Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha 800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony Alpha 800

    PMA (fotobeurs amerika)is in aantocht, en naar aanleiding gaan er op verschillende fora nu al een paar weken de geruchten de ronde van de de lancering van een nieuw alpha toestel.

    dit zijn de geruchten:

    Sony A800
    * body gelijkaardig A700
    * 100% OVF
    * 15.2Mp CMOS APS-C
    * ISO 200-6400 extpandable 100 & 12800 ISO
    * Quick Live View (waarschijnlijk phase detection AF)
    * Kantelbaar LCD
    * 6.5 frame /sec
    * 9 double cross f/2.8 AF sensor (23 total AF punten)
    * New metering and AF sensor with tracking and previous focus
    * AF Ultra Dual-Speed motor
    * Wi-Fi ingebouwd
    * Dual memory card slot CF & MS
    * New high speed flash sync
    * micro AF adjustment
    * full function eyestarter (pre-focus)

    daar zouden ook een paar nieuwe lenzen gelanceerd worden
    DT 10-18 3.5 G SSM
    DT 16-55 2.8 G SSM
    DT 50-150 2.8 G SSM
    70-200 2.8 G SSM

    volgens deens magazine zoom (ook lekkers a900) zijn dit de gegevens
    Nyheder, analyser, viden, blogs og debat om it. Computerworld er dit medie om det digitale Danmark. Computerworld skriver om nye teknologier, hardware, software, informationssamfundet, internettet, it-branchen, telebranchen, it-ledelse, it-strategi, forretnings-it , it-job og meget mere.

    mogelijkheid van LV en video is nog onduidelijk volgens magazine

  • #2
    Re: Sony Alpha 800

    De lenzen zeggen me niet zoveel omdat het toch vooral DT- (crop) lenzen zijn.

    Maar t.o.v. de a700 vind ik de 100% viewfinder en mogelijkheid tot AF-aanpassing zeker een dikke plus.
    Of de 15Mp effectief betere resultaten levert, wil ik echter eerst nog wel zien voordat ik aan mogelijke toekomstige vervanging van mijn a700tje wil beginnen denken .
    Indien dat niet een dikke verbetering zou blijken, dan biedt het a800-pakket voor mij sowieso te weinig extra tov de a700. LV interesseert me trouwens niet echt.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Sony Alpha 800

      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Maar t.o.v. de a700 vind ik de 100% viewfinder en mogelijkheid tot AF-aanpassing zeker een dikke plus.
      Die 100% viewfinder voor een eventuele A800 wordt op andere sites dan weer tegengesproken. Momenteel zijn het dus niets dan geruchten.

      G
      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

      Comment


      • #4
        Re: Sony Alpha 800

        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        De lenzen zeggen me niet zoveel omdat het toch vooral DT- (crop) lenzen zijn.

        Maar t.o.v. de a700 vind ik de 100% viewfinder en mogelijkheid tot AF-aanpassing zeker een dikke plus.
        Of de 15Mp effectief betere resultaten levert, wil ik echter eerst nog wel zien voordat ik aan mogelijke toekomstige vervanging van mijn a700tje wil beginnen denken .
        Indien dat niet een dikke verbetering zou blijken, dan biedt het a800-pakket voor mij sowieso te weinig extra tov de a700. LV interesseert me trouwens niet echt.
        Zou ook niet direct overstappen, alhoewel LV kan interessant zijn indien goed geïmplementeerd, maar daarom op zich nog geen reden om over te stappen.
        Zijn ook geruchten dat revolutionaire EXMOR R sensor zou gebruikt worden, maar daar twijfel ik sterk aan dat men die technologie al zou kunnen gebruiken (betaalbaar) voor grotere sensors. Dan zou het wel interessant worden, en Sony maakt soms het onmogelijke toch mogelijk, zie maar FF sensor met SSS en 100% viewfinder.
        Nog effe afwachten voor meer betrouwbare info.

        Comment

        Working...
        X