Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goedkope SLR camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: goedkope SLR camera

Oorspronkelijk geplaatst door JanVG Bekijk bericht
    ...Het enige wat ik wil vragen aan mensen die dit wel volgen, is welke de goedkope dslr's zijn.
    Even surfen en je vindt zelf de resultaten.

klik: links in het menu kiezen voor fotocamera's, dan digitale reflexcamera's en daar kan je kiezen per merk. Ze worden gesorteerd per prijs.
    Specificaties staan er ook bij.

Hetzelfde op andere sites van fotowinkels.
    Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanVG Bekijk bericht
      hoi, hier de vraagsteller nog eens
      waarom krijg je hier steeds reacties van mensen die je vraag in vraag stellen, ipv gewoon te antwoorden of te zwijgen?
      ...
      omdat het hier een forum is en mensen graag met je meedenken en inderdaad al eens niet akkoord gaan en je tegenspreken. Een (goed ) verkoper vertelt je wat je wil horen, hier krijg je meningen. Wees gerust het is veelal goed bedoeld hoor.

Voor winkels met goede reputatie en actuele prijzen: Studio73/foto Rubens (= dezelfde keten) en Konijnenberg .
      'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Zijn hier misschien mensen die nu dat DSLR cameras voor iedereen betaalbaar zijn niet meer kunnen opscheppen met hun 'dure professionele camera'

De meeste nieuwe DSLR gebruikers zullen idd in het begin op auto stand werken,daarna zullen ze wel merken dat er meer uit hun toestel te halen is.

Om op de vraag van topic starter te antwoorden kijk eventueel voor een 2e hands DSLR of een nieuwe 1000D of gelijkwaardig.Als achteraf blijkt dat het toch niet zo zijn ding is heeft hij er toch niet te veel centen aan verloren.

Mir
        Last edited by mir; 31 januari 2009, 14:52.
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          Zijn hier misschien mensen die nu dat DSLR cameras voor iedereen betaalbaar zijn niet meer kunnen opscheppen met hun 'dure professionele camera'

De meeste nieuwe DSLR gebruikers zullen idd in het begin op auto stand werken,daarna zullen ze wel merken dat er meer uit hun toestel te halen is.
          Opscheppen met materiaal ? Oh nee... ik zet het hieronder, omdat sommige mensen op basis daarvan gericht vragen stellen.
          't Is niet van opscheppen, 't is eerder van bewust gebruiken. Ik heb ook eerst TOT TEVREDENHEID, twee jaar een bridge camera gebruikt, en ze is nog lang niet versleten en komt nog regelmatig uit de kast.
          Voor bepaalde zaken heb ik nu eenmaal liever een spiegelreflex, die sommige beperkingen van een bridgecamera niet heeft. Opscheppen nee, maar ik heb er wel plezier aan en dat kan niemand me ontnemen.

...het enige wat ik wil vragen aan mensen die dit wel volgen, is welke de goedkope dslr's zijn...
          Misschien gewoon die vraag stellen, i.p.v wat je nu gedaan hebt. Simpele vragen geven vaak simpele antwoorden.
          Naast Canon en Nikon zijn de bekende merken nog Pentax, Olympus en Sony. Al deze merken hebben instapmodellen. Even googlen en de sites van Fotokonijnenberg of studio73 raadplegen, dat is wat ik doe, als ik prijzen wil kennen.

Comment

Het grootste probleem van het adviseren een DSLR aan te schaffen is dat de toekomstige gebruiker wellicht te hoge verwachtingen heeft van het resultaat.
            Ik heb de afgelopen jaren daar zoveel voorbeelden van gezien dat ik het wel uit mijn hoofd laat.
            Het gebeurt slechts zelden dat een foto novice vanaf dag 1 met een instap DSLR de wereld verovert met foto’s van hoogstaande technische kwaliteit. Voorbeeld foto’s op test sites geven de aspirant koper vaak het gevoel dat het een kwestie is van op het knopje drukken, helaas is de praktijk anders.
            Met vrijwel elk fototoestel zijn mooie foto’s te maken en af te drukken, vooral een juiste belichting gevolgd door een perfecte nabewerking zullen daarbij een grote rol spelen.
            Overigens is er niets mis met het gebruik van scène modi, dat raad ik iedereen die vanaf ‘nul’ moet beginnen dan ook altijd aan. Jarenlange ervaring van top fotografen zijn in die scène modi softwarematig verwerkt.
            Ik heb wel eens geprobeerd om de scène modi “Sneeuw”, “Strand” en “Nacht Portret” te verbeteren door mijn eigen instellingen toe te passen, met het schaamrood op de kaken heb ik daar verder maar van afgezien. In alle gevallen zat ik er ‘net’ naast.

Comment

Kom hier toevallig op deze vraag terecht. Ik huiver als ik de vraag lees om iemand over de streep te trekken. Dan mag de streeptrekker een perfecte fotograaf zijn, het is nog altijd iemand anders die met het toestel moet werken.
              Zou je beter eerst eens vragen hoever die persoon wil gaan in het fotograferen, of hij later wel met een tas met lensen en toebehoren wil rondlopen. Wil die persoon zich echt bekwamen in fotografie of wil die gewoon goede foto's als herinnering.
              Afhankelijk van die antwoorden zou je dan gewoon een eerlijke mening moeten geven. Geef die persoon eens voor en nadelen op van een reflex voor zijn doel zodat hij zelf kan kiezen.
              En je mag weten dat ik maar een beginner ben, maar met goede uitleg zonder vooroordelen kan ik zelf wel kiezen wat ik wil.

Comment

Working...
              X