Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D90

Hoi iedereen,

Ik mag mijn D90+18-200mm Nikkorlens gaan halen deze zaterdag,bij Foto Basteans in St-Niklaas.

Maandag besteld via de online service en zaterdag kan ik er om Dit alles voor de prijs van 1335 eurokes...jaja en dat in tijden van crisis...nee heb er lang voor gespaard en mijn canon 450D van de hand gedaan aan mijn bro

Ik ben heel benieuwd naar mijn nieuwe speeltje,daar er al zoveel goeds van gezegd en gelezen is heb ik hoge verwachtingen...wat niet wil zeggen dat ik niet tevreden was van mijn 450D...integendeel,maar ik verander eens graag daarmee...

Ik post mijn oordeel nog wel later als ik hem eens grondig heb kunnen testen.

Groeten Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johny Bekijk bericht
      Ik had gewoon een vraag die ook te maken heeft met de D90
      en wil het forum niet vervuilen met 1001 topic's over de D90 !!
      Maar een topic vervuilen van een ander mag wel omdat het toevallig over dezelfde camera gaat maar niets met de vraag van de TS te maken heeft sure....
      ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Hoe kun je dat bevestigen als je het zelf niet getest hebt
        Ziekte van Rockwell
        Gewoon naar de foto's kijken volstaat al...

http://www.kenrockwell.com/nikon/d90/iso-3200.htm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
          Maar een topic vervuilen van een ander mag wel omdat het toevallig over dezelfde camera gaat maar niets met de vraag van de TS te maken heeft sure....
          zaag jij thuis ook zo ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cibo Bekijk bericht
            Ik bezit een Nikon D50 maar zou me een D90 willen aanschaffen maakt dit een groot verschil ?
            Optisch: hogere resolutie en minder ruis
            Bediening en uitrusting: Optische zoeker, AF, LCD, FPS scoren allen stukken hoger. Live view, sensor cleaning en video zijn leuke extra's

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
            De iso prestaties van een D90 zijn beter dan een D200 en zelfs iets beter dan een D300 volgens de vergelijking van Ken Rockwell. Dat heb ik echter zelf niet getest maar ik kan het alleen maar bevestigen
            De keuze tussen een D90 en een D300 moet je niet maken op basis van minimale verschillen in hoge ISO ruis, maar enkel op gebied van bediening, uitrusting en AF. Maar als dit verschil je hart met het opperste geluk vervult, waarom niet dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johny Bekijk bericht
              zaag jij thuis ook zo ?
              Ik zit thuis..... ja dus....
              Commentaar leveren is dus zagen? Of jou je gelijk niet geven is zagen? Of is überhaupt iets zeggen tegen jou ook zagen? Of ben ik nu weer aan het zagen? Enne.... ik ben nu thuis dus aan het zagen....
              ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                De keuze tussen een D90 en een D300 moet je niet maken op basis van minimale verschillen in hoge ISO ruis, maar enkel op gebied van bediening, uitrusting en AF. Maar als dit verschil je hart met het opperste geluk vervult, waarom niet dan
                Nog ééntje vergeten, he Frank... de prijs .

Mvg

Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                  Nog ééntje vergeten, he Frank... de prijs .

Mvg

Chris
                  500 euro verschil is inderdaad een aanzienlijk bedrag

MVG,
                  Last edited by frank207be; 29 januari 2009, 20:18.

Comment

Om topicstarter gerust te stellen... ik heb een paar dagen de D90 en heb eveneens een D80. Het verschil tussen deze twee is zelfs groot. Ik heb nog niet alles kunnen testen, want de handleiding van de D90 is twee keer zo dik als die van de D80. De D90 zit wat mij betreft veel dichter tegen een D300 aan dan tegen de D80. Toen ik hem kocht, dacht ik een verbeterde D80 te kopen, maar er zitten zoveel extra's aan, dat ik andermaal aangenaam verrast ben. Eerste indrukken, na een eerste dag shooten, zonder de handleiding uitgebreid bekeken te hebben, even vergeleken met de de D80...
                    Nog duidelijker en betere menu's, toch wel wat sneller, de info-knop, waarbij je meteen duidelijk je instellingen achteraan op je scherm kan zien (naast op het LCD-display bovenaan, dat identiek is aan de D80), live view, mogelijkheid tot opslaan van witbalans presets, het cristalheldere scherm, waarbij je bijna tot op de pixel kan uitvergroten, het draadloze flitssysteem werkt al even feilloos als op mijn D80, maar er zit nog een extraatje aan, dat ik nog eens in de handleiding moet bekijken...
                    Speciaal voor frank207be... je kan zelfs een knop programmeren als AF-ON .
                    Dan hebben we het nog niet gehad over de sensor (ik was best tevreden over de sensor van de D80, en slaagde er dikwijls in op ISO 1600 bijna ruisloze beelden te maken, mits correcte belichting (combinatie sluitertijd/iso-auto)), maar met de D90 werk je op ISO400 alsof 't ISO100 is.

Kortom, van de D50 naar de D90 is m.i. een serieuze sprong vooruit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                      Speciaal voor frank207be... je kan zelfs een knop programmeren als AF-ON
                      Bedankt En het is ook aangepast in mijn artikeltje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                        Bedankt En het is ook aangepast in mijn artikeltje.
                        Voor alle duidelijkheid, het is de AE-L/AF-L knop .
                        Last edited by FestinaLente; 1 februari 2009, 16:55.

Comment

Hoi Iedereen,

Heb sinds gisteren mijn D90+18-200mm Nikkorlens in huis en mijn eerste indrukken zijn gewoon fantastisch...heb er al een paar foto's mee geschoten en ben er uitermate tevreden van....en Ja zelfs in AUTO-STAND zijn ze zeer te doen....het filmen is een gwoonte en een leuke bijkomende intem...Maar van de beeldkwaliteit ben ik zeer tevreden...heb er een paar getrokken in verschillende Iso-waarden...

Ga er binnenkort wel eens wat posten.....

Gegroet Dirk
                          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Working...
                          X