Ik dacht er helemaal uit te zijn toen ik mijn keuze gemaakt had voor de Panasonic LUMIX FX37, tot ik de Canon IXUS 870IS tegenkwam, dewelke betere low-light foto's zou produceren.
De LUMIX FX37 (223 euro) heeft:
- Slechtere low-light foto's volgens reviews en vergelijkende beelden.
- 25-125mm lens (5x zoom)
- HD video (1280x720)
- 125 gr.
De IXUS 870IS (245 euro) heeft:
- Betere low-light foto's volgens reviews en vergelijkende beelden.
- 28-112mm lens (4x zoom)
- VGA video (640x480)
- 155 gr.
Als ik ze zo vergelijk met elkaar lijkt de keuze vlug gemaakt, alhoewel ik ook wel belang hecht aan mooie foto's in slechtere lichtomstandigheden. Het gewicht is nog te verwaarlozen. Het verschil in lensbereik misschien ook nog. Ik staar me misschien ook wat blind op die HD video, die ik waarschijnlijk maar occasioneel ga gebruiken.
Kan iemand mij hier misschien nog in de juiste richting duwen? Iemand die iets kan zeggen over de bouw van de camera's of de software/menu's en het gebruiksgemak ervan?
De LUMIX FX37 (223 euro) heeft:
- Slechtere low-light foto's volgens reviews en vergelijkende beelden.
- 25-125mm lens (5x zoom)
- HD video (1280x720)
- 125 gr.
De IXUS 870IS (245 euro) heeft:
- Betere low-light foto's volgens reviews en vergelijkende beelden.
- 28-112mm lens (4x zoom)
- VGA video (640x480)
- 155 gr.
Als ik ze zo vergelijk met elkaar lijkt de keuze vlug gemaakt, alhoewel ik ook wel belang hecht aan mooie foto's in slechtere lichtomstandigheden. Het gewicht is nog te verwaarlozen. Het verschil in lensbereik misschien ook nog. Ik staar me misschien ook wat blind op die HD video, die ik waarschijnlijk maar occasioneel ga gebruiken.
Kan iemand mij hier misschien nog in de juiste richting duwen? Iemand die iets kan zeggen over de bouw van de camera's of de software/menu's en het gebruiksgemak ervan?
Comment