Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D60 en SB 900

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D60 en SB 900

Hey.

Ik zit met volgende vraag:
    Kan je met een Nikon D60 een speedlight SB 900 laten afgaan via infrarood?
    Dus wel draadloos, maar zonder triggers of kabel?

Thanks

Re: Nikon D60 en SB 900

Via infrarood niet dat ik weet. Als je je interne flash laat afgaan kan deze de SB900 wel triggeren.
    Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

Jawel, IR filter Nikon SG-31R monteren voor je ingebouwde flitsje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        En we leren nog elke dag bij.
        Hier had ik ook nog nooit van gehoord. Merci!
        Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Dat filtertje klopt wel, maar volgens mij heeft de D60 geen commanderstand, dus kun je de SB900 niet via CLS aansturen en ik zou niet weten of SU4 werkt met IR.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Mmh, bedankt voor de antwoorden!
            In denk dan toch dat een triggersetje kopen gewoon het handigste is.

Comment

een redelijk goeiekoop en waarschijnlijk een stuk bertrouwbaarder dan de goeiekope cactus triggers

klik

hebben iets meev van veel te dure pocketwizerds
              nikon stuff

Comment

Antwoord is nee: wel met de D3000. Ik zit met een ander vraag. Is de SB-900 gepast voor de D60? Ik wil de SB-900 aan kopen, omdat ik vaak foto's moet nemen van herdenkingen van Wo1. Zoals in september met het Schots weekend. Het is namelijk zo dat dit s'avonds gebeurd en meestal bij duister of donkere uren en op afstand. Vandaar dat ik een flash wens zoals de SB-900. Krachtig genoeg. En sowieso, ik hoop over een jaar of twee, de D90 aan te kunnen kopen (vandaar ook de keuze voor SB900, onmiddellijk goed materieel nemen). Maar is de SB900 gepast voor de D60? Want ik heb gehoord dat de SB900 niet geschikt is voor de D60. Maar klopt dit wel?
                Ieperboog Verbeeldt: Portfolio van de Ieperboog. Alle tips zijn welkom!

Comment

Volgens mij werken niet alle functies van de SB900 op de D60, maar hier ben ik dus niet zeker van !
                  Ikzelf heb een Nikon D60 en werk met een SB600 flits waarmee ik ook fraaie plaatjes schiet.
                  Misschien ook meer iets voor jouw en qua budget ook goedkoper dan een SB900.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                    In denk dan toch dat een triggersetje kopen gewoon het handigste is.
                    Wat zou SU-4 dan anders zijn?
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Eventueel al gedacht aan Ebay triggers ? Zijn een stuk goedkoper en werken ook perfect.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D4VY Bekijk bericht
                        Volgens mij werken niet alle functies van de SB900 op de D60, maar hier ben ik dus niet zeker van !
                        Ikzelf heb een Nikon D60 en werk met een SB600 flits waarmee ik ook fraaie plaatjes schiet.
                        Misschien ook meer iets voor jouw en qua budget ook goedkoper dan een SB900.
                        Het is niet voor de functies, want ik koop sowieso een betere model zoals de D90 of de D700 (wat ook wel op mijn verlanglijstje staat), maar blijkbaar zou de SB900 te krachtig zijn voor de D60.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snaaip Bekijk bericht
                          Antwoord is nee: wel met de D3000.
                          dat antwoordt is fout..
                          CLS is niet mogelijk met de D3000, tenzij je een SU-800 koopt,
                          die redelijk duur zijn
                          “For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pietersimons Bekijk bericht
                            dat antwoordt is fout..
                            CLS is niet mogelijk met de D3000, tenzij je een SU-800 koopt,
                            die redelijk duur zijn
                            Ik dacht dat men zei dat de D3000 een infrarood bezat. Ik zag het op Youtube tijdens een presentatiefilmpje. En je kon duidelijk alles volgen.

Comment

De D3000 heeft bij mijn weten ook inderdaad infrarood.
                              En dat de SB900 te krachtig zou zijn voor de D60 daar twijfel ik toch aan.
                              Normaal gezien zou dit probleemloos moeten werken ?

Comment

Working...
                              X