereik pas begint bij ISO200 ook méér ruis..

                Comment


                • #23
                  Re: CAnon 5D mkII bebruikerswaardering ?

                  nu de eerste foto was in een "kerker" er was een gedempt licht aanwezig......maar in de onbewerkte versie zie je hetzelfde ruis....(raw)
                  een flitser was geen optie ....te moeilijk in de gegeven omstandigheden (20 kids)
                  het zijn eigenlijk maar snapshots...ter herinnering van een klasuitstap

                  maar het verwonderde mij van de hoge ruis temeer dat ik zaken gezien heb in tijdschriften...
                  ik weet ik moet nog veel leren, en dat laatste htp daar ben ik nog ver af hoor....
                  groetjes aline
                  groetjes aline

                  Comment


                  • #24
                    Re: CAnon 5D mkII bebruikerswaardering ?

                    DPreview 5dII review is er;

                    http://www.dpreview.com/reviews/canoneos5Dmarkii/

                    Comment

                    Working...
                    X