Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goedkope SLR camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• goedkope SLR camera

ik wil iemand over de streep trekken om een reflex te kopen ipv een compactje (zij wil bewegende dingen fotograferen). Voor welke prijs kan je nu een SLR kopen?
    ik dacht aan de Canon 1000D en de Nikon d60, die nogal goedkoop zijn (+- 500 € met kitlens).
    Maar heeft iemand nog een beter/goedkoper idee?
    mijn fotosite

Re: goedkope SLR camera

Je hebt al een Sony A200 voor 283 euro in turnhout... met kitlens is dat maar zo`n 50 euro meer of zo en naar mijn mening een toestel dat meer te bieden heeft voor z`n prijs dan de nikon d60 (ik denk aan draadloos flitsen, meer focuspunten,...)

Je kan zowieso niet verkeerd gaan met wat je ook kiest, kijk eens naar de lenzen die je zoekt De lenzen van canon zijn over het algemeen vaak iets goedkoper, dus als je veel lenzen wilt kopen, dan moet je daar best ook rekening mee houden...

ps: de nikon d60 kost ook maar iets van 360 euro bij konijnenberg be, dus goed shoppen is de boodschap!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanVG Bekijk bericht
      ik wil iemand over de streep trekken om een reflex te kopen ipv een compactje (zij wil bewegende dingen fotograferen).
      Is dit ook wat de persoon in kwestie wil? Of enkel wat jij hem/haar aanraadt?
      Goede foto's met een dslr leren maken vergt ook enige tijd en studie. Sommige mensen hebben dit er niet voor over en zijn beter af met een deftige compactcamera of een bridge, waar ze van in het begin betere foto's mee maken (toch op vlak van belichting en kleur, de compositie moet je nog altijd zelf maken).

Maar als hij/zij uiteindelijk een dslr wil kopen, kan je ook altijd eens hier bij 2dehands kijken. Veel mensen verkopen hun instaptoestel van vaak nog geen jaar oud en perfect in orde omdat ze willen upgraden. Scheelt toch een deel centjes.

Als hij/zij een nieuw toestel wil: ga naar de winkel en test es wat toestellen uit binnen het budget dat in gedachten is. Dit is nog altijd de enige manier om uit te maken welk toestel je goed ligt.
      Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door molotovke Bekijk bericht
        Is dit ook wat de persoon in kwestie wil? Of enkel wat jij hem/haar aanraadt?
        Goede foto's met een dslr leren maken vergt ook enige tijd en studie. Sommige mensen hebben dit er niet voor over en zijn beter af met een deftige compactcamera of een bridge, waar ze van in het begin betere foto's mee maken (toch op vlak van belichting en kleur, de compositie moet je nog altijd zelf maken).

Maar als hij/zij uiteindelijk een dslr wil kopen, kan je ook altijd eens hier bij 2dehands kijken. Veel mensen verkopen hun instaptoestel van vaak nog geen jaar oud en perfect in orde omdat ze willen upgraden. Scheelt toch een deel centjes.

Als hij/zij een nieuw toestel wil: ga naar de winkel en test es wat toestellen uit binnen het budget dat in gedachten is. Dit is nog altijd de enige manier om uit te maken welk toestel je goed ligt.
        Zo een instap DSLR kan je toch gebruiken als een je compactje. Al de presets zijn aanwezig en als je het niet meer weet dan zet je hem op Auto.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
          Zo een instap DSLR kan je toch gebruiken als een je compactje. Al de presets zijn aanwezig en als je het niet meer weet dan zet je hem op Auto.
          met 9/10 slechtere resultaten tot gevolg dan met een goed compactje!

Wat is toch met die evangelische drang om iedereen een DSLR aan te smeren?
          'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
            met 9/10 slechtere resultaten tot gevolg dan met een goed compactje!

Wat is toch met die evangelische drang om iedereen een DSLR aan te smeren?
            Omdat de gebruiker 'bewegende dingen' wil vastleggen. Ik weet niet of een compactje daar zo goed in is.
            www.RudyVerrijt.info

Comment

Omdat de gebruiker 'bewegende dingen' wil vastleggen. Ik weet niet of een compactje daar zo goed in is.
              Je weet ook niet of de gebruiker daar zo goed in gaat zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                Je weet ook niet of de gebruiker daar zo goed in gaat zijn.
                Dat is waar maar een onkundige gebruiker met een toestel dat er niet voor geschikt is, levert enkel frustraties op.

Nu ik weet ook niet wat er moet 'bewegende dingen' bedoeld word.
                - spelende kinderen
                - zoon op de voetbal,
                - vogeltje in de tuin,
                - ....

