Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nummering fotos?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nummering fotos?

Hallo,
    ik heb een nikon d80 aangeschaft en had volgende vraag:ik zet de fotos op pc door de sd kaart rechtstreeks in de kaartlezer van de pc te steken,tot zover geen probleem maar als ik het kaartje wis en opnieuw fotos maak worden de fotos opnieuw genummerd vanaf 0001,0002,enz,als ik nu die fotos weer op pc zet in hetzelfde mapje als de vorige geeft dat natuurlijk problemen want de vorige fotos hebben dezelfde nummering.
    Ik kan niet vinden hoe je de numering kunt laten doorlopen en of dit wel mogelijk is.
    Weet iemand raad?
    Last edited by Franciskine; 31 januari 2009, 22:27.

Re: numering fotos?

Kun je op je camera instellen zodat die doornummert.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Kun je op je camera instellen zodat die doornummert.
      Yes, tevens zou ik de foto's niet wissen middels de pC.

Ik formateer altijd mijn kaart op de camera, het voordeel is dat ik dan ook de juiste indeling/mappen heb.
      Mvg
      Antoine

Comment

Volgens mij loopt de nummering bij elke camera gewoon door als er niets veranderd is in de menu's.
        Je hebt dus waarschijnlijk zelf ergens iets aangepast.

Je zet toch niet al je foto's in één map?
        Dan kan het na een tijdje heel moeilijk worden om een bepaalde foto terug te vinden...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Handleiding bladzijde 106. 't Is niet moeilijk hoor, gewoon even in de index kijken achteraan, en...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Je zet toch niet al je foto's in één map?
            Jawel.

Comment

Die map wordt snel onbeheersbaar.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                Jawel.
                Als je alle foto's in dezelfde map steekt, dan zal je vroeg of laat wel merken dat er nog een ander probleem is.
                Ik weet niet hoe het werkt bij Nikon, maar bij Canon heb je een nummering tot 9999, en dan begint de teller weer op 0001. Op dat ogenblik zit je weer met dezelfde nummers in die enorme onoverzichtelijke map.
                Ik moet er niet aan denken om een foto terug te zoeken in een map van 100.000 foto's, zonder enige onderverdeling.

Ik zet de foto's in verschillende mappen per fotoshoot, die mappen zitten dan onder bijvoorbeeld sport, natuur, muziek, familie....
                En de mappen met heel veel foto's, zoals bijvoorbeeld sport is dan nog eens onderverdeeld in de verschillende sportdisciplines.
                BD0338BE

Comment

Bij Nikon kan je met NikonTransfer de foto's laten nummeren op datum en tijd.

Comment

ik zet niet al mn fotos in één map hoor,voor de huis tuin keuken fotos heb ik mapjes per maand,voor die van vakanties of andere uitstappen maak ik altijd een mapje per evenement.
                    Mercie voor de info ivm de numering hé

Comment

Als je alle foto's in dezelfde map steekt, dan zal je vroeg of laat wel merken dat er nog een ander probleem is.
                      Ik weet niet hoe het werkt bij Nikon, maar bij Canon heb je een nummering tot 9999, en dan begint de teller weer op 0001. Op dat ogenblik zit je weer met dezelfde nummers in die enorme onoverzichtelijke map.
                      Toch grappig hoe iemand z'n eigen tekst binnen een paar dagen vakkundig onderuit haalt. Daar hoef ik helemaal niks voor te doen. Maar er zijn er altijd die het sneller kunnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                        Toch grappig hoe iemand z'n eigen tekst binnen een paar dagen vakkundig onderuit haalt. Daar hoef ik helemaal niks voor te doen. Maar er zijn er altijd die het sneller kunnen.
                        Alleen bij de 1D modellen van Canon is het mogelijk om de bestandsnaam te veranderen, bij elke andere Canon zal je na 9999 foto's weer opnieuw beginnen vanaf 0001, zonder dat je er zelf iets aan kan veranderen...
                        En als jij dan al je foto's in één map hebt zitten, dan krijg je een probleem.

Ik weet dus niet waar ik ergens iets verkeerd zou geschreven hebben.
                        BD0338BE

Comment

En als jij dan al je foto's in één map hebt zitten, dan krijg je een probleem.

Ik weet dus niet waar ik ergens iets verkeerd zou geschreven hebben.
                          Nou verkeerd, verkeerd, je moet het niet zo zwaar opvatten, he. Ik wil alleen zeggen dat ik dat probleem dus *niet* krijg juist vanwege dat wat je hierboven en in die andere post schrijft.

Comment

Doorlopende Nummering fotos bij Nikon 100D: Hoe?

Oorspronkelijk geplaatst door kris99 Bekijk bericht
                            Hallo,
                            ik heb een nikon d80 aangeschaft en had volgende vraag:ik zet de fotos op pc door de sd kaart rechtstreeks in de kaartlezer van de pc te steken,tot zover geen probleem maar als ik het kaartje wis en opnieuw fotos maak worden de fotos opnieuw genummerd vanaf 0001,0002,enz,als ik nu die fotos weer op pc zet in hetzelfde mapje als de vorige geeft dat natuurlijk problemen want de vorige fotos hebben dezelfde nummering.
                            Ik kan niet vinden hoe je de numering kunt laten doorlopen en of dit wel mogelijk is.
                            Weet iemand raad?
                            hoi,
                            ik zit met hetzelfde probleem, ttz een vriend van mij. Hij bezit een nikon d100 en wil de fotos laten doornummeren maar vindt niet hoe dit te doen. momenteel is het zo dat de fotos steeds opnieuw van 1 beginnen nummeren, wanneer hij de kaart leegmaakt of formatteert. Hij had de handleiding niet bij zich dus kan ik het daarin niet opzoeken.
                            Ik ben een "Canonian" en kan dus niet echt veel hulp bieden ...
                            mijn fotosite

Comment

Re: Nummering fotos?

Dat ie maar eens gaat zoeken in het setup menu (het menu met de engelse sleutel).

edit: dit is fout, zie verder!!
                              Last edited by pol parasol; 5 februari 2009, 15:59.

Comment

Working...
                              X