Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: probleem!

    Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
    Het IS een horizontale lijn... De foto werd na opname gekanteld zodat de lijn vertikaal geworden is...
    Oops ja, daar heb je wel gelijk in. Dan zou het idd aan de sluiter kunnen liggen.
    Maaruh dat verklaart dan nog niet dat stukje linksboven op de foto ?

    Comment


    • #17
      Re: probleem!

      Ik heb hier nog een voorbeeldje van die zelfde reeks en deze is er toch wel slecht aan toe...

      Dat is ook nog een van paar dagen vroeger of zo


      Intussen heb ik al eens anders geheugenkaartje ingestoken ma nog geen fout gezien. Nu moet ik wel zeggen dat op die 300 foto's er maar een stuk of 3 slechte bijzaten, dus zal het nog afwachten zijn als ik meerdere foto's neem..
      canon 400 D - kitlens 18-55 EFS , Canon 100mm F2.8 Macro USM , Canon 55-250mm IS, Canon 17-55 F2.8 IS USM

      Comment


      • #18
        Re: probleem!

        Houd ons op de hoogte. Als het met een ander geheugenkaartje opgelost is, zoveel te beter! Anders is het terug naar de winkel voor herstelling.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

        Comment


        • #19
          Re: probleem!

          Ik heb ook ooit zoiets gehad.
          Een belangrijk deel van mijn foto's waren op dergelijke manier beschadigd.
          Het gebeurde enkel als ik de geheugenkaart van mijn fototoestel in de ingebouwde kaartlezer van mijn PC stak.
          Als ik de kaart in het fototoestel laat, en overdraag via de USB kabel, geen probleem.

          Comment


          • #20
            Re: probleem!

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Ik heb ook ooit zoiets gehad.
            Een belangrijk deel van mijn foto's waren op dergelijke manier beschadigd.
            Het gebeurde enkel als ik de geheugenkaart van mijn fototoestel in de ingebouwde kaartlezer van mijn PC stak.
            Als ik de kaart in het fototoestel laat, en overdraag via de USB kabel, geen probleem.
            Ja, maar ik doe dat altijd via usb dusja dat kan het niet zijn..
            canon 400 D - kitlens 18-55 EFS , Canon 100mm F2.8 Macro USM , Canon 55-250mm IS, Canon 17-55 F2.8 IS USM

            Comment


            • #21
              Re: probleem!

              Mss doe je dat al, maar het is ook raadzaam uw geheugenkaart afentoe te formatteren, evt eerst volledig in de pc, maar zoizo in de camera, dus niet gewoon de beelden wissen.

              mvg,
              Koen
              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

              Comment


              • #22
                Re: probleem!

                Ik heb dit soort resultaten ook gehad, kon zelfs nog gekker! Bij mij ging het mis door het kopiëren over het netwerk en router. De foto's waren uit camera wel goed maar na verplaatsen echt volledig naar de ******.
                Check dus alles mbt het kopieren, usb, kaartlezer, kabeltjes, vertrouw niets! Desnoods eens op een andere pc proberen. Ligt niet automatisch aan de camera hoor!
                ---------------- Ik doe niet meer mee

                Comment

                Working...
                X