Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prijs/kwaliteit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• prijs/kwaliteit

Hoi,

Deze zomer zouden we graag een nieuw fototoestel aanschaffen.

Het zou vooral dienen om familiekiekjes te maken.
    Maar,.. ik ben en fervent motorijder, en jaarlijks maken we met enkele vrienden een motoreisje. Dus een toestel die bewegende beelden ( formuleer ik het goed ) kan vastleggen, is een must. Niks mooier dan een mooie actie pic !!

Hetgeen we kunnen/willen uitgeven is max 500 euro.
    Welk toestel raden jullie aan?En waar raden jullie aan om te kopen ( mss zijn bepaalde zaken stukken goedkoper dan andere bvb )

Ikzelve ben een leek hierin
    Alvast bedankt voor de info.

Re: prijs/kwaliteit

je hebt in feite twee opties: bridgecamera of reflex.

Zonder een voorkeur uit te spreken: beiden passen in je prijsklasse, al moet je bij de reflextoestellen dan wel voor basismodellen gaan, met - misschien - geen budget meer voor een degelijke telelens (ik denk aan de actiefoto's van motorrijders).

In jouw geval neem ik aan dat het toestel redelijk klein moet zijn, als het meemoet op de moto. Daarom, en ook voor het budget, zou ik voor een bridgecamera gaan. Merk / type enz weet ik niet veel van omdat ik zelf al lang de markt niet echt meer volg, maar daar is hier op forum ettelijke dagen leesvoer over te vinden.

Comment

Ben dus een echt motoliefhebber.

Verleden jaar naar de motogp in Assen geweest. Al enkele jaren volg ik ook de races in Oostende. Dit jaat gaan we naar de superbikes gaan kijken te Assen.
      Het is dus leuk als je dan enkele mooie fotos kan nemen.

Het toestelletje die ik vroeger had, was gewoon te goedkoop.
      Er zat oa een vertraging op van +- 1sec.
      Dus als jij klikte, trok hij pas een pic na 1 esc.
      Probeer daar maar mee iets aan te vangen. Fotos waren trouwens van heel povere kwaliteit.
      Ik hoop door max 500 euro uit te geven, ik toch een ietwat degelijk toestel kan kopen.
      En ik te Assen enkele mooie fotos kan nemen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
        Zonder een voorkeur uit te spreken
        Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
        Daarom, en ook voor het budget, zou ik voor een bridgecamera gaan.
        Je bent wel sneller dan die ander.

Comment

Actiefoto's van motoren voor een totaalpakket van 500 euro. Je stelt je eisen wel direct zeer hoog.
          Voor familie- en vakantiekiekejes is een instap-DSLR zeker een goede keuze, maar actiefoto's zoals jij het ziet zit in een totaal ander segment. In dat geval heb je een degelijke telezoom nodig, waarvan de lichtsterkte toch vrij goed is - ik denk hier minimaal aan een f4 lens en zeker een 200mm. De lenzen alleen al in dit segment kosten al rap zo'n 700 euro en meer. Tel daar nog je camera met standaardzoom bij van 500 euro en je weet al direct wat je mag verwachten. Goedkopere compromissen zijn er wel, maar dan haal je nooit de kwaliteit die je denkt te zullen halen van de bedoelde actiefoto's.
          Begin wel met een instap-dslr en standaardzoom, dan kan je later nog bijsparen en een deftige telelens kopen. Bij een bridge is uitbreiding uitgesloten.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ok, bedankt voor de info.

Dus met een budget van 500 euro zal ik er niet komen dan.
            Mss dan beter wat verder sparen, tot ik wel een degelijk toestel kan kopen.

Comment

ok mss nie zo compact maar volgens mij wel vrij goed

casio exilim-ex-fh20

dpreview

en zijn grotere broer maar iets boven uw budget, naar wel een stuk meer mogelijkheden

casio-exilim-pro-ex-f1

dpreview

bij wa meer zoeken kan je hem aan een scherpere prijs vinden, denk ik toch.
              nikon stuff

Comment

naar mijn gevoel zijn de instap dslr camera's best wel goed genoeg, genre canon 400,450 of de varianten van andere merken.
                het voordeel van die dslr's is dat je later als je wat hebt bijgespaard degelijke lenzen kunt aanschaffen die specifiek gericht zijn op je interesses.
                dus bv nu een body kopen met een standaard kitlens voor de familiefoto's en dan bijsparen voor zo'n lichtsterke zoom.
                ik denk ook dat dit is wat vantje bedoeld.
                groot nadeel is wel dat zo'n toestel en zeker met een gigantische telelens veel plaats innemen
                wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

Comment

Working...
                X