Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon powershot S45

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon powershot S45

    Hallo,
    Ik ben van plan om een nieuwe digitale camera te kopen. Mijn eerste voorkeur valt op de canon powershot S45, maar ik vind ook de powershot A70 wel aantrekkelijk. Kan iemand mij ervaringen met de beide camera's doorspelen?

  • #2
    Ik kan enkel de S45 en de A60 vergelijken maar die laatste verschilt enkel een mpixel van de A70. Beide zijn supercamera's en uiteindelijk is er niet zo heel veel verschil. De S45 heeft meer pixels, body is metaal ipv plastiek, heroplaadbare batterij terwijl je bij A70 die nog afzonderlijk moet kopen (type AA), groter lcd-scherm, meer instellingen mogelijk (oa. custom functie). Verder zijn er nog enkele dingen die de s45 meer kan tov de A70. Beide hebben een Digic processor en maken heel mooie foto's.

    als je de enkele euro's kan misschien (denk eraan dat je bij de A70 nog dure batterijen moet kopen) zou ik zeker voor de S45 gaan.

    veel succes nog

    i.x

    Comment


    • #3
      De Canon S45 is een keigoede toestel.
      Ik heb na twee maand research de S45 gekocht als tweede toestel naast mijn grote Oly E-20.
      Ik wou een klein handig toestel dat ik over mee naarto kon nemen in m'n vestzakje. Daarvoor is mijn E-20 te groot.
      De S45 en S50 zijn prachtdingen die zeer goede kwaliteit afleveren en die makkelijk te bedienen zijn.
      Als beginneling kan je kiezen voor de Auto of P stand en dan trek hij automatisch.
      Wil je manuele instellingen kan dit ook.
      Deze toestellen komen steeds als beste uit de tests. Kijk maar in de vakbladen of op het internet.
      Ze zijn handig in gebruik en starten zeer snel op.
      En de batterij gaat heel lang mee voor ze leeg is.
      Ook het gebruiksgemak en hun bediening zijn een pluspunt.

      Enig minpuntje, vind ik, is de flits... die is wat zwak, te zwak eigenlijk om binnen goed foto's te maken.
      Maar dat heb je meer bij zulke kleine toestellen.
      Je zal in ieder geval geen spijt hebben van je aankoop.
      Ik heb er geen centiem spijt van. En neem 't overal mee naartoe.
      En nu na een hondertal foto's ben ik echt tevreden over de kwaliteit van de foto's.
      Een echt handig ding.

      Comment


      • #4
        Kan Mic allen maar bijstaan
        ik heb de S45 al wat langer en gebruik hem ook als tweede toestel
        naast mij Nikon D100,de S45 is zeker geen toestel wat ik snel zal inruilen voor een ander

        Groetjes NoName
        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
        www.langenacker.nl

        Comment


        • #5
          Ik heb net de S50 gekocht. Ben er ook heel content van. Als ik die foto's echter op mijn PC zet zijn die meestal 1 a 2 megabite wat vrij veel is om per mail door te sturen. Weet iemand hoe ik die kan verkleinen zodat ze makkelijk door te sturen zijn?

          Comment


          • #6
            Kijk hier eens: http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=24738
            Nikon D90 + Canon Powershot G3

            Comment


            • #7
              Thanks

              Comment


              • #8
                Ben zeer tevreden over de A 70. Gemakkelijk in gebruik, veel mogelijkheden, goed in de hand (niet te zwaar en niet te licht), mogelijkheid tot extra lenzen.
                Ik gebruik hem nu een paar maanden en ben nog altijd tevreden. Die extra baterijen vallen wel mee qua kost.

                Erik
                Canon 400d (kit met 17-85 IS USM en batry-grip) + A70

                Comment

                Working...
                X