Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • probleem!

    Ik zie dat ik bij enkele foto's (onwillekeurig dus niet na elkaar of op zelfde tijdstip en met verschillende lenzen erop) een vak of streep heb op mijn foto. Dit is alleen te zien op het beeldscherm.. Ik heb hier een voorbeeld foto bij waar het links zichtbaar is. In zwart-wit is het mss niet zo makkelijk te zien, maar in kleur heb ik ook een foto, je ziet duidelijk een kleurverandering..
    Weet iemand waaraan het zou knn liggen en wat ik er eventueel kan aan doen?

    canon 400 D - kitlens 18-55 EFS , Canon 100mm F2.8 Macro USM , Canon 55-250mm IS, Canon 17-55 F2.8 IS USM

  • #2
    Re: probleem!

    Duurde even voor ik het vond... Ziet er inderdaad niet zo geod uit. Barstje in de sensor? Is nogal verdacht scherp afgelijnd. Als eens een firmware update gedaan?
    BD0910BE

    Comment


    • #3
      Re: probleem!

      Gaat het om dat "reepje" links bovenaan?
      Het eerste waaraan ik zou denken is de geheugenkaart. Heb je hetzelfde fenomeen met een andere kaart evenzeer?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

      Comment


      • #4
        Re: probleem!

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Gaat het om dat "reepje" links bovenaan?
        Het eerste waaraan ik zou denken is de geheugenkaart. Heb je hetzelfde fenomeen met een andere kaart evenzeer?
        Je moet es halverwege de lijn kijken. Het linkerdeel heeft een veel lager contrast dan het rechterdeel.... en dat wordt precies gescheiden door een lijn.

        Comment


        • #5
          Re: probleem!

          Als je niks op het schermpje van je toestel ziet, dan ligt het waarschijnlijk aan je geheugenkaartje.

          Comment


          • #6
            Re: probleem!

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Gaat het om dat "reepje" links bovenaan?
            Het eerste waaraan ik zou denken is de geheugenkaart. Heb je hetzelfde fenomeen met een andere kaart evenzeer?
            Dat reepje had ik nog niet gezien... Ik heb het over de vertikale lijn, die vooral links in de boom goed zichtbaar is. Die lijn vertrekt ter hoogte van de "55" van de kitlens in z'n signatuur .
            BD0910BE

            Comment


            • #7
              Re: probleem!

              Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
              Dat reepje had ik nog niet gezien... Ik heb het over de vertikale lijn, die vooral links in de boom goed zichtbaar is. Die lijn vertrekt ter hoogte van de "55" van de kitlens in z'n signatuur .
              Het is geen slechte lijn maar gewoon gans die linkse helft die minder contrast heeft. Boven komt er nog een kleine repel, die me doet vermoeden dat hij ergens vanonder rond de wortel van de boom komt.
              Je moet eens zien of je contacten van je geheugenkaart niet vuil zijn of in het geval van CF, of er geen pinnetje scheef zit of afgebroken is.
              Is dat niet het geval, dan zeker eens proberen met een ander kaartje.
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: probleem!

                Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
                Dat reepje had ik nog niet gezien... Ik heb het over de vertikale lijn, die vooral links in de boom goed zichtbaar is. Die lijn vertrekt ter hoogte van de "55" van de kitlens in z'n signatuur .

                En zo ziet iedereen wel iets, links op de (overbelichte?) z/w foto.
                Er zijn er toch nog die me volgen: geheugenkaartje!
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                Comment


                • #9
                  Re: probleem!

                  Laten we het hopen dat het aan de geheugenkaart ligt! Ik check het eens....
                  canon 400 D - kitlens 18-55 EFS , Canon 100mm F2.8 Macro USM , Canon 55-250mm IS, Canon 17-55 F2.8 IS USM

                  Comment


                  • #10
                    Re: probleem!

                    Kan volgens mij ook de sluiter zijn.
                    Nieuwe website

                    Comment


                    • #11
                      Re: probleem!

                      Oorspronkelijk geplaatst door remip Bekijk bericht
                      Kan volgens mij ook de sluiter zijn.
                      Lijkt me onwaarschijnlijk, dan zou je een zwarte horizontale band moeten hebben en dat verklaart ook niet dat raar dingje linksboven.
                      Zoals hier werd gezegd denk ik ook dat het aan het geheugenkaartje ligt. Pixels die verkeerd worden opgeslaan.

                      Comment


                      • #12
                        Re: probleem!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                        Lijkt me onwaarschijnlijk, dan zou je een zwarte horizontale band moeten hebben en dat verklaart ook niet dat raar dingje linksboven.
                        Zoals hier werd gezegd denk ik ook dat het aan het geheugenkaartje ligt. Pixels die verkeerd worden opgeslaan.
                        Het IS een horizontale lijn... De foto werd na opname gekanteld zodat de lijn vertikaal geworden is...
                        BD0910BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: probleem!

                          Ik heb over een paar maanden ongeveer hetzelfde gezien bij mijn 1D MK II,sluiter kapot.
                          Niet tegenstaande toestel uit garantie toch gratis hesteld door ETB in het andere geval zou het ongeveer € 350 gekost hebben
                          Nieuwe website

                          Comment


                          • #14
                            Re: probleem!

                            Ik heb enkele weken geleden ongeveer hetzelfde probleem gehad.Het was niet zichtbaar op het scherm van de camera. Eerst dacht ik ook dat het aan de camera lag en aangezien ik maar 1 PC had kon ik de kaart niet controleren op een andere PC. Maar uiteindelijk bleek de fout in een geheugenlat van de PC te zitten. Latje vervangen en het probleem was opgelost. Mss eens waard om te testen?
                            Comfortably numb with my Pentax

                            Comment


                            • #15
                              Re: probleem!

                              Had bij mij A100 (Sony) ongeveer hetzelfde probleem, en dit werd met de tijd erger en erger. Is nu momenteel binnen voor reparatie. Volgens de mensen van Konijn i er iets mis met de sensor waardoor ie overhit raakt ofzo. Is in ieder geval nog wel in garantie, maar ben 'm nu al wel 3 weken kwijt
                              Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

                              Comment

                              Working...
                              X