Als de TS de persoon wat begeleid komt het waasrschijnlijk wel goed.
                www.RudyVerrijt.info

Comment

Dat is waar maar een onkundige gebruiker met een toestel dat er niet voor geschikt is, levert enkel frustraties op.
                  Een gebruiker die denkt dat zijn toestel het voor hem gaat doen, levert ook frustraties op...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                    Een gebruiker die denkt dat zijn toestel het voor hem gaat doen, levert ook frustraties op...
                    of motivatie om het te leren beter te doen
                    http://www.dannydemeyer.be

Comment

Er staat ondertussen al goed veel geschreven.
                      Even samenvatten:
                      - wil de persoon gewoon goede snapshots (compactje, bridge), of is deze bereid bij te leren om fotografie wat meer onder de knie te krijgen (dslr)?
                      - ga eens naar een winkel en laat hem/haar wat toestellen vastnemen en uittesten: compactjes, bridge, dslr
                      - budget?
                      - wat wordt juist bedoeld met beweging?
                      Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den D. Bekijk bericht
                        of motivatie om het te leren beter te doen
                        Juist, maar als ik de openingspost zo lees, dan heb ik een dubbel gevoel. "Iemand over de streep trekken om een reflex te kopen omdat zij bewegende dingen wil fotograferen".
                        Van mij zal je niet horen... "koop toch een spiegelreflex, want...". Hoeveel mensen nemen de tijd om met een reflex te leren werken ? En wat gaat iemand doen die men nog over de streep moet trekken...
                        Hoeveel mensen krijg je gemotiveerd om de handleiding te lezen ? Bijzonder weinig m.i. want als ik de vragen hier op BD lees, kan je voor 1/2 doorverwijzen naar de handleiding.

Comment

als't puur voor bewegende objecten is!
                          zou ik voor dees brigde gaan zal vlotter werken zijn met minder frustraties
                          klik
                          of zijn goeiekoper broertje klik
                          nikon stuff

Comment

hoi, hier de vraagsteller nog eens
                            waarom krijg je hier steeds reacties van mensen die je vraag in vraag stellen, ipv gewoon te antwoorden of te zwijgen?
                            ik ben 35 jaar bezig met fotografie en denk te weten welk toestel ik een bepaald iemand zou kunnen aanraden. vermits ik de markt niet volg, ben ik niet zo thuis in prijzen en dergelijke. het enige wat ik wil vragen aan mensen die dit wel volgen, is welke de goedkope dslr's zijn.
                            reacties van de 'bekeerders' heb ik dus niet meer nodig, dank u. en begin nu maar te flamen ...
                            mijn fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanVG Bekijk bericht
                              hoi, hier de vraagsteller nog eens
                              waarom krijg je hier steeds reacties van mensen die je vraag in vraag stellen, ipv gewoon te antwoorden of te zwijgen?
                              ik ben 35 jaar bezig met fotografie en denk te weten welk toestel ik een bepaald iemand zou kunnen aanraden. vermits ik de markt niet volg, ben ik niet zo thuis in prijzen en dergelijke. het enige wat ik wil vragen aan mensen die dit wel volgen, is welke de goedkope dslr's zijn.
                              reacties van de 'bekeerders' heb ik dus niet meer nodig, dank u. en begin nu maar te flamen ...
                              Kijk, als je weet wat je moet hebben en wil weten wat de prijzen zijn, zoek dan eens op de website's van enkele winkels die dit product verkopen. Daar staat het allemaal.
                              De reden dat hier jou vraag in vraag gesteld wordt is hetvolgende, dagelijks passeert er wel iemand met de vage vraag "welke camera?" daar iedere keer opnieuw hetzelfde op antwoorden begint waarschijnlijk te vervelen.

Wat betreft jou visie over beweging fotograferen dan moet je een SLR hebben die klopt ook niet helemaal. Een paar jaar geleden was dit inderdaad zo, maar tegenwoordig zijn die compactjes veel sneller en beter geworden. De instap SLR camera's zijn sterk in prijs gedaald en de fabrikant tracht de consument te overhalen om deze wereld binnen te treden, dat zijn achteraf natuurlijk potentiele kopers van lenzen en ander duur spul.
                              Iemand iets aanpraten of over de streep trekken dat is iets voor verkopers.
                              Als iemand zich beter voelt bij een compact camera gewoon omdat die kleiner is en in de chacos past of minder opvalt bij straatfotografie dan is dat en heel goede reden om geen SLR te kopen want die zou toch veel meer thuis in de kast liggen.
                              Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Working...
                              X