Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D90

HAllo ik had een vraagje

Ik bezit een Nikon D50 maar zou me een D90 willen aanschaffen maakt dit een groot verschil ?

en voor mijn Nikon D50 met de nikkor 18-55 en tamron AF 55-200 zou ik 300€ willen vragen is dit een goede prijs of te veel ??

Re: Nikon D90

Een vraag die je jezelf kunt stellen is: welke functies mis ik nu op m'n D50? Anders gezegd, welke eigenschappen van de D50 limiteren je in het uitoefenen van het soort fotografie dat je doet? Je kunt dat lijstje eens vergelijken met de specificaties van de D90

Een D90 gaat in ieder geval een stap vooruit zijn inzake beeldkwaliteit bij hogere ISO, je hebt iets meer cropcomfort (meer pixels), liveview is handig als je bijv. dikwijls aan macrofotografie doet, er zijn meer scherpstelpunten, en de instelbaarheid zal ook een stuk makkelijker zijn dan de D50.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Ik weet dat dit misschien wat gek klink
      maar zo hier en daar wat gelezen maar zie door het bos de bomen niet meer omdat ik er zelf niet zo veel van ken ik ga daarom ook lessen volgen die beginnen pas in maart
      maar mijn bedoeling is vooral dieren in actie te Fotograferen
      daarom ik overwoog een D90 aan te schaffen maar als ik een goede D200 kan vinden doe ik daar beter aan aan ?? of ben ik beter af met de D90

sorry voor al de vragen

Comment

Dag Cibo,

Ik denk dat FLukee gelijk heeft.
        Stel jezelf eens de vraag waarom je van toestel zou veranderen... veranderen om te veranderen moet je niet doen...

De D90 is een supertoestel, en zal een hele upgrade zijn in vgl met je D50, maar of je nu al die opties nodig hebt ?

Twijfel je zelf of versta je de functies van de toestellen niet helemaal, dan heb je geen eigenlijk nu geen upgrade nodig.

Ik zou in je plaats nog een paar maand wachten. Bots je op de beperkingen van je toestel, kan je nog altijd een upgrade doorvoeren. (en die beperkingen van het toestel gaan er wel komen met meer ervaring...)

nayy

Comment

ik heb dezelfde stap gemaakt.
          Ik had een D50 en zit nu met een D90 en echt.... geweldige vooruitgang: Sneller, beter !

Koop geen D200, Koop geen D300.... Koop een D90.
          Kijk eens naar kenrockwell.com voor een review.

De D90 heeft ook een 3inch LCD met mega resolutie...... ge gaat het verschil onmiddellijk op alle gebieden voelen.

Vooral het verschil op gebied van ISO is enorm.

Maar.... je kan misschien beter eerst lichtsterke lenzen kopen ipv die standaard lenzen.
          Nikonian

Comment

een licht sterke lens geeft inderdaad een andere dimentie aan uw toestel!
            nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomLambrechts Bekijk bericht
              Kijk eens naar kenrockwell.com voor een review.
              of kijk eens op http://www.tantekaat.net/

Comment

Ik vond de overstap van een D80 naar een D90 al een hele vooruitgang.

De iso prestaties van een D90 zijn beter dan een D200 en zelfs iets beter dan een D300 volgens de vergelijking van Ken Rockwell. Dat heb ik echter zelf niet getest maar ik kan het alleen maar bevestigen

Kortom...ik ben een tevreden gebruiker

Comment

Heb onlangs ook d overstap gemaakt van D50 naar D90. Het is een enorm verschil, telkens ik erop uittrek leer ik nieuwe toepassingen van de D90. Heb deze gekocht in combinatie met een 18-200 vr, daar ik de kit lens bij de D50 omslachtig vond daaar je geregeld met de verkeerde lens op her verkeerde moment op je body zat, enige min punt bij D50. Wat ik wel heb moeten veranderen is mijn SD kaartjes, had enkel 1 en 2 Gb en daar kom je niet ver mee bij de D90, maar wees gerust dat kleine probleempje weegt totaal niet op aan alle pluspunten van dit toestel. Je zal je de overstap geen moment berouwen. Ik wens je er reeds veel succes mee
                  Nikon D90 sigma 17-35 f2.8-4, nikkor 18-200 VR 3.5-5.6, sigma 70-200 f2.8, converter 2.0, SB900

