Beste fotoliefhebber,
Ik ben nieuw op dit forum, maar eigenlijke ben ik een oude Canon AE-1 (analoge) gebruiker. Mijn body was voorzien van een fd-lens 50-135. Prachtige foto's mee gemaakt.
Later een Canon Powershot A-80 gekocht (digitaal)
Nooit echt over tevreden geweest, t.t.z. je kijkt niet door de lens, en je bouwt dus geen beeld op.Het toestel zelf is ok
Nu de prijzen van de nieuwe generatie reflexcamera's terug voor mij bereikbaar zijn heb ik volgende aanbieding op het oog en heb daar wel wat vragen bij:
1. de aanbieding:
Nikon digitaal reflextoestel D60 kit 2 lenzen
10,2 megapixels
Innovatief stofverwijderingssysteem
Haarscherpe 3-velds autofocus
Compact en licht
Lcd-scherm van 6,3 cm. Opslag via SD- en SDHC-geheugenkaarten. Continu-opnamen met 3 beelden/sec. EXPEED-concept voor beeldverwerking. Opstarten in 0,19 sec. Inclusief 2 lenzen: zoom AF-S DX VR 18-55 mm en AF-S DX VR 55-200 mm
prijs: (bij Colruyt) 659,00
2. vragen:
AF-S DX VR 18-55 mm
Kan ik deze waarden vergelijken met de klassiek lenzen?
Komen deze waarden overeen met die klassieke (analoge toestellen) waarden
AF-S DX VR 55-200 mm
zelde vraag?
Zit ik kwalitatief goed? Ik vermoed van wel: Nikkon.
Is de prijs/kwaliteitsverhouding ok?
Zit op deze lenzen een macrofunctie?
Stel je een alternatieve lens voor, mijn oude lens 50-135mm met macrofunctie lag me zeer goed. (soms iets te beperkt in het telebereik)
Graag een reactie, en alvast bedankt !
ps
Jammer dat beeldstabilisatie bij Nikon enkel kan met VR lenzen die toch een stuk duurder zijn.
Voorgaande bemerking heb ik hier op het forum gevonden !
Dus vermoed ik dat met AF-lenzen dit niet kan?
Ik heb blijkbaar nog heel wat te leren!
Ik ben nieuw op dit forum, maar eigenlijke ben ik een oude Canon AE-1 (analoge) gebruiker. Mijn body was voorzien van een fd-lens 50-135. Prachtige foto's mee gemaakt.
Later een Canon Powershot A-80 gekocht (digitaal)
Nooit echt over tevreden geweest, t.t.z. je kijkt niet door de lens, en je bouwt dus geen beeld op.Het toestel zelf is ok
Nu de prijzen van de nieuwe generatie reflexcamera's terug voor mij bereikbaar zijn heb ik volgende aanbieding op het oog en heb daar wel wat vragen bij:
1. de aanbieding:
Nikon digitaal reflextoestel D60 kit 2 lenzen
10,2 megapixels
Innovatief stofverwijderingssysteem
Haarscherpe 3-velds autofocus
Compact en licht
Lcd-scherm van 6,3 cm. Opslag via SD- en SDHC-geheugenkaarten. Continu-opnamen met 3 beelden/sec. EXPEED-concept voor beeldverwerking. Opstarten in 0,19 sec. Inclusief 2 lenzen: zoom AF-S DX VR 18-55 mm en AF-S DX VR 55-200 mm
prijs: (bij Colruyt) 659,00
2. vragen:
AF-S DX VR 18-55 mm
Kan ik deze waarden vergelijken met de klassiek lenzen?
Komen deze waarden overeen met die klassieke (analoge toestellen) waarden
AF-S DX VR 55-200 mm
zelde vraag?
Zit ik kwalitatief goed? Ik vermoed van wel: Nikkon.
Is de prijs/kwaliteitsverhouding ok?
Zit op deze lenzen een macrofunctie?
Stel je een alternatieve lens voor, mijn oude lens 50-135mm met macrofunctie lag me zeer goed. (soms iets te beperkt in het telebereik)
Graag een reactie, en alvast bedankt !
ps
Jammer dat beeldstabilisatie bij Nikon enkel kan met VR lenzen die toch een stuk duurder zijn.
Voorgaande bemerking heb ik hier op het forum gevonden !
Dus vermoed ik dat met AF-lenzen dit niet kan?
Ik heb blijkbaar nog heel wat te leren!
Comment