Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D90 of S5-Pro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: D90 of S5-Pro

    Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
    Ik heb een nikon en verschillende fuji toestellen.

    Als het snel moet gaan neem ik de D3.
    Als het goed moet zijn neem ik mijn fuji S3 ( toestel van 5 jaar oud )
    Je haalt me de woorden uit de mond Lieven . . . Ik heb net weer opnieuw ( 4de keer ) een S3 aangeschaft, 't zal de laatste keer zijn, deze gaat niet meer weg . . . en dat voor amper 300€
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #17
      Re: D90 of S5-Pro

      Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
      Ik heb een nikon en verschillende fuji toestellen.

      Als het snel moet gaan neem ik de D3.
      Als het goed moet zijn neem ik mijn fuji S3 ( toestel van 5 jaar oud )
      ON topic :

      Hier moet het snel gaan...
      Trek veel actie beelden van honden daar is het voor mij om te doen

      Comment


      • #18
        Re: D90 of S5-Pro

        Hoi , ik lees hier toch een paar foutjes hoor,

        fuji S5pro; tot 3fps

        D90 ;tot 4.5 fps

        D300 ; tot 6 fps en met batterijgrip tot 8 fps.

        Alle cijfers van de officiele site's en afhankelijk van de camerainstellingen zoals beeldformaat, D-lighting enz.

        @ t.s. ik kan niet oordelen over de kwaliteit van de Fuji (die naar verluid zeer goed is) maar ik trek ook veel honden en kwam zelfs met de 3fps van mijn D70s toe. De 6fps van mijn D300 heb ik nog maar zelden nodig gehad.
        Het grote scherm daarentegen kan ik niet meer missen alsook de zeer goede AF en af en toe hogere iso's. Dingen die de D90 ook heeft
        Investeer zeker ook in een goede lens met ingebouwde AF-motor(sneller), als het kan lichtsterk, omdat je snelle tijden nodig hebt.

        mvg Jozef
        D800 en een goed glasservies

        Comment


        • #19
          Re: D90 of S5-Pro

          Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
          Ik heb een nikon en verschillende fuji toestellen.

          Als het snel moet gaan neem ik de D3.
          Als het goed moet zijn neem ik mijn fuji S3 ( toestel van 5 jaar oud )
          Ik kan me toch moeilijk voorstellen hoe goed de fuji S3 ook is, een camera zoals de nikon D3 verslaat in beeldkwaliteit, en in ruisprestaties.
          De huidige prijs/beeldkwaliteit verhouding tussen S3 en D3, zal de S3 (S5) wel beter zijn.
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

          Comment


          • #20
            Re: D90 of S5-Pro

            Ik ook me weer een S3 aangeschaft als extra body. Heeft weer heel specifieke voordelen: werken met ouderwetse draadontspanner in combinatie met macro balg, aangebouwde verticale grip, licht, prettige greep. Natuurlijk ook specifieke nadelen zoals traag, geen automatisch belichting met manuele lenzen...
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #21
              Re: D90 of S5-Pro

              Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
              mijn D300
              Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
              alsook de zeer goede AF
              Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
              Dingen die de D90 ook heeft
              Niet dat de D90 een slechte AF heeft, maar niet die van de D300
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #22
                Re: D90 of S5-Pro

                Niet dat de D90 een slechte AF heeft, maar niet die van de D300
                Ik ben blij dat je dat vind, ik ook (het zou maar erg zijn)

                grtjs Jozef
                D800 en een goed glasservies

                Comment


                • #23
                  Re: D90 of S5-Pro

                  Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                  Ik kan me toch moeilijk voorstellen hoe goed de fuji S3 ook is, een camera zoals de nikon D3 verslaat in beeldkwaliteit, en in ruisprestaties.
                  De huidige prijs/beeldkwaliteit verhouding tussen S3 en D3, zal de S3 (S5) wel beter zijn.
                  Ik heb mijn D700 (beeldkwaliteit = D3) 2 weken en mijn S5 (beeldkwaliteit = S3) steekt in de studio met kop en schouders boven de D700 uit. Ik gebruik men D700 in slechte lichtomstandigheden maar in goede gaat de voorkeur toch uit naar mijn S5pro, die kleuren zijn fantastisch en ik heb de indruk dat het DR toch nog een stuk beter is bij de S5 pro ook.

                  Maar toch vind ik dat de topic starter beter een D90 kan kiezen. Ik vind het AF systeem van de D200 en S5 aan de trage en ook onbetrouwbare kant. Zowel mijn D200 als mijn S5pro geven regelmatig aan dat de camera heeft scherpgesteld als ik zelfs in de zoeker al kan zien dat hij ernaast zit. De D90 heeft een nieuwer en naar het schijnt beter scherpstelsysteem. Bovendien heeft het 3D tracking en dat is echt wel fantastisch, zeker voor sportfotografie.

                  Ik vind dat de TS een beetje pech heeft. De S5 is in de meeste gevallen effectief aangenamer om mee te werken en de beeldkwaliteit is (op basis van wat ik al heb gezien) toch echt wel beter dan van een D90, maar de nadelen zijn net de belangrijkste verschilpunten voor een actiefotograaf.

                  Comment

                  Working...
                  X