Comment

Ik ga donderdag de D90 halen
                    waar ik nog niet uit ben is het volgende :

-neem ik hem met de 18-200vr nikkor
                    -of met de 18-105 vr + 70-300vr ook van nikkor

pff , ik raak er maar niet uit , de 18-200 lens heb ik al een jaartje gehad en was er uiterst tevreden over ,
                    normaal gezien zouden de prestatie's van de andere 2 vernoemde lenzen zeker even goed moeten zijn
                    want je moet minder de zoom gebruiken om hetzelvde bereik te hebben als de 18-200 ?

Ik weet het nog niet ??? (als ik het maar tegen donderdag weet , lol )

Comment

Ik had ook de 18-105VR erbij genomen in de kit en ondanks dat het een kitlens is ben ik er zeer tevreden van. Ik heb me de 18-200VR ook aangeschaft ondertussen en ook hier ben ik tevreden van. De 70-300VR had ik toen getest want ik twijfelde ook maar ik ben uiteindelijk toch voor de inzetbaarheid van de 18-200VR gegaan en ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Ze staat er momenteel het meeste op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                        Ik en zelfs iets beter dan een D300 volgens de vergelijking van Ken Rockwell. Dat heb ik echter zelf niet getest maar ik kan het alleen maar bevestigen
                        Hoe kun je dat bevestigen als je het zelf niet getest hebt
                        Ziekte van Rockwell
                        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johny Bekijk bericht
                          Ik ga donderdag de D90 halen
                          waar ik nog niet uit ben is het volgende :

-neem ik hem met de 18-200vr nikkor
                          -of met de 18-105 vr + 70-300vr ook van nikkor

pff , ik raak er maar niet uit , de 18-200 lens heb ik al een jaartje gehad en was er uiterst tevreden over ,
                          normaal gezien zouden de prestatie's van de andere 2 vernoemde lenzen zeker even goed moeten zijn.
                          Of de 18-105VR beter is, daar ben ik niet zeker van, maar de 18-70 is zeker beter.
                          Kies je voor gebruiksgemake en een "travelzoom", dan neem je de 18-200VR, die helemaal geen slechte lens is.
                          Kies je voor net iets beter, iets scherper, en meer bereik, dan zou ik gaan voor de 18-70 + 70-300VR. Je komt wel duurder uit, maar de 18-70 is en blijft een dijk van een lens. Is ook iets lichtsterker (3,5 - 4,5) dan de 18-105VR. De 18-55VR is nog een andere optie, net iets goedkoper, en de afstand tussen 55mm en 70mm is... drie pasjes ?

Comment

Even terug naar de vraag van TS..... Johny kan beter een eigen topic starten als hij iets te vragen heeft
                            als je niet weet of het een vooruitgang is van een D50 naar een D90 dan zou ik het nog even niet doen. Doe eerst de cursus, werk aan je fotobasiskennis en als je die onder de knie hebt dan eens kijken waar je behoefte aan hebt. Misschien wordt het dan wel helemaal geen D90 maar een D300 of D700? En KR schreeuwt wel veel maar zou ik toch echt met een hele flinke korrel zout nemen....
                            ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                              Even terug naar de vraag van TS..... Johny kan beter een eigen topic starten als hij iets te vragen heeft
                              als je niet weet of het een vooruitgang is van een D50 naar een D90 dan zou ik het nog even niet doen. Doe eerst de cursus, werk aan je fotobasiskennis en als je die onder de knie hebt dan eens kijken waar je behoefte aan hebt. Misschien wordt het dan wel helemaal geen D90 maar een D300 of D700? En KR schreeuwt wel veel maar zou ik toch echt met een hele flinke korrel zout nemen....

Ik had gewoon een vraag die ook te maken heeft met de D90
                              en wil het forum niet vervuilen met 1001 topic's over de D90 !!

in elk geval Cubalistic en FestinaLente bedankt voor uw nuttige reactie's
                              BTW de kogel is door de kerk , ik neem er een 18-200 nikkor bij
                              en koop me binnen enkele maanden een 50mm 1.8 erbij .

Thnx

Comment

Working...
                              X