Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compact + raynox

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • compact + raynox

    hi ,

    op m'n zoektocht heb ik iets interessant tegengekomen ; Raynox lenzen.

    Pana TZ5 of LX3.....daarbij een macro lens ù...

    wat is het verschil tussen de drc250 en 150 , zijn dit goeie ,of zijn er nog andere.
    De tele 2025 is duurder , X2.2 geeft 22optisch voor TZ5 , helaas 5.5 voor lx3.

    Met de 2 lenzen erbij zal de lx3 wel een duur beestje worden......en de tele brengt ook nie veel soelaas.

    e n is er veel verschil in fotokwaliteit tss de 2?

  • #2
    Re: compact + raynox

    het kan zijn dat ik niet goed meer kan lezen, maar ik kan jouw post echt niet verstaan... probeer iets duidelijker te schrijven


    je begint over Raynox lenzen... terwijl je eigenlijk in het forumonderdeel camera's zit
    dan ineens begin je over een TZ5 of LX3
    wat bedoel je met
    22optisch geven
    wat bedoel je met
    helaas 5.5 voor de LX3

    je spreekt op het einde nog over verschil in fotokwaliteit... heb je het nu over de 2 lumix toestellen of over Raynox lenzen?

    de ervaringen met Raynox die ik heb zijn goed. Ik heb er een diagonale fisheye van en de beeldkwaliteit is ronduit fantastisch
    nog een laatste opmerking;
    -wil je kwaliteit, koop de LX3
    -wil je veel zoom (en tele), koop de TZ5
    Last edited by Matthias; 26 januari 2009, 16:17.
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: compact + raynox

      idd mijn post was een beetje wazig

      concrete vragen dus ;

      - is de meerprijs voor de lx3 het waard ?

      - raynox dcr250 macro ; is raynox goeie kwaliteit , en is zo'n lens echt nodig om goeie macros te maken.

      Comment


      • #4
        Re: compact + raynox

        Oorspronkelijk geplaatst door Kurt1968 Bekijk bericht
        idd mijn post was een beetje wazig

        concrete vragen dus ;

        - is de meerprijs voor de lx3 het waard ?

        - raynox dcr250 macro ; is raynox goeie kwaliteit , en is zo'n lens echt nodig om goeie macros te maken.
        op je eerste vraag antwoord ik (puur uit zoeken en lezen op internet) ja
        voor mij zouden alleen de groothoek en de f2.0 lens het al doen
        met de LX3 kan je volgens mij ook veel meer groeien in fotografie. naarmate je meer en meer met het toestel werkt, kan je meer en meer de manuele mogelijkheden verkennen ...

        op de tweede vraag neen. met de LX3 kan je al van 1cm focussen, dus dat zijn toch wel heel dichte macro shots...
        wil je natuurlijk schuwe beestjes fotograferen, dan zal dat niet lukken omdat je te dicht moet komen...
        5DmkIII en wat glas

        Comment

        Working...
